بندر دیّر 2 شهید و 25 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

تازه ها

بندر دیّر 2 شهید و 25 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

نظرات ()

عبدالحسین بحرینی نژاد نویسنده و پژوهشگر دیری در گفتگویی با مطاف 24 گفت : با توجه به وجود مدرسه علمیه در بندر دیر و ارتباط آن ها با حوزه علمیه قم ، از آغازین روزهای انقلاب اسلامی ، بندر دیر نیز به شهری انقلابی و قاطعانه از امام خمینی و آرمانهای آن پیروزانه متابعت کرد.

 

وی کانونهای اصلی تظاهرات و راهپیمایی در شهر دیر گفت :  به مناسبت های ها و بهانه های مختلف راهپیمایی صورت می گرفت و شعارهایی در رّد نظام شاهنشاهی و به پیروی از امام خمینی داده می شد. شروع راهپیمایی با الله اکبر ،مرگ بر شاه و درود بر خمینی بود. و کانون اصلی تظاهرات و راهپیمایی مردم  مسجد جامع ،مسجد امام حسن (ع) و حسینه اعظم بوده است .

بحرینی نژاد  افزود : شهید محراب ،حضرت آیت الله مدنی که در بندر کنگان تبعید بودند مرجعی جهت حضور مردم انقلابی منطقه بویژه مردم انقلابی دیر بودند که با دفاع از خطّ امام ، مردم را به حضور فعال در انقلاب دعوت می کرد.

راهپیمایی شبانه و 20 کیلومتری مردم دیّر و توایع تا کنگان که به حمایت یکی از روحانیون صورت گرفت راهپیمایی تاریخی بود که در کمتر جایی سراغ داریم ،این راهپیمایی مقارن صبح بود و آن روز را بدون سحری روزه گرفتند .

وی با اشاره به روز سوم محرم الحرام سال ۱۳۹۹ مصادف با ۱۳ آذر ماه ۱۳۵۷ در بندر دیر افزود : روز سوم محرم را می توان نقطه عطف تاریخ انفلاب اسلامی در استان بوشهر نامید زیرا در آن روز روحانی مبارز حجه السلام والمسلمین شیخ ابوتراب عاشوری در بوشهر و شهیدان احمد حیدری و سمنبر عالی پور در دیر به شهادت رسیدند و خون تازه ای در رگ های انقلابیون جاری شد و آنها را مصّمم تر کرد بطوری که در این روز تعداد 25 نفر بر اثر تیراندازی نیروهای ژاندارمری در دیّر مجروح شدند .

 

 وی در پایان این گفتگو گفت : پیامم به عزیزانی که در صحنه های انقلاب اسلامی حضور فعال داشته اند اینست که بیایید از خفقان ستمشاهی و ایام انقلاب اسلامی برای کودکان ،نوجوانان و جوانها بگویید تا گمان نکنند این انقلاب به آسانی بدست آمده است . از رشادت های دلاور مردانی بگویید که جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا دیو پلید از ایران رخت بربندد و فرشته نجات بیاید و اساس حکومتی را بنهد که در دنیا ایران را سربلند کرده تا جایی که ابر قدرت پوشالی آمریکا نیز به تکاو انداخته تا هر روز نقشه ای علیه این انقلاب الهی داشته باشد ، زهی خیال باطل که مکر او به خودش بر می گردد و به یاری خدا این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل خواهد شد .