خلاصه ای از دیگر خدمات گوگل-2

تازه ها

خلاصه ای از دیگر خدمات گوگل-2

نظرات ()

Google Pack:

تمام نرم افزارهای گوگل به صورت بسته های جداگانه ای در دسترس عموم هست که شامل نرم افزارهای: گوگل دسکتاپ – پیکاسا – گوگل تولبار – گوگل ارث –گوگل عکس –گوگل چت – مرورگر گوگل – ویدئو پلیر گوگل و…

 

Google Profile:

که از اسمش پیداست مربوط به پروفایل کاربران در گوگله که هدف گوگل از این سرویس اینه که امکان ارتباط بیشتر کاربران فراهم بشه تا یک جامعه ی مجازی کامل رو بسازند. شما در این سرویس می تونید آدرس منزل خود یا مدرسه یا دانشگاه خود رو بذارید و همینطور میتونید آدرس کاربری سایتهای دیگه رو به اشتراک بذارید.

 

Google Pages:

اگه دوست دارید میتونید یک صفحه از اینترنت رو به خود اختصاص بدید پس بهتره که زودتر اقدام کنید.

 

Google Patents:

این قسمت از گوگل مربوط به آثاری است که دارای حق چاپ می باشند ولی گوگل صورت رایگان در اخنیار بازدیدکنندگان قرار می ده که برایگوگلمشکلات زیادی بوجود آورده.

 

Google Phone Book:

دفترچه تلفن گوگل همراه همیشگی شماست تا لیست دوستان و آشنایان رو در گوگل همراه خود داشته باشید.

 

Google Picasa:

اینم از سرویس به اشتراک گذاری و آپلود عکس گوگل از سرویسهایی مثل فلیکر یاهو یه کمی عقب مونده. امیدوارم زودتر جاشو بین کاربرانش بدست بیاره.

 

Google Products:

خرید کالا باگوگل از میان انواع مختلف کالا.

 

Google Reader:

اگه با تکنولوژی های وب ۲ آشنا باشید حتما اسم این سرویس و یا فید رو شنیدید.

 

Google Scholar:

جستجوی علمی گوگل که برای جستجوی مقالات علمی طراحی شده. البته این سرویس هنوز در مرحله ی بتاست ولی توصیه میکنم که دانشجوها حتما از این سرویس استفاده کنند.

 

Google Sketchup:

گوگل با ارائه نرم افزار Sketchup به دنیای سه بعدی و طراحی قدم گذاشته. شما میتونید با این نرم افزار یک طرح ازخونه آینده خود کشیده و از اون لذت ببرید. تا کنون ۷ نسخه از این نرم افزار ارائه شده که آخرین نسخه در ویندوز ویستا و سیستم عامل مک کار میکنه و در زبانهای انگلیسی – آلمانی – ژاپنی – ایتالیایی – فرانسوی – اسپانیایی عرضه شده، این نرم افزار رایگان می باشد.

 

Google Sky:

این نرم افزار که گوگل ارث نسخه جدید موجوده به کاربران این امکان رو می ده تا به مشاهده و گشت و گذار در میان صد میلیون ستاره و دویست میلیون کهکشان بپردازند. در این ویزگی جدید، هفت لایه اطلاعاتی که چندین جرم و رویداد سماوی رو تصویرسازی می کنه، قرار داده شده.(میهن استار) این ابزار برای افرادی که اخترشناسی و بررسی های آسمان رو تازه شروع کرده اند بسیار مفید می باشد.

 

Google Special Search:

با استفاده از این قسمت میتونید جستجوی خودتون رو به موضوعاتی از قبیل: BSD, Apple و Microsoft محدود کنید.

 

Google Store:

فروشگاه اینترنتیگوگل که این دفعه از کشور ما پشتیبانی میکنه ولی تا الان من که امتحانش نکردم که به دست ما میرسه یا نه!

 

Google Suggest:

پیشنهاد گوگل سرویسه که وقتی شما در حال تایپ عبارتی برای جستجو هستید این سرویس بصورت اتوماتیک با سرورهایگوگل ارتباط برقرار میکنه و کلماتی رو به شما پیشنهاد می کنه تا مورد جستجو قرار بدید. این قسمت از گوگل مثل بیشتر سرویسهایگوگل از تکنولوژی Ajax بهره می بره و این یکی از دلایل سرعت این سرویس می باشد. پیشنهاد گوگلی در مرورگرهای اینترنت اکسپلورر ۶ به بالا – نت اسکیپ ۱٫۷ به بالا – سافاری ۱٫۲٫۲ به بالا – اپرا ۷٫۵۴ به بالا –فایرفاکس ۰٫۸ به بالا در صورتی که جاوا اسکریپت روی مرورگر شما فعال باشه و اجازه دریافت کوکی ها داده بشه فعال می شه.

