سخن پایانی با تمامی دانشجویان و اساتید محترم

تازه ها

سخن پایانی با تمامی دانشجویان و اساتید محترم

نظرات ()

به پایان آمد این دفتر و همچنان حکایت باقیست

دوست داشتم که این مدت بتونم کمکی به دانشگاه داشته باشم و در هر چه بهتر شدن دانشگاه اثر داشته باشم .

شاید این مسئله اندکی هزینه روی دست دانشگاه میزاشت . مسائل مختلفی وجود داشت که میتونست پایان پیدا کردن اونها میتونست به دانشگاه کمک کنه .

صحبت های زیادی در این وبلاگ عمدتا انتقادی بود که عکس العمل های مختلفی را نشون داد و به همون اندازه مرا تو ادامه دادن بحث های کمک میکرد .

حالا چندتا نکته به یادگار برای دانشجویان و استادای عزیز میزارم شاید در آینده دانشگاه به دردشون خرد .

اول برای استادا :

1- در طول این مدل فقط دوتا استاد بودن که حداقل کمی این وبلاگا پیگیری کردن . به هر صورت صمیمانه ازشون سپاسگزارم و بهشون خدا قوت و خسته نباشید میگم . البته حقیقت انتظار بیشتری داشتم که کسانی که در کسوت استادی در دانشگاه هستند حتما از نظرات دانشجویان استفاده کنند چون اکثر اساتید جوان هستند و شاید استاد شدن کمی دوران دانشجویی خودشون را کمرنگ کنه .

استادان گرامی ، قبول دارم تو دانشگاههای سطح اول کشوری درس خوندید و کلاس کار بالایی دارید ، فراموش نکنید موسسه پیام یک دانشگاه درجه 2 با 3 کشوریست و حتی با دانشگاههای غیر انتفاعی هم قابل قیاس نیست چه رسد به دانشگاههای دولتی !!!!  به طبع دانشجویانی هم که در این دانشگاهها درس میخونن از لحاظ وضعیت علمی چند رده پایینتر از دانشجویان آن دانشگاهها هستند یکیش خود من(با عرض تاسف) به همین دلیل گاهی اوقات سخت گیری های عجیب و غریب یا حرکات ناپسندی از استادان گرامی دانشگاه دیدم که واقعا تاسف خوردم .  منش استادی فقط به نمره 8 تا 12 نیست ، منش استادی فقط به خواستن محض نیست ، منش استادی بداخلاقی نیست ، دانشجوها هم دشمن خونی نیستند ، بماند که بعضی ها واقعا توقعات بیجایی دارند (آنها هم دانشجو واقعی نیستند) اما حقیقت اینه استاد باید واقعا برای دانشجو استادی بکنه .

تفسیرات غلطی در طول این چندسال شد که طبیعتا ما هم از اون مبرا نبودیم .

از ترم 2 شروع کردم به جمع آوری اطلاعات در مورد اساتید که اونهم به صورت دوره ای از دانشجویان دانشگاه بود ، نظر شخصی خودم هم یکی از اونها بود و خیلی از اونها باب میل من نبود ولی به ناچار نوشتم .

به عنوان برادر کوچکتان بپذیرید که شما هم دچار اشتباه شدید ، اشتباهی که ممکن هست تو آینده دانشجوی شما تاثیر بذاره ، سخت گیری خوبه اما برای  کسی که طالب باشد ، در غیر این صورت تنها مکافات و دشمنی به بار میاره و نتیجه اش هم میشه این نظرسنجی چندساله که از اساتید دانشگاه که مایه تاسف داره و از انتشار اون که قصد داشتم آخرین مطلبم باشه منصرف شدم که مبادا استادی فکر کنه قصد دشمنی با ایشون داشتم .

انتقاد خوبه اگر سازنده باشد و به همین سبب انتقاد پذیری هم خوبه .

امیدوارم از مطالب کلی این وبلاگ ناراحت نشده باشید و این مسئله را پلی برای بهبودی هر چه بیشتر آینده خودتون بدونید . همیشه پایدار و موفق باشد  .


و اما دانشجویان عزیز


محیط دانشگاه یک محیط فرهنگیست . تمام وجود یک دانشجو در یک محیط فرهنگی باید متناسب با شان بک انسان فرهیخته باشه . سوال پرسیدن به خودی خود عیب نیست ولی از پیش قضاوت کردن عیبه .موسسه پیام یک محیطیست که میتونست خیلی بهتر از این باشد ، چون جو آن 99% به دست خود شما تنظیم میشه . حاشیه پردازی ، بی فکری ، خیالپردازی ، دشمنی با برخی اساتید ، فرار از درس یکی از خصیصه های بد ذاتی اکثر دانشجویان این موسسه بود ، این مسائل قطعا در انعکاس رفتار پرسنا و اساتید این موسسه اثر می گذاشت ، بماند که مفهوم درس در اینجا چندان پرمایه نبود اما نگاه بد شما دانشجویان هم به دانشگاه و تفکر عجیب درسی شما از قدرت دانشگاه برای نشان دادن خودش به شدت کاست .

هر چه هم پیش رفتیم از لحاظ فرهنگ دانشجوی نه که بهتر نشدیم هیچ بدتر هم شدیم .

من کوچک همه شما هستم ، شان همه برای من محترم و قابل ارزش است . اما در دانشگاه بیش از پیش خویشتندار باشید ، دانشجویی به نمره گرفتن مفتی نیست ، به شب قبل امتحان نیست ، به گرفتن شماره اساتید نیست ، به بدبینی نیست ، به پایگاه دوستیابی نیست ، به طراحی بنگاه ازدواج هم نیست .

دانشجو باید خلاق، پویا ، پیگیر، منتقد و تلاشگر باشه . از این مسئله هم میخواستم یک نظر سنجی از اساتید در مورد دانشجوها بگیرم که متاسفانه به خاطر همراهی نگردن اساتید محترم ملغی شد.


به هر صورت آرزوی من برای تمامی جامعه دانشگاهی موسسه پیام سربلندی و رسیدن به بالاترین درجه های افتخار بوده و هست .

قبل از اتمام میخوام از تمامی اساتید کامپیوتر دانشگاه قدردانی ویژه ای کنم که انشالله تا حد امکان در پیشبرد رشته در دانشگاه تلاش کردند و اگر همیشه مطلبی از این وبلاگ باعث رنجش خاطرشون شد کاملا عذر میخواهم .

سپس از الباقی اساتید و پرسنل صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم .


پایان کاز وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته نرم افزار پیام 


والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته


ارادتمند همه شما

محمد همامی .