راهنمای دریافت سرویس اینترنت ADSL مخابرات

تازه ها

راهنمای دریافت سرویس اینترنت ADSL مخابرات

نظرات ()

 

سلام بر همه‌ی شما دوستان عزیز چند روزی بود که درگیر تغییر isp که مخفف internet service provider (به فارسی روان شرکتی را که خدمات اینترنت پرسرعت ADSL را ارائه می‌کند می‌گویند) بودم و در حال حاضر در حال استفاده از اینترنت پرسرعتی هستم که مخابرات ارائه می‌کند وقتی می‌خواستم از مخابرات اینترنت دریافت کنم به دوست خوبم گوگل سری زدم تا ببینم وضعیت کیفی و کمی سرویس اینترنتی که شرکت مخابرات در حال ارائه است چگونه است ولی مطلب درخور توجهی دستگیرم نشد. اگر با فناوری ADSL آشنایی زیادی ندارید خواندن مطلب زیر خالی از لطف نیست. هر آنچه درباره ی ADSL باید بدانیم پس ریسکش را پذیرفتم ابتدا به منطقه مخابراتی مراجعه کردم تا از ارائه اینترنت توسط مخابرات مطمئن شوم بعد از مراجعه وقتی از امکان دریافت اینترنت مطمئن شدم با شرکتی که از آن اینترنت دریافت می‌کردم تماس گرفتم تا مطلع بشوم روش قطع کردن سرویس فعلی اینترنتم چگونه است، قبل از اینکه بخواهم درخواست قطع بدهم منشی شرکت گفت ابتدا باید آخرین قبض تلفن خطم را پرداخت کنم. من هم سریعاً توسط ۱۸۱۸ پرداخت کردم ولی دقت کنید که اگر قبضتان را از طریق ۱۸۱۸ یا اینترنت یا خودپردازها می‌پردازید حتماً صورت‌حساب و کارکرد حساب خود را دریافت کنید زیرا در مراحل بعدی نیاز دارید. بعد از پرداخت قبض دوباره تماس گرفتم و این بار توانستم درخواست قطع را بدهم. این از مراحل جمع‌آوری سرویس فعلیم ولی باید صبر می‌کردم تا به مخابرات نامه بزنند و درخواست جمع‌آوری خطم را ارسال کنند که این فرآیند ساده ۳ روزی طول کشید. برای دریافت اینترنت ADSL مخابرات یک سری مدارک لازم است ازجمله کارت شناسایی (مثل کارت ملی یا شناسنامه مالک برای احراز هویت) قبض پرداخت‌شده آخرین دوره تلفنی که می‌خواهید بر روی آن اینترنت دریافت کنید و از همه مهم‌تر حضور مالک با به همراه داشتن مدارک بالا به امور مشترکین منطقه مخابراتی خودتان مراجعه کنید و درخواست برقراری سرویس ADSL را بدهید اگر مدارکتان کامل باشد امور مشترکین خط شما را چک می‌کند و دو سری فرم یک‌شکل به شما می‌دهد که امضا کنید و شما را به قسمت آبونمان می‌فرستد تا تسویه‌حساب دریافت کنید بعدازاین مرحله اینجانب را نزد معاونت فکر کنم معاونت فنی بود فرستادند ایشان فرم‌ها را از من دریافت کردند و درخواست دایری ADSL را ارسال کردند و در پایان هم یک نام کاربری و رمز عبور به من دادند و گفتند تا ۲ روز دیگر اینترنتتان وصل می‌شود در ضمن یک سی دی که بر روی آن نوشته‌شده بود راهنمای استفاده از سرویس ADSL به من دادند که محتویات این سی دی را برای شما ضمیمه کردم. قبلاً توصیه می‌کردم تا مودم از خود مخابرات بگیرید ولی ازآنجایی‌که در چند مورد تفاوت قیمت محسوسی در قیمت ارائه‌شده دیدم پیشنهاد می‌کنم بسته به نیازتان خودتان مودمتان را تهیه کنید. کار سختی نیست کافی است به یک فروشنده مراجعه کنید و نیازتان را مطرح کنید و مدل‌های ارائه‌شده را یادداشت و در اینترنت بررسی کنید که کدام مدل مناسب شماست ولی اگر حوصله این کار را ندارید یک مودم باقابلیت وای فای بگیرید. تاکنون شاید مودم‌های معمولی نیاز کاربران را برطرف می‌کرد ولی امروز با ورود گوشی‌ها و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها که همگی توانایی استفاده از وای فای را برای اتصال به اینترنت دارند بیش‌ازپیش نیاز به یک مودم وایرلس که توانایی ارائه شبکه‌های بی‌سیم را فراهم کند احساس می‌شود. یک مودم معمولی با خروجی لن و یو اس بی را با هزینه زیر ۵۰ هزار تومان و یک مودم وایرلس را با هزینه تقریباً ۶۵ هزار تومان به بالا می‌توانید تهیه کنید. در هنگام خرید مودم کمی دستتان را باز بگذارید و گزینه‌های دارای قابلیت وایرلس را در ارجحیت قرار دهید چون به‌زودی مجبور به تغییر آن می‌شوید. در انتخاب مودم‌های معمولی زیاد وسواس به خرج ندهید چون کیفیت کاری مودم‌ها با پهنای باندی که شرکت‌ها و مخابرات در اختیار کاربران می‌گذارند تفاوت چشم‌گیری ندارد. ناگفته نماند وصل کردن تجهیزات و مودم زمانی که این‌جانب سرویس را دریافت کردم بر عهده خود مشتری بود ولی سرویس‌های جدید را کارشناسان مخابرات نصب می‌کنند. البته با دریافت هزینه نصب، همچنین توضیحات خوبی در فایل ضمیمه داده‌شده است. بعد از تنظیم رایانه و مودم حال شما باید بتوانید به‌راحتی اینترنت را دریافت کنید این از مراحل کمی کار حال به کیفیت این سرویس بپردازیم. ابتدا یک تست سرعت دانلود و آپلود را که توسط خودم انجام شده برای شما دوستان عزیز قراردادم. اگر شما هم می خواهید سرعت واقعی اینترنت خود را بررسی کنید مطلب زیر را بخوانید سنجش سرعت واقعی اینترنت تفاوت کیلو بایت و کیلو بیت در سرعت اینترنت را بدانیم

