بررسی لپ‌تاپ گیم لنوو Y510P

تازه ها

بررسی لپ‌تاپ گیم لنوو Y510P

نظرات ()




بررسی لپ‌تاپ گیم لنوو Y510P

Lenovo Ideapad Y510P

لپ‌تاپ گیم لنوو Y510P یکی از نوت‌بوک‌های سری بازی است که در آن از پردازنده‌های نسل چهارم اینتل (Haswell) استفاده شده و مجهز به کارت گرافیکی GT 750M است. در این مدل می‌توان با خروج درایو نوری یک کارت گرافیکی را جایگزین آن کرد و با پیکربندی SLI به توان گرافیکی دو برابر دست یافت. البته کاربرد این قسمت به بخش گرافیکی محدود نمی‌شود و امکان استفاده از هارددیسک، فن و درایو نوری فراهم شده است. از دیگر ویژگی‌های برجسته Lenovo Y510P می‌توان به بدنه آلومینیومی، صفحه نمایش Full HD و اسپیکرهای قدرتمندJBL  اشاره کرد. در این مطلب نقد بررسی یکی از مدل‌های سری Y از گروه آیدیاپد لنوو را می‌خوانید که در یک ماه گذشته با گارانتی دو ساله شرکت سازگار ارقام وارد بازار ایران شده است.

لپ‌تاپ گیم لنوو Y510P

لنوو تینک‌ پد و آیدیا پد

لنوو یک برند تولیدکننده رایانه چینی است که توانست خط تولید رایانه‌های شخصی شرکت آمریکایی IBM را خریداری کند. بعد از این خرید استانداردهای جدیدی برای محصولات لنوو تعریف شدند و این شرکت اکنون پس از HP مقام دومین تولیدکننده لپ‌تاپ در جهان را کسب کرده است. لپ‌تاپ‌های لنوو به دو گروه تینک‌پد و آیدیا پد تقسیم می‌شوند. مدل‌های سری تینک‌پد دارای استانداردهای قدیمی شرکت IBM هستند و شامل مدل‌های حرفه‌ای برای کسب و کارهای مختلف می‌شوند. تینک‌پدها قیمت بالایی دارند و در مقابل آنها، رده عمومی آیدیاپد با هدف تولید محصول برای کاربران عمومی ایجاد شده است. لپ‌تاپ‌های آیدیاپد به چندین زیر گروه تقسیم می‌شوند که از میان آنها می‌توان به مدل‌هایB، G و V برای رده متوسط و ارزان، سری Z برای کاربلن متوسط و نیمه‌حرفه‌ای و سری Y برای مصرف‌کنندگان حرفه‌ای اشاره کرد. سری Y‌دارای مدل‌های مختلفی برای گیم، کاربردهای مهندسی و طراحی است.

gesamt6_4d0e56_01

بدنه

بدنه در لپ‌تاپ گیم Y510P مانند مدل قبلی خود یعنی لنوو Y500 از جنس آلومینیوم است که به شکل زبر با خطوط افقی طراحی شده و به رنگ خاکستری تیره (نوک‌مدادی) تولید می‌شود. غیر از بخش زیرین دستگاه که از جنس پلاستیک مسلح ساخته شده سایر بخش‌ها دارای بدنه آلومینیومی هستند. بدنه بیرونی فرم برجسته دارد و دو خط مایل را در پشت پنل مشاهده می‌کنید. مانند دیگر مدل‌های مخصوص بازی در Y510P نیز درابعادی بزرگ‌تر از مدل‌های عادی تولید می‌شود.

IMG_7129

اندازه این مدل ۳۸۶*۲۵۸ میلی‌متر و ارتفاع آن نیز ۳۵ میلی‌متر است. بنابراین با یک دستگاه ظریف و کوچک روبرو نیستیم و وزن ۲٫۷ کیلوگرمی این دستگاه نیز نشان می‌دهد جزییات درونی زیادی در Y510P ‌مورد توجه قرار گرفته است. با وجود این وزن و اندازه باید گفت این مدل نسبت به استانداردهای رایج در میان مدل‌های مخصوص بازی سبک‌تر و کوچک‌تر است.

port2_f118a8_01

بدنه مشکی در ترکیب با رنگ قرمز که در بخش‌هایی مثل کیبورد و اسپیکر استفاده شده ظاهر جذابی به این مدل داده و نمای کاملی از یک نوت‌بوک گیم را نشان می‌دهد. بدنه بیرونی جلای فلزی دارد و نمای لوکس به این مدل می‌دهد اما در مقابل لک اثر انگشت روی آن به راحتی خودنمایی می‌کند. پایه‌های درونی در بخش‌های مختلف مانند کیبورد مقاومت دستگاه در برابر فشار را افزایش می‌دهند و یکی از دلایل افزایش وزن نیز استفاده از همین استحکامات داخلی است.

detail5_f2ac74_01 IMG_7253