 

Google Trends:

در تمایلات گوگل شما می تونید میزان علافه کاربران شبکه رو در یک موضوعی بررسی کنید. با استفاده از این سرویس شما میتونید کشور، شهر و زبانهایی که جستجوی کلمه یا عبارت خاصی در اونها به میزان بیشتری صورت گرفته رو مشخص کنین. شیوه عمل بسیار ساده است. با تایپ کلمه مورد نظر در کادر ظاهر شده و فشردن دکمه Search Trends، گوگل تمام اطلاعات رو در اختیار شما قرار خواهد داد. حتی ترافیک جستجوی مطلب در محدوده زمانی خاص بهصورت گراف برای شما نمایش داده خواهد شد و جدیدترین مقالات مرتبط با کلمه جستجو شده نیز در اختیارتون قرار خواهد گرفت.

 

Google Transit:

با این سرویس میتونید مسافت بین دو نقطه رو با دادن ساعت شروع حرکت – تاریخ حرکت و نام مبدا و مقصد، بدست بیارید. این صفحه به دو صورت استاندارده که مدتی صرف لود کردن نقشه ی گوگل می شه و دیگری بصورت Text هست که مخصوص موبایله. اگه اینترنت زغالی دارید پیشنهاد میکنم از این سرویس که برای ایران هم کاربرد داره استفاده کنید.

 

Google Language_Tools:

بسته ی ترجمه ی زبان گوگل میباشد که زبان فارسی در مرحله ی بتاست. شما در این صفحه میتونید صفحات – متن و کلمات رو معنی کنید البته معنی کردن اون در حد ماشینی است و نباید انتظار یک جمله کامل داشته باشید ولی ترجمه ی زبان فارسی به انگلیسی خیلی بهتره.

 

Google Welcome:

اگر دوست دارید تمام سرویسهایگوگلفارسی بشه پس دست به کار بشید و به گوگلکمک کنید تا خودش رو فارسی کند!

 

Google Sites:

با گوگل یک سایت واقعی بصورت کاملا رایگان بسازید و مدیریت اون رو انجام بدید و مطالب خودتون رو توی اون بگذارید.

 

Google Sets:

این سرویس به نوعی مربوط به هوشمند شدنگوگل بوده که با دادن یک سری کلمات اتفاقی گوگل نیز معادل یا ادامه ی اونها رو برای شما می نویسه. حتما امتحان کنید.

 

Google Video:

جستجوی ویدئو از طریق سایت گوگلدر سایتهای به اشتراک گذاری ویدئو و دانلود فیلم (مربوط به پخش برنامه های TV) این سرویس از فارسی نیز پشتیبانی می کنه.

 

Google Voice:

چت صوتی یکی دیگه از سرویسهای گوگله که هنوز بطور کامل ارائه نشده و جای کار بیشتری داره.

 

Youtube:

معروفترین و بزرگترین سایت به اشتراک گذاری ویدئو مربوط به گوگل هست. آمارهای مختلفی از میزاد آپلود و تماشای ویدئوها در یوتیوب به گوش می رسه که یکی از دلایل استفاده از این سرویس است.

 

Google Warehouse:

این سرویس با طراحی های سه بعدی از آشپزخونه های مدرن گرفته تا ساختمانها –ماشین ها و حتی برجهایی با طراحی نوین امکان دیدن طرح واقعی روی نرم افزار گوگل ارث رو میسر می کنه. به این صورت که شما اول باید فایل مربوطه رو دانلود کنید بعد در نرم افزار  گوگل ارث وارد کنید سپس طرح واقعی اون رو ببینید.

 

Google Webmaster:

افرادی که از طریق اینترنت کسب درآمد می کنند میتونند از این سرویس استفاده کنند البته به غیر از ایرانیها!

 

Google Froogle:

پیدا کردن کالاهایی که برای فروش یا حراج گذاشته شده، از طریق گوگل امکان پذیر است.

 

Google Answers:

یک انجمن آزاد که در آن گوگل با دریافت مبلغی پاسخ سوالات شما رو میده.

 

Google Catalogs:

جستجو و نمایش کاتالوگ های اینترنتی که از طریق ایمیل رد و بدل میشن.

 

Google Universities:

با استفاده از این قسمت می تونید جستجوی خود رو به آدرس وب سایت های مدارس و دانشگاه 

 
منبع عصر ایران به نقل از میانالی