PDA چیست ؟

تازه ها

PDA چیست ؟

نظرات ()

PDA چیست ؟

PDيا Personal Digital Assistant يك رايانه جيبي (کامپیوتر جیبی=Pocket computer) است كه از آن می توان براي تنظيم و نگهداري اطلاعات شخصي استفاده کرد. اين رايانه در حقيقت حكم دفترچه يادداشت شما را دارد. شما مي توانيد در اين رايانه، فهرستي از كارهايي را كه بايد انجام دهيد، یا فهرست قرارها، نام ها، شماره تلفن ها و نشاني ها، ليست پروژه ها و ساير گزارشات متنوع و مورد نياز خود و خلاصه هر آنچه را که می خواهید همراه تان داشته باشيد، ثبت و نگهداري كنيد.

در واقع با استفاده از این دستگاه ها، هر شخصی به راحتی می تواند دفترچه آدرس، برنامه ريزی روزانه، ليست کارهائی که می بايست انجام شود (دفترچه ياداشت ها)، ماشين حساب، تلفن همراه و غیره را همیشه همراه خود داشته باشد و در صورت لزوم قادر به استفاده سريع از آنها خواهد بود. دستگاههای فوق دارای تمامی امکانات لازم به منظور برنامه ريزی و سازماندهی فعاليت های رايج زندگی می باشند. اين رايانه ها به كوچكي يك كف دست است. بنا براين به راحتي در جيب جا مي گيرد و مي توان همانند يك دفترچه يادداشت، آن را همه جا همراه خود برد. با این رایانه می توانید نامه های الکترونيکی خود را دريافت کنید و به موسيقی یا رادیو گوش دهید.

PDA

PDA قلمي كوچك هم دارد كه استيلوس (stylus) ناميده مي شود. اين قلم كه جنس آن از تركيبات كربن است، براي انتخاب موارد مختلف و آيكون هاي متفاوت روي صفحه کوچک PDA استفاده مي شود و كاركردن با اين دفترچه يادداشت رايانه اي را آسان مي كند.