خدمات گوگل:ترجمه گر گوگل-جیمیل-گوگل مپ میکر

تازه ها

خدمات گوگل:ترجمه گر گوگل-جیمیل-گوگل مپ میکر

نظرات ()

۶-ترجمه گر گوگل یا نرم‌افزار ترجمهٔ گوگل (به انگلیسی: Google translate)‏، خدماتی در مرحلهٔ بتا، از شرکت گوگل است که برای ترجمهٔ بخشی از یک متن و یا یک صفحهٔ وب، به زبانی دیگر به کار می‌رود.
این خدمات در تعداد بندها، یا محدودهٔ واژه‌های تخصصی، محدودیت دارد. همچنین می‌توانیم چیزی را در منابع زبانی دلخواه، به زبان خودمان در جویشگر گوگل جستجو کنیم، و نتایج را به زبان خود ببینیم. برای برخی زبان‌ها، از کاربران ترجمه‌های جایگزین خواسته می‌شود مثلا برای واژه‌های تخصصی، تا در به‌روزرسانی‌های آتی به ترجمه‌گر افزوده شوند. متن را می‌توان در زبانی خارجی تایپ کرد، و اگر «شناسایی زبان» انتخاب شود، نه تنها به طور خودکار زبان متن شما را تشخیص خواهد داد، بلکه به طور پیش‌فرض به انگلیسی ترجمه خواهد کرد.
اگر برای نمونه کاربری از انگلیسی به فارسی ترجمه می‌کند، و لازم است زبان مبداء و مقصد را عوض کند، با کلیک بر روی «جابجایی بین زبان‌ها» می‌تواند این کار را انجام دهد و از فارسی به انگلیسی ترجمه کند.
برخلاف دیگر خدمات ترجمهٔ متن چون Babel Fish، ای‌اوال، و Yahoo که همگی از SYSTRAN استفاده می‌کنند، ترجمه گر گوگل نرم‌افزار ترجمهٔ اختصاصی خودش را دارد. برخی بر این باورند که این می‌تواند به یک انقلاب در صنعت زبان منجر شود.
این ترجمه‌گر قوانین دستوری را اعمال نمی‌کند، چراکه الگوریتم‌هایش بر تحلیل‌های آماری استوار است تا تحلیل‌های قاعده‌مند سنتی و از روش ترجمه ماشینی آماری برای ترجمه متون بهره می‌برد.
در ترجمه گر گوگل  می‌توان متن یا کلمهٔ مورد نظر را به صورت آوایی نوشت، مثلا نوشت "khabar" و کلید فاصله را فشرد تا این کلمه به "خبر" تبدیل شود.
در ترجمهٔ دیگر زبان‌ها به زبان انگلیسی، این امکان وجود دارد که با کلیک روی آیکون بلندگو متن ترجمه شده را شنید. این قابلیت در حال حاضر فقط برای ترجمه‌های کوتاه به زبان انگلیسی موجود است.
 
 
 

****
****
************

************
۷-جی میلیکی از سرویس‌های رایگان است که به کاربران فضای رایگان جهت ایمیل ارائه می‌دهد. نسخه آزمایشی گوگل در ۱ آوریل ۲۰۰۴ ارائه شد، به این صورت که هر کاربر می‌توانست با دریافت دعوت‌نامه از کاربری دیگر که دارای حساب جی میل بود دارای حساب ایمیل شود و از خدمات آن استفاده کند. این سرویس در ۷ فوریه ۲۰۰۷ برای عموم آزاد شد و نیازی به دعوت‌نامه برای عضویت نبود. و در ۷ ژوئیه ۲۰۰۹ از حالت آزمایشی بیرون آمد،که در آن زمان دارای ۱۴۶ میلیون کاربر در هر ماه بود.
این سرویس اولین سرویس ایمیلی در دنیا بود که یک گیگابایت فضا به کاربرانش می‌داد، و همچنین اولین سرویسی بود که همه نامه‌هایی که بین دو شخص رد و بدل می‌شد را به صورت قطاری و پشت سر (Thread) هم نشان می‌داد (مانند نوشته‌های داخل یک فوروم) از تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۱۲ جی میل ۱۰۲۴۰ مگابایت فضا (که قبلاً ۷۴۰۰ مگابایت بود) به کاربرانش داد، و کاربران با پرداخت سالانهٔ ۰٫۲۵ دلار به ازای هر گیگابایت، قادرند این فضا را به ۲۰ گیگابایت تا ۱۶ ترابایت افزایش دهند. به علاوه برنامه‌نویسان، جی میل  را به واسطه پیشگام بودن آن در استفاده از ای‌جکس، که تکنیکی در برنامه‌نویسی است که به کاربران اجازه می‌دهد که محتویات یک صفحه وب را بدون دوباره نوسازی آن (Refresh) مشاهده کنند، می‌شناسند.یکی از انتقادهایی که از جی میل  شده‌است، پتانسیل قوی آن برای افشای داده‌های کاربر است، و این خطری است که احتمال می‌رود این داده‌ها با بسیاری از برنامه‌های وب آنلاین ارتباط داده شده شوند. استیو بالمر (مدیرعامل مایکروسافت)، لیز فیگروا، مارک راش و ویراستاران گوگل واچ به این موضوع عقیده دارند، در حالی که گوگل
 ادعا می‌کند که نامه‌هایی که با جی میل  فرستاده می‌شوند هیچ گاه توسط شخصی دیگر خوانده نمی‌شوند.
جی میل  با استفاده از ابزارهای برنامه نویسی آژاکس و جاوا اسکریپت امکان گفتگوی فوری با افراد درون لیست ارتباطی کاربر را فراهم کرده‌است. این گفتگو در داخل همان پنجرهٔ مرورگر می‌تواند صورت گیرد. در واقع توانسته امکانات پیام‌رسان فوری را به صفحهٔ وب میل منتقل کند. به تازگی جی میل  امکان گپ گروهی و همچنین گپ با کاربران ای‌اُال را نیز فراهم کرده‌است.

