مشاور کروبی بعد از استعفا: ایشان قانون اساسی را قبول ندارد

تازه ها

مشاور کروبی بعد از استعفا: ایشان قانون اساسی را قبول ندارد

نظرات ()

مجتبی واحدی: ایشان در پیامی که توسط همسرشان برای انتخابات مجلس نهم دادند، مشخص کردند که دیگر پایبندی به قانون اساسی مصوب سال ۱۳۶۸ ندارند و اشاره کردند که مردم در موقعیت مقتضی به ارزش های قانون اساسی سال ۱۳۵۸ بازمی گردند!
[-] اندازه متن [+]

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، "مجتبی واحدی" مشاور و سخنگوی خارج نشین شیخ مهدی کروبی، به تازگی اعلام کرد که دیگر مشاور مهدی کروبی نخواهد بود و از این سمت استعفا داده است تا راه خود را "آزادانه تر" پیش ببرد.
وی که بعد از خروج از ایران، مقیم آمریکا شده است، یکشنبه اول مرداد (july.22) در همین زمینه با وب سایت "روزآنلاین" (RoozOnline) مصاحبه کرده و طی آن، از اصلاح طلبانی که می خواهند در انتخابات سال آینده شرکت کنند انتقاد نموده و اقدام شان را "فریبکاری" توصیف کرده است.

 

واحدی به روزآنلاین گفت: «آقای کروبی در آخرین اظهارات خودشان به صراحت گفتند که من این حکومت را نه جمهوری می دانم نه اسلامی، اما معتقدم جمهوری اسلامی که آیت الله خمینی[ره] به مردم وعده داد، اگر پیاده بشود می تواند کشور را نجات بدهد. در پیامی هم که توسط همسرشان برای انتخابات مجلس نهم دادند، مشخص کردند که دیگر پایبندی به قانون اساسی مصوب سال 1368 ندارند و اشاره کردند که مردم در موقعیت مقتضی به ارزش های قانون اساسی سال 1358 بازمی گردند. یعنی آقای کروبی به قانون اساسی فعلی خیلی قائل نیستند. حتی مصاحبه صریحی هم کردند درباره روندی که به گنجاندن اصل "ولایت مطلقه فقیه" در قانون اساسی منجر شد و مخالفت خودشان را با آن اعلام کردند.»

 

وی افزود: «در یادداشتی که حدود یک ماه پیش با عنوان "کروبی چه حکومتی می خواست؟ چه حکومتی می خواهد؟" در سایت "سحام نیوز" منتشر کردم، گفتم که آقای کروبی جمهوری اسلامی را می خواهند، اما من معتقدم اگر رأی گیری بشود مردم دیگر این حکومت را نمی خواهند. یعنی در همان یادداشت هم من اختلاف نظرم را با آقای کروبی علنی کردم.»

 

مشاور مستعفی کروبی با اشاره به رویکرد اصلاح طلبان در قبال انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، با لحنی کنایه آمیز و بدون اینکه از شخص خاصی نام ببرد، گفت: «من به عنوان حامی جنبش سبز، معتقدم که جنبش سبز یک ادعای کلیدی داشت که "تقلب" در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود. هر کس بخواهد با ادعای همراهی با جنبش سبز، تن به انتخابات بدهد و به همین حاکمیت با همین قوانین انتخاباتی و ترکیب اتکا کند، این کار نوعی "فریبکاری" است.»

 

واحدی در پایان در گفت: «همین دوپهلویی گویی های برخی از دوستان که باعث شدند مردم بلاتکلیف بشوند و ندانند تکلیفشان با جنبش، انتخابات و حکومت چیست، از دلایل "رخوت" جنبش سبز است.»