با ویندوز ۱۰ بیشتر آشنا شوید + دانلود نسخه پیش نمایش

تازه ها

با ویندوز ۱۰ بیشتر آشنا شوید + دانلود نسخه پیش نمایش

نظرات ()

ویندوز ۱۰ نسخه‌ جدید سیستم‌عامل مایکروسافت، دیشب طی کنفرانسی در سان‌فرانسیسکو رونمایی شد. این ویندوز قابلیت‌های جدید زیادی دارد و مایکروسافت امیدوار است تا نظر مثبت میلیون‌ها کاربر را به خود جلب کند. برای بررسی این سیستم عامل همراه دریچه باشید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ چند روز پیش بود که در گزارشی تمامی شایعات پیرامون سیستم عامل جدید مایکروسافت را در صفحه دریچه فناوری اطلاعات منتشر کردیم. اخبار و اطلاعات منتشره حکایت از آن داشت که نام نسخه بعدی سیستم عامل مایکروسافت ویندوز ۹ یا Windows TH خواهد بود، اما دیروز همین موقع‌ها بود که مایکروسافت سنت شکنی کرد و با جهشی ۲ پله‌ای سیستم عامل جدیدش را با نام ویندوز ۱۰ رونمایی کرد، حالا در این گزارش به بررسی آنچه که در کنفرانس گذشته می‌پردازیم.

 


در واقع ویندوز ۱۰ ترکیبی از نسخه‌های قبلی ویندوز می‌باشد اما با قابلیت‌هایی جدید و کاربردی از جمله منوی استارت جدید، دسکتاپ‌های مجازی و یکپارچگی تجربه کاربری برای کاربران موبایل تا کامپیوترهای رومیزی و ایکس باکس. مایکروسافت در این کنفرانس از ویندوز ۱۰ به عنوان جامع‌ترین پلتفرم دنیا یاد کرد، پلتفرمی که از طیف وسیع سخت‌افزارهای مختلف در قالب یک راه‌حل جامع پشتیبانی می‌کند. جو بلفیور از مایکروسافت به این نکته اشاره کرد که میلیون‌ها مشتری این شرکت هنوز از سیستم‌عامل ویندوز ۷ استفاده می‌کنند و رمودندی‌ها مایل هستند تا آن‌ها را تشویق به به‌روز رسانی به نسخه ۱۰ ویندوز کنند. مایکروسافت در ویندوز ۱۰ تغییراتی اعمال کرده تا نظر مثبت کاربران قدیمی ویندوز را نیز جلب کند.