R از زبان برنامه‌نویسی Python محبوب‌تر می‌شود

تازه ها

R از زبان برنامه‌نویسی Python محبوب‌تر می‌شود

نظرات ()

R از زبان برنامه‌نویسی Python محبوب‌تر می‌شود

بر اساس نتایج حاصل از مطالعه جدید، Python محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در حوزه علوم داده محسوب می‌شود و بیشترین کاربرد را در این زمینه دارد. کارشناسان در این زمینه اعلام کردند که در حوزه تحلیل و به‌کارگیری داده، هیچ زبان برنامه‌نویسی به اندازه Python محبوبیت جهانی ندارد.

n00037715-b

 

 

با وجود موفقیت‌های این زبان برنامه‌نویسي، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که رتبه نخست همچنان در اختیار Python باقی نماند.

از دو سال قبل کارشناسان اعلام می‌کردند که Python به واسطه آسانی در فرآیند کدنویسی و قابلیت‌های پیشرفته خود می‌تواند محبوبیت جهانی کسب کند. اما بررسی‌های جدید نشان می‌دهد سلیقه کارشناسان داده در حال تغییر است.

از آنجایی که علوم داده در سراسر جهان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و ابزارهای تحلیل داده برای سازمان‌ها اهمیت فراوان پیدا کرده‌اند، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که زبان برنامه‌نویسی R قابلیت‌های بیشتری در این زمینه ارائه می‌دهد و همین مسئله باعث خواهد شد در آینده نزدیک R جایگاه Python را از آن خود کند.

از آنجایی که زبان‌های برنامه‌نویسی با قابلیت‌های مختلف خود و توانمندی‌های متفاوت به کار گرفته می‌شوند، قیاس آنها کار چندان آسانی نیست. ولی در حوزه علوم داده کارشناسان بر این باورند که R می‌تواند موفقیت‌های بیشتری را نسبت به Python کسب کند.

در حالی که R یک زبان برنامه‌نویسی پیشرفته برای حوزه آمار و ارقام محسوب می‌شود، Python اهداف عمومی بیشتری را پیش‌روی خود می‌بیند. در مجموع گفته شده است تعداد فرصت‌های شغلی موجود مرتبط با زبان برنامه‌نویسی R بیشتر از Python است.