تۆسعه اخلاق قرانی در مدارس

تازه ها

تۆسعه اخلاق قرانی در مدارس

نظرات ()

معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: ایمان و انس به قرآن و توسعه اخلاق قرآنی در مدارس در راس برنامه‌های تربیتی آموزش و پرورش است.

به گزارش سرویس «آموزش وپرورش» ایسنا، دکتر حمیدرضا کفاش در مراسم افتتاحیه بخش آوایی سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان پسر سراسر کشور که در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس برگزار شد، انس با قرآن را از مهمترین توصیه‌های شهدا برشمرد و خطاب به دانش‌آموزان قرآنی اظهار کرد: آموزش و پرورش افتخار می‌کند که به شما دانش‌آموزان متعهد قرآنی به عنوان محور ایجاد تحول بپردازد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش محور فعالیت‌های قرآنی را رهنمودهای مقام معظم رهبری و مایه افتخار آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، توسعه انس با قرآن را پدیدآورنده مجال تفکر و تدبر در آیات قرآن و تخلق به اخلاق قرآنی است.
وی ضمن تاکید بر ایجاد تشکل‌های قرآنی و توسعه فرایند حفظ قرآن کریم به صورت انفرادی و جمعی و روخوانی و توصیه به تمرکز روی یادگیری قرآن برای نیل به مراحل بعدی تصریح کرد: باید نظام آموزشی را به سمتی ببریم که دانش‌آموزان یاد بگیرند قرآن را چگونه بخوانند و در این راستا باید به سمت ترویج محافل و مجالس و ایجاد کرسی‌های قرآنی و استفاده از برنامه‌های خوب شبکه قرآن حرکت کنیم و در ادامه به سوی درک مفاهیم قرآنی گام برداشته تا آثار و برکات آیات قرآن در زندگی ما مشاهده شود.
معاون پرورش و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش رهنمودهای ریاست جمهوری در حوزه قرآنی را کارساز و روشنگر خواند و افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به یمن وجود یک شخصیت قرآنی در راس دولت و تاکید رئیس‌جمهور بر این نکته که قرآنیان باید تفکر وعقلانیت را در جامعه نهادینه کنند را شاخصه‌ای مهم در برنامه‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.
وی افزود: قرائت، فهم صحیح معارف و حفظ قرآن از شاخص‌ها و برنامه‌های اساسی و ریشه‌ای آموزش و پرورش خواهد بود.
دکتر کفاش در ادامه از محققین و صاحب‌نظران حوزه قرآن و معارف اسلامی یاد و تاکید کرد: این افراد ارائه شاخص‌های تربیت قرآنی با محوریت ادای امانت، مبارزه با فساد، رشوه و فقر و توجه به علم و دانش و تعاون و کمک به دیگر آثار شاخص‌ها را برای جامعه تبیین کرده و یاریگر وزارت آموزش و پرورش در این حوزه باشند.
دکتر کفاش افزود: طرح انس با اهل‌بیت در دو سال اخیر به برنامه‌های قرآنی اضافه‌شده و در آینده باید هر مدرسه کانون مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی باشد.