روند بررسی صلاحیتهای نامزد های انتخابات بلافاصله بعد از ثبت نام شروع شد

تازه ها

روند بررسی صلاحیتهای نامزد های انتخابات بلافاصله بعد از ثبت نام شروع شد

نظرات ()

روند بررسی صلاحیتهای نامزد های انتخابات بلافاصله بعد از ثبت نام شروع شد

به گزارش منشور خواف ،محمد رضا یوسفی معاون فرماندار شهرستان خواف در جمع خبرنگارن  گفت روند بررسی صلاحیتهای نامزدهای ثبت نام شده در مجلس شورای اسلامی  بلافاصله بعد از ثبت نام کاندیداها با استعلام از مراجع چهارگانه آغاز شد و مراجع چهارگانه فوق موظفند ظرف مدت پنج روز جواب استعلام ها را به هیئت اجرایی مرکزی حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار تحویل دهد.

معاون فرماندار خواف افزود: بعد از دریافت استعلام از مراجع چهارگانه جلسه بررسی صلاحیتها با حضور هیئت نظارت تشکیل و نتایج بررسی صلاحیتها به کاندیداها با ذکر دلیل رد صلاحیت اعلام و کاندیداها فرصت دارند ظرف پنج روز به نتیجه اعلام شده اعتراض که به ترتیب بررسی صلاحیتها در مراحل بعدی بر عهده هیئت نظارت شهرستان, هیئت عالی نظارت استان و هیئت عالی نظارت کشور می باشد که در هر مرجله کاندیدای رد صلاحیت شده حق اعتراض تا مرجع رسیدگی نهایی به احراز صلاحیتها را دارد.

وی خاطر نشان کرد: نتیجه نهایی احراز صلاحیتها در بیست و ششم بهمن ماه به هیئت اجرایی و ستاد انتخابات اعلام و ستاد انتخابات در بیست و هشتم طی آگهی انتخابات که اسامی کاندیداها, تاریخ برگزاری و ساعت اخذ رای انتخابات و شرایط انتخاب کنندگان و …. است را اعلام عمومی می کند.

معاون فرماندار همچنین ایراد کرد: هیئت های اجرایی حوزه های فرعی شهرستان موظفند صورت جلسه تعیین شعب اخذ رای را تشکیل و نتیجه را به هیئت اجرایی  مرکزی حوزه انتخابیه اعلام و هیئت اجرایی حوزه مرکزی هم ضمن تعیین شعب اخذ رای حوزه بخش مرکزی صورتجلسات شعب اخذ رای را تایید نهایی می کند.

یوسفی بیان داشت: تمامی مراحل ثبت نام کاندیداها و هیئت های اجرایی حوزه های انتخابیه فرعی و اصلی و استعلامات بصورت کاملا الکترونیکی انجام شد.

مهندس یوسفی همچنین راجع به تعداد ثبت نام شدگان گفت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۶ نفر ثبت نام که ۳۴ نفر مرد و ۲ نفر زن می باشند در صورتی که در دوره قبل ۱۷ نفر مرد ثبت نام کرده بودند.

وی در باره مدارک تحصیلی ثبت نام شدگان گفت ۲۶ نفر با مدرک تحصیلی فوق لیسانس, ۶ نفر دکترا, ۳ نفر حوزوی, و یک نفر لیسانس و در دوره نهم ۱۱ نفر لیسانس, سه نفر دکترا, دو نفر حوزوی و یک نفر لیسانس بوده اند.

 

وی همچنین گفت جوانترین کاندیدای ثبت نام شده ۳۰ سال و مسن ترین کاندیدای ثبت نام شده ۷۱ سال سن دارد.و در بین ثبت نام شدگان ۳ نفر سابقه نمایندگی در ادوار پیشین را دارند.