جوابهای سوالات

تازه ها

جوابهای سوالات

نظرات ()

 

باسلام و خسته نباشیداستاد گرامی! درصورت امکان؛اگرباعث زحمت نباشم پاسخ سؤالاتم را بفرمایید: 1.در مورد تزریق کد و تغییرجاوا اسکریپت کمی بیشترتوضیح بفرماییدو اینکه چنین تغییری را میتوان تشخیص داد؟ 2. آیا میتوان همزمان با نصب فایروالی مانند کومودو ؛ فایروال خودویندوز را نیزفعال قرارداد؟چون شنیدم دوفایروال باهم مناسب نیست!3.شما کدام یک را توصیه میکنید؛فایروال خود ویندوز یا نرم افزارهای دیگر؟ 4.الان از روی کامنتهام شماچطور آی پی مرا شناسایی میکنید؟ 5.من چگونه بفهمم کسی keylogerبر سیستم من نصب کرده است؟6.keyloggerچطور اطلاعات را برای هکرمیفرستد؟

اگر با برنامه نویسی جاوا آشنائی داشته باشید میتوانید تشخیص دهید وهکر ابتدا کد یا همان یوزر وپسورد شما را هک کرده وسپس وارد کدهای جاوای وبلاگ یا سایت شما خواهد شد وتغییرات را انجام خواهد داد.

هم میتوان با فایروال ویندوز آپدیت شده استفاده کرد و هم از فایروالهای دیگر.بله میشود فایروال ویندوز را بست واز فایروال دیگر استفاده نمود ولی هم زمان از دو فایروال ویا دو ضد ویروس نمیشود استفاده نمود.ضمنا" نرم افزاری هست که میشود با آن سایت وای دی شمارا هک کرد وتمام اطلاعات لازم را بدست آورد که این نرم افزار بایستی خریداری کرد وبصورت رایگان نیست.کراکرها وبعضی از این ویروسها بستگی به نوع استفاده آن نوشته میشوند که اطلاعات شمارا به هکر ارسال نماید.مثلا" یک نوع کراکر هست که اززمانی که شما کامپیوتر خودرا روشن میکنید وبه اینترنت کانکت میشوید تمام دکمه های صفحه کلید شما مورد استفاده قرار میگیرد را ثبت وبه هکر ارسال مینماید.که ممکن است در طول این مدت شما رمزهای ورودی به حساب بانکی وغیره را تایپ کنید که او اطلاعات را گرفته وپس از آنالیز وبرسی به اطلاعات محرمانه پی خواهد برد.ضمنا" کدها یا دستورات ویروس یا کراکر را میشود نوشت وسپس یک قطعه عکس ذخیره شده در رایانه را میشود به کد تبدیل وسپس کدهای نوشته شده ویروس را بین آن کدها قرار داد وسپس کدهارا مجددا" به عکس تبدیل کرد که به محض اینکه شما روی عکس کلیک کردید ویا آنرا واسه کسی فرستادید و او عکس را در سیستم خود اجرا کرد ویروس مزبور فعال شده و تمام اطلاعات شمارا جمع آوری وبه همان آدرس ایمیلی که در کدها نوشته شده ارسال میگردد وهکر استفاده های لازم را میکند بدون اینکه در سیستم شما خللی ایجاد نماید.فقط ممکن است سرعت اینترت شما کند شود

  

باسلام استادگرامی؛ چگونه بفهمم مبایل یا کامپیوترمzombiشده است؟

 باسلام.هرچند بنده استاد نیستم وهنوز شاگردم ولی رایانه زامبی، رایانه ویا دستگاه موبایلی که پس از اتصال به اینترنت بدون اطلاع کاربر توسط یک " کراکر" ویا " ویروس" آلوده می شود وتحت کنترل یک شخص ثالث قرار می گیرد.پس بدون اطلاع کاربرمی باشد وبه این سادگی نیست که کاربر متوجه شود

 سلام ببخشیداین سؤالمو جواب ندادین؛خواهش میکنم ببخشیدکه مزاحم میشم: من3تاکارت دریک بانک دارم؛یکیشون رو برای خریداینترنتی قرار دادم؛اگه احیانا رمزش فاش بشه و هک بشه؛آیا هکرقادربه نفوذ به حساب اون دو کارت دیگه م هست؛باتوجه به اینکه هر3متعلق به یک بانک هستند؟

 خیر. ولی چنانچه رایانه شما هک شده باشد و شماره آن حسابهای دیگرت را در رایانه ذخیره کرده باشید ورمز دوم آنها نیز همان باشد احتمال نفوذ میباشد

 

سلام ممنون از مطلبتون.. ببخشید یه سوال داشتم بعضی سایتا مثل پرشین بلاگ این امکان رو داره که درقسمت نظرات وبلاگاش آی پی نظردهنده ها بصورت یه پرچم ثبت بشه، خواست بدونم فقط در همین حده یا اطلاعات بیشتری هم به مدیرای وبلاگ داده میشه؟
باتشکر

پاسخ: با سلام.باید بعرض برسانم که اکثر این وبلاگها ویا سایتها که افراد عضو میشوند هم ای پی آنها وهم شماره رمز ورودی وهم ایمیل آنها ثبت میشود که اگر خدای ناکرده مدیر سایت یا وبلاگ آدم درستی نباشد میتواند به وسیله همین اطلاعات افراد را هک کند.پس میبایست جهت عضویت در سایتها و وبلاگها مراقب بود.