گوگل در سرویس ایمیل خود تغییری صورت داده‌است که امکان کنترل فهرست تماس‌ها را برای کاربرانش فراهم می‌کند. پیش از این جی میل  نشانی تمامی آدرس‌های ایمیل جدید را به صورت خودکار به فهرست تماس‌های کاربر افزوده می‌کرد. این کار به به آدرس‌های ایمیل اجازه می‌داد که به هنگام نوشته شدن یک پیام جدید به صورت خودکار کامل شده و کاربران را از به خاطر سپردن آن‌ها یا جستجو در فهرست تماسهایشان آسوده می‌کرد. گوگل اکنون دسته جدیدی به نام تماس‌های پیشنهادی ایجاد کرده‌است که در قسمت «My Contacts» قرار می‌گیرد و آدرس ایمیل ارسال کنندگان ایمیل در تماس پیشنهادی قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند به جی میل 
اجازه دهند تا این آدرس‌ها را به صورت خودکار به فهرست تماسهای اصلی‌شان ارسال کنند.

 برای آشنایی با چگونگی ساخت جیمیل یا همان ایمیل گوگل
اینجا را کلیک کنید

 

 

آدرس وبگاه رسمی جیمیل برای موبایل
 

****
****
************

************

۸
-
گوگل مپ میکر
گوگل مپ میکرنقشه ساز گوگل (به انگلیسی: Google map maker)‏ توسط شرکت گوگل در ژوئن ۲۰۰۸، به منظور گسترش وسعت خدمات نقشه‌های ارائه شده توسط گوگل را ه اندازی شد در برخی از کشورها داده‌ها در دسترس نیست، و بنابراین، برای حل این مشکل گوگل تصمیم به استفاده از مشارکت مردمی گرفته‌است.

این پروژه شبیه نقشه باز شهری می‌باشد، اما بر خلاف متن باز نقشه‌ها را بر اساس مجوز کریتیو کامنز فراهم می‌کند گوگل مپ دارای خصوصیات «... همیشگی، غیر قابل فسخ، در سراسر جهان، آزاد، و مجوز غیر انحصاری را بازتولید، وفق دهند، ویرایش، ترجمه، انتشار، عموم اجرا، نمایش عمومی، توزیع، و خلق آثار مشتق شده از ثبت نام کاربر» می‌باشد.
هدف نهایی این پروژه به دست آوردن اطلاعات شهری با کیفیت بالا و مورد استفاده قرار دادن در سرویس نقشه گوگل می‌باشد برخی از مشارکت‌های مردمی در نقشه‌های گوگل دیده می‌شود، اما تغییرات صورت گرفته در نقشه ساز بر روی نقشه‌های گوگل به سرعت پدیدار نمی‌شود.
کاربران می‌توانند به منظور اضافه کردن ویژگی به طور مستقیم بر روی نقشه‌ها که در آن از قبل مرزها مشخص شده‌است کار کنند، و همچنین می‌توانندویژگی‌هایی مانند جاده, رودخانه, راه آهن و مراکز مهم را مشخص کنند علاوه بر این، کاربران می‌توانند خدمات خاص را اضافه کنند مانند ساختمان‌ها و مراکز تجاری و فرهنگی و مذهبی در نگاه اول به نظر می‌رسد سایت مشابه نقشه‌های گوگل، و سه دیدگاه (نقشه، ماهواره و ترکیبی) در دسترس هستند که به کاربران اجازه می‌دهد برای مشاهده اطلاعات نقشه، تصویر ماهواره‌ای از منطقه و یا ترکیبی از هر دو.
با استفاده از دستور Find و یا Browse tools، کاربران قادر به اضافه و ویرایش ویژگی‌های موجود در نقشه هستند. سه نوع ابزار موجود هست: placemark (نقطه مورد علاقه بر روی نقشه)، خط (برای نقشه کشی جاده‌ها، راه آهن، رودخانه‌ها، و مانند آن) و چند ضلعی (برای تعریف مرزهای و محدوده‌ها، با اضافه کردن پارک‌ها، دریاچه‌ها و ویژگی‌های بزرگ دیگر). ترسیمات انجام شده به وسیله کاربران توسط گوگل به ویژگی‌های مسیر یابی برای جاده‌ها از روی تصاویر ماهواره‌ای موجود اضافه می‌گردد. این رویکرد در مناطقی که نقشه‌های ضعیف دارند با استفاده از تصاویر ماهواره بهبود میابد.
در تلاش برای حصول اطمینان از داده‌های با کیفیت بالا، ترسیمات و مشارکتهای اعضای جدید توسط کاربران با تجربه تر تصحیح می‌شود. این سیستم همچنین به منظور جلوگیری از خرابکاری و اشتباه در نظر گرفته شده‌است. کاربرانی که مشارکتهای موفق بیشتری دارند، ترسیماتشان بر روی نقشه به صورت فوری ذخیره می‌گردد. برخی از ترسیمات و مشخصات ممکن است وقت بسیار زیادی را برای ذخیره در سرور اصلی ببرد.
همکاران می‌توانند بخش‌هایی از نقشه را با عنوان محله خود، تعیین کنند و در این مناطق به جزییات بیشتری بپردازند. کاربران همچنین می‌توانند ترسیمات دیگران را در محله خود تصحیح کنند. محله فرد قابل مشاهده برای دیگر کاربران نیست.
محیط کاملا فارسی گوگل مپ میکردر دسترس می‌باشد و در قسمت تنظیمات می‌توان محیط آن را کاملا فارسی کرد.