نکاتی قبل از ایجاد وبلاگ

تازه ها

نکاتی قبل از ایجاد وبلاگ

نظرات ()

قبل از اینکه اقدام به ایجاد یک وبلاگ کنین، لازمه که یک سری نکات کلی رو بدونین:

۱. قبلا از شروع وبلاگنویسی، در ذهن خودتون یک طرح کلی از وبلاگتون ساخته باشین. منظورم این هست که بدونین قراره چه محتوایی در وبلاگ خودتون قرار بدین و از اول یک هدف رو انتخاب و ادامه بدین. این کار خیلی در موفقیت وبلاگتون نقش داره و به مرور که جلو برین خواهید دید که برای جلب مخاطب و رضایت اونها باید مطالب یک نظم خاص و متناسب با هدف وبلاگ داشته باشه.

۲. وقتی هدف وبلاگ و طرح کلی اون توی ذهنتون نقش بست، باید یک آدرس مناسب انتخاب کنین. البته آدرس میتونه هر چیزی باشه مثلا اسم خودتون اما هر کسی میخواد وارد وبلاگ شما باشه مطئمنا نگاهش به آدرس شما خواهد افتاد. آدرس رو طولانی انتخاب نکنین اجازه بدین راحت توی ذهن مخاطب نقش ببنده. حدالامکان سعی کنین طوری باشه که با نگاه کردن بهش مخاطب به محتوای شما پی ببره. این اقدامات باعث میشه که از اول کارتون رو حرفه ای شروع کنین.

۳. حتما یک ایمیل مخصوص برای ارتباط با مخاطبان خودتون ایجاد کنین. من همیشه توصیه میکنم ایمیل شما در واقع همون آدرس شما باشه که اینطوری یک وحدت رویه جالب ایجاد بشه. مثلا الان آدرس وبلاگ من رو ببینین، حالا آدرس ایمیلی که با مخاطبانم ارتباط برقرار میکنم اینه: weblog68@gmail.com همون طور که می بینین این کار باعث راحتی بیشتر برای خودتون و همینطور بینندگان وبلاگ شما میشه. البته به جز این آدرس، در سرویس بلاگفا نیاز به یک ایمیل خصوصی هم هست که من توصیه میکنم متفاوت از آدرس قبلی باشه. چون معمولا بعد از چند وقت آدرس ارتباطی شما که در وبلاگتون در بخش "تماس با ما" به نمایش در میاد، مورد هجوم ایمیل های تبلیغاتی قرار میگیره. پس از دو تا ایمیل استفاده کنین.

(هروقت مطلب باقی مانده ای به ذهنم برسه، به این بخش اضافه خواهم کرد.)