آموزش چت در یاهو

تازه ها

آموزش چت در یاهو

نظرات ()

 

آموزش چت در یاهو

برای شروع کار احتیاج به نرم افزار YahooMessenger دارید.اگر این نرم افزار را ندارید می توانید جدیدترین ورژن آن را از اینجا دانلود کنید. برای ورود به محیط چت حتما باید یک شناسه (ID) بهمراه پسوورد داشته باشید.آیدی همان آدرس ایمیل شما در یاهوو بدون @ است. برای یادگیری طریقه ی ساخت ایمیل و آیدی در یاهو اینجا کلیک کنید.

برای مثال اگر آدرس ایمیل شما bahar[at]yahoo.com است ID شما فقط عبارت bahar است و در کادر یاهو مسنجر باید تنها عبارت قبل از @ را درج کنید "قابل توجه برخی دوستان برای درج @ باید دکمه ی shift کیبورد را با شماره ی 2 در بالای کیبورد همزمان فشار دهید این دکمه @ "أت ساین" خونده میشه و برای جلوگیری از یافتن از طریق نرم افزارهای تبلیغات ناخواسته آدرس ایمیل ها را [at] می نویسند وگرنه هر جا این عبارت [at] را دیدید بدانید که منظور همان @ است و برای نوشتن آدرس ایمیل هر کسی از @ استفاده کنید"

برنامه ی YahooMessenger را باز کنید و طبق شکل زیر آیدی و پسوورد خود را وارد کنید و دکمه Sing in را که با کادر قرمز مشخص شده کلیک کنید."   

در بالای پنجره عبارتی نوشته شده Messenger آن را باز کرده و از منوی باز شده به روی گزینه ی Yahoo! chat بروید و از زیر منوی باز شده روی عبارت Join in Room... را کلیک کنید تا پنجره ای برای شما باز شود... مانند شکل زیر:


از زیر منو های ستون وسطی روی عبارت Regional را کلیک کنید تا گزینه ی Asia ظاهر شود،روی Asia کلیک کنید تا در ستون سوم عبارت بالای ستون "Asia Global Chat" ظاهر شود روی آن کلیک کرده تا تمام چت روم های ایران باز شود.پس از اسم هر چت روم مثلا Asia global chat1 عددی داخل () درج شده داخل آن تعداد افراد حاضر در آن چت روم است.به چت روم هایی بروید که تعداد نفراتش کمتر از40 نفر است زیرا اگر بیشتر باشد بدلیل تراکم کاربر ممکن است که شما را به طور خودکار به آن چت روم راه نداده و مجبور به انتخاب چت روم دیگری شوید.معمولا چت روم های آخر خلوت تراند.یکی از چت روم ها را انتخاب کرده و 2 بار روی آن کلیک کنید.یا انتخاب کرده و گزینه ی Go To Room را کلیک کنید.
تا بارگذاری چت روم یا به فارسی اتاق گفتگو یا همان چت ،صبر میکنید.پس از بارگزاری روی دکمه ی Enter Chat کلیک کنید.پنجره ای ظاهر میشود که از شما میخواهد کد نشان داده شده را وارد کنید.کد را بنویسید "لازم به ذکر است که حروف کوچک را کوچک و بزرگ را بزرگ درج کنید تا مرورگر کد را قبول کند" سپس دکمه ی Submit را بزنید.
صفحه زیر ظاهر میشود.توضیحات لازم درون عکس هست ولی توضیحاتی دیگر نیز لازم است.دکمه ی Send یا همان ارسال مطلب شما را میتوان با فشار دادن دکمه ی Enter کیبورد انجام داد که باعث افزایش سرعت میشود.در عکس لیستی از آیدی افراد حاضر در این اتاق چت را مشاهده می کنید که می توانید هر کدام را که خواستید انتخاب و با 2 بار کلیک بر روی نام آیدی با او به گفتگو بپردازید.پنچره ای که در زیر مشاهده میکنید پنجره است که هر جه در آن بنویسید برای تمام افراد حاضر در پت رو قابل مشاهده است اما بعد از این که آیدی را انتخاب کردید پنجره ی جدایی با ظاهری شبیه شکل زیر ظاهر میشود که هر چه در آن تایپ کنید تنها بین شما و شخص مقابل رد و بدل میشود.


لازم به ذکر است برقراری تماس از طریق وب کم و یا میکروفون کاملا رایگان است.بقیه ی موارد را از کسی با او چت می کنید سوال کنید تا به شما آموزش دهد.کار با این محیط بسیار ساده بوده و برای همه ممکن اما بهتر است اگر زیر 18 سال دارید وارد این محیط نشوید....

پایان کار:

پس از اینکه دیگر تمایل به ادامه ی چت کردن نداشتید تمام پنجره ها را به جز صفحه اصلی که همان تصاویر اول هستند را ببنید. سپس وارد منوی Messenger که در بالای برنامه است کلیک کرده تا منو ظاهر شود پس از آن روی دکمه ی Sing Out کلیک کنید تا از برنامه خارج شوید.و سپس پنجره را ببندید.

شما می توانید اشحاصی را که تمایل دارید دوباره با او چت کنید را در حافظه ی آیدی خود ذخیره کنید که به این کار اصطلاحا Add کردن گفته میشود که دکمه ی آن به همین نام بهمراه یک + سبز رنگ کنار آن قابل مشاهده در سمت راست بالای پنجره ی شخصی که با او چت می کنید است.

با تشکر از توجه شما...

MOHSENLOTFI2013@GMAIL.COM