چگونه میتوان portهای uspیک کامپیوتررامحدود کرد

تازه ها

چگونه میتوان portهای uspیک کامپیوتررامحدود کرد

نظرات ()

چگونه میتوان portهای  uspیک کامپیوتررامحدود کرد

برای محدود کردن پورت های یو اس پی نرم افزار های مختلفی وجود دارند مثلا نرم افزار MyUSBonlyو USB Port Locked.

نرم افزار USB Port Locked راه حلی ساده برای بستن پورت های USB کامپیوتر می باشد که در نتیجه از اتصال deviceهای یو اس بی به کامپیوتر جلوگیری می شود . برای بستن پورت USBاز دو راه میتوان استفاده کرد، یکی بستن کلی پورت موردنظر است و راه دیگری اعمال رمزعبور برای استفاده از پورت های USB می باشد . رابط کاربری ساده باعث شده تا همه چیز آسان و بی دردسر باشد زیرا تنها یک کلیک ساده باعث بستن و یا بازکردن پورت های USB می شود . باید توجه داشت که در هنگام قفل کردن پورت ها ،‌وسایلی که به کامپیوتر متصل هستند ، قفل نخواهند شد و استفاده از آن ها آزاد است تا زمانی که آن ها را جدا نمایید . این نسخه قابلیت اسکن و حذف فایل های مخرب autorun.inf را نیز به شما می دهد . به طور کلی ، این نرم افزار ابزاری عالی برای دارندگان سیستم های عمومی می باشد که می توانند استفاده از پورت های USBسیستم خود را برای دیگران محدود نمایند .

برخی از ویژگی های این برنامه :

·         استفاده ی آسان و راحت با محیط کاربری ساده

·         قابلیت بازکردن و بستن پورت های USB تنها با یک کلیک ساده

·         توانایی رمزگذاری برروی پورت های یو اس بی

·         مناسب برای استفاده در کامپیوترهای عمومی

·         قابلیت استفاده در ویندوزهای ۳۲ و ۶۴ بیتی

·         اسکن و حذف فایل های مخرب autorun.inf

و …

فعال و غیرفعال کردن پورت ها از طریق ریجیستری

برای فعال نمودن پورت USB مسیر زیر را در ریجستری ویندوز(دکمه Win+R را نگه می داریم و در پنجره باز شده regeditراتایپ و اینتر میکنیم).

سپس در سمت راست فایل Startرا انتخاب و بروی آن دابل کلیک کنید.در پنجره باز شده مقدار value data را به ۳ تغییر دهیم و پنجره را OK کنید.

برای غیر فعال نمودن پورت ها مسیر بالا را ادامه دهید و مقدار value data را به ۴ تغییر میدهیم

در آخر سیستم خود را restartمیکنیم.

غیر فعال کردن پورت ها از Device Manager

روش دیگر فعال یا غیر فعال کردن پورت ها ، Device Manager ویندوز است، در صورت غیر فعال بودن پورت ها بهتر است Device Manager ویندوز(دکمه Win+R را نگه میداریم و در پنجره باز شده devmgmt.msc راتایپ و اینتر میکنیم) را چک کنید و در صورتی که هرکدام از پورت ها در Universal Serial Bus controllers این قسمت disable بود آن را enableمیکنیم

علاوه بر روشهای فوق میتوانیم از برنامه کم حجم و کاربردی USB Drive Disabler / Enablerاستفاده کنیم،از طریق این برنامه میتوانیم براحتی پورت USB سیستم خود را فعال یا غیر فعال کنیم.

باید توجه کنیم که از روشهایی دیگری مانند استفاده از gpedit.msc ویندوز و برنامه های امنیتی نیز میتوان دسترسی به پورتهای USB را کنترل کرد.

محدود کردن پورت usp با استفاده از نرم افزار MyUSBonly

درگاه های USB مدتی است تبدیل به یکی از پرکاربردترین بخش هایکامپیوتر شده اند با درگاه های USB می توانیم انواع اتصالات و تبادل اطلاعاترا داشته باشیم . این درگاه پر استفاده می تواند به وسیله فلش مموری ها وسیله ایباشد برای به سرقت رفتن اطلاعات . کافی است فردی داخل خانه یا محل کار شما شودو به راحتی هرچه تمام تر با اتصال فلش مموری خود به سیستم شما ، اطلاعاتتان را کپیبرداری کند . بدون اینکه کسی متوجه شود !
MyUSBonly نام نرم افزاری است که محصولشرکت A.C. Element می باشد . این نرم افزار برای جلوگیری از سرقت اطلاعات از طریقدرگاه USB کاربرد دارد . این نرم افزار توانایی این را دارد تا درگاه (پورت) USB رامحدود کند تا شما بتوانید از این طریق امنیت لازم را برای جلوگیری از سرقت اطلاعاتخود داشته باشید . سیستم شما به آنتی ویروس یا فایروال مجهز است و امنیت شما با ایننرم افزارها تامین می شود . آیا این نرم افزارها توانایی جلوگیری از به سرقت رفتناطلاعات از طریق پورت USB را دارند ؟ مسلما جواب منفی است ، بهتر است در این زمینهنیز فکری بکنید این نرم افزار پیشرو در عرصه جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات از طریقپورت USB می باشد و شما می توایند به این نرم افزار اعتماد داشته باشید .

MOHSENLOTFI2013@GMAIL.COM