قسمت آخر پشت پرده شبکه جم

تازه ها

قسمت آخر پشت پرده شبکه جم

نظرات ()

قسمت آخر پشت پرده شبکه جم
پرده چهارم) اظهارات رابرت مرداک:
در 18 مهر شبکه خبری بی بی سی با تیتری با عنوان «آیا ، شبکه "جم" دست به دامن جمهوری اسلامی می شود؟» مطلبی را  در رابطه با مشکلات شبکه جم ارائه کرد.

در این متن آمده است  که مرداک به دلیل اتفاقات روی داده در شبکه جم و موضوع اخراج سارا رهبری ،سعید کریمیان را تهدید به فروش سهام خود از این شبکه کرد و خواستار پیش برد اهداف برنامه جم با نظرات خود شد.

در ادامه مطلب ، بی بی سی در شیطنتی آشکار بر طرف کردن مشکلات مالی شبکه را با توجه به سابقه عده ای از جدا شدگان سپاه و تشکیل دهندگان شبکه جم عجین می کند و به نحوی به خواننده القا می کند که حمایت مالی از این شبکه توسط جمهوری اسلامی ایران صورت خواهد گرفت.


 
در همین رابطه در تاریخ 23 مهر ماه رامین امیدیان مدیر پخش رسانه های تصویری فارسی زبان تحت نظر رابرت مرداک در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز وابسته به مرداک از اختلاف بین مرداک با گروه جم صحبت می کند و خبر درخواست سیعید کریمیان از مرداک برای حمایت گروه شبکه جم را بیان می کند.

 

اظهارات مرداک و خشم او از شبکه جم به خوبی نشان دهنده یکی از عوامل قطعی نزدیک به دو هفته ای شبکه جم می باشد.
 
در مجموع رویداد های اتفاق افتاده در چند ماه اخیر و بالاخص در جریان دوازده روز تعطیلی "شبکه جم" را هر کس به زعم خویش و بر اساس منافع شخصی و گروهی خود تحلیل نموده و اگر چه  نمی توان دلیل اصلی قطعی شبکه جم را اعلام کرد اما به خوبی می توان از اتفاقات روی داده قطعیاتی را مد نظر قرار داد:

اتفاقات روی داده را می توان در دو بخش داخلی و خارجی بررسی کرد، رابطه سعید کریمیان با عناصر داخلی ، طبق اسناد ذکر شده غیر قابل انکار است و همچنین ارتباط وی با شبکه منافقین از پارامتر  های قطعی می باشد از سوی دیگر وابستگی شبکه جم به امپراطور رسانه ای ، رابرت مرداک و تعمیین مالی این شبکه توسط او نیز از بدیهیات است ، از نظر ابعاد داخلی و ارتباط شبکه جم با عناصر درون کشوری به  طور قطعی نمی توان اظهار نظر کرد. هر چند روزنامه نیویورک تایمز و بعضی دیگر شبکه های خارجی به شکل غیر مستقیم شبکه جم را در ارتباط و یا وابسته به جمهوری اسلامی ایران معرفی کردند اما به خوبی می توان مقصود آن ها از بیان چنین موضوعاتی دانست و به نوعی این نوع عقده گشایی رسانه ای را تنها به دلیل دشمنی دیرنه آنها با جمهوری اسلامی ایران تعبیر کرد و باید از بیان کنندگان چنین مطلبی پرسید، جمهوری اسلامی ایران چگونه می‌تواند با دشمن قسم خورده خود و یکی از امپراطور های یهودی جهان ارتباط بر قرار کند و یا سوال را برعکس پرسید، آیا رابرت مردک حاضر به ارتباط با دشمنان خود است؟! 

اگر چه از ارتباط عناصر خود فروخته داخلی با سعید کریمیان نیز نمی توان به سادگی عبور کرد و یکی از احتمالات قوی قطع شدن شبکه جم را می توان در  اختلال و یا حتی قطع ارتباط سعید کریمیان با عناصر داخلی و قطع ساپورت مالی دانست.

مقوله دوم که ارتباط با بعد خارجی قضیه دارد ، مخدوش شدن رابطه بین سعد کریمیان و رابرت مرداک می باشد ، هر چند از چند و چون آن  خبری قطعی در دست نیست اما اخراج سارا رهبری به عنوان امین رابرت مرداک در این رابطه نیز قابل تصور است و قطع شدن دوازده روزه شبکه جم را می‌توان در عدم حمایت مالی و معنوی رابرت مرداک جستجو کرد و قصد وی از این عمل  را خط و نشان کشیدنی برای سعید کریمیان تعبیر کرد. اما تمامی رویداد های ذکر شده هیچ کدام نتوانست شبکه جم را برای همیشه ساقط کند بلکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران در کمتر از 15 روز به یاری شبکه خود شتافتند و این شبکه را در حوزه جنگ نرم یاری کردند. از این حیث وصل شدن مجدد شبکه جم به دور از انتظار نبود.

اما رویداد های ذکر شده چندان بدون برکت نبود و از برکات آن می توان افشاگری های صورت گرفته توسط رسانه های وابسته علیه یکدیگر را عنوان کرد؛  امروز به خوبی می‌توان ارتباط سعید کریمیان با منافقین، شرارت ها و خباثت های داریوش همایون و از همه مهم تر اعتراف سعید کریمیان به همجنس باز بودن و بهایی بودن اغلب مجریان و کارمندان شبکه من و تو را دریافت.