دوستان عزیز نتیجه بالا را وقتی مشاهده می‌کنید حتماً در ذهنتان به مقایسه این نتیجه با سرویس‌دهندگان دیگر می‌پردازید قبل از نتیجه‌گیری به این موارد دقت کنید که نیاز شما و توقعتان از یک اینترنت چیست آیا نامحدود بودن و قیمت کمتر یا پهنای باند بالا و قیمت بیشتر و ترافیک محدود و… ولی برای مثال این سرویس را با یک سرویس نامحدود ۱۲۸ مقایسه کنید نه یک سرویس ۱۲۸ با محدودیت ۳ گیگابایت چون ارائه‌دهندگان سرویس‌های حجمی در بیشتر اوقات به دلایل متعددی مثل تمام شدن ترافیک شما و خرید ترافیک و…پهنای باند بیشتری و درنتیجه سرعت بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند بااین‌وجود نتیجه‌گیری با خودتان است. تست جدیدی از سرویس ۲۵۶ و ۵۱۲ کیلوبیت را برای شما دوستان آماده نمودم.

سرعت اینترنت 256 کیلوبیت مخابرات

تست

download

به روز شد:

ارتباط با مشتری

اتوماسیون درخواست و برقراری خدمات شرکت مخابرات استان تهران به‌تازگی از طریق آدرس زیر فعال‌شده است و ازاین‌پس کاربران adsl مخابرات استان تهران می‌توانند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور سرویس خود به‌راحتی از طریق این سامانه طرح تعرفه خود را تغییر دهند و یا درخواست کاهش یا افزایش پهنای باند بدهند، همچنین اعلام خرابی سرویس و پیگیری درخواست‌های adsl و امکان تغییر وضعیت پرداخت هزینه سرویس ADSL به وضعیت اعتباری از این طریق میسر است. توجه! در صورت ثبت این نوع درخواست ازاین‌پس هزینه کارکرد ADSL شما روی قبض تلفن اعمال نشده و استفاده از این سرویس منوط به خرید شارژ از همین سایت می‌باشد. درصورتی‌که مطمئن هستید ثبت اطلاعات را انجام دهید.

http://crmtct.tct.ir/pasna/systems/services/html/Index.shtm

پی نوشت :

دوستان با تماس های پی در پی با ۲۰۲۰ و نگرفتن جواب درست با ریاست مخابرات منطقه تماس گرفتم و در نتیجه این شد که اگر مشکلی برایتان پیش آمد و قطعی های پی در پی داشتید و ۲۰۲۰ پاسخگو نبود به مرکز مخابراتی مراجعه کنید.

سپاس