چگونه خستگی چشم هنگام کار با کامپیوتر را رفع کنیم؟

تازه ها

چگونه خستگی چشم هنگام کار با کامپیوتر را رفع کنیم؟

نظرات ()

بسیاری از کاربران کامپیوتر از خستگی چشمانشان هنگام کار با رایانه شکایت دارند و به دنبال راهی برای رفع خستگی میگردند. ما نیز در این مقاله به چند راهکار فوق العاده کارا اشاره میکنیم که میتواند تا حد زیادی از خستگی چشم هایتان جلوگیری نماید. پس با ما همراه باشید:

راه های پیشگیری از خستگی چشم ها هنگام کار با رایانه:

1- استفاده از نرم افزارهای مخصوص این کار:

من شخصاً استفاده از برنامه های f.lux و EyePro را پیشنهاد میکنم.

کار برنامه ی f.lux این است که نور مانیتور را متناسب با ساعت کامپیوترتان، تغییر میدهد، بطوریکه همیشه نور صفحه نمایش با نور طبیعی خورشید، همسو باشد. این کار باعث میشود بعد از ظهرها به تدریج نور مانیتور به زرد گراییده و هیچ وقت چشمانتان از شدت نور مانیتور، زده نشوند.

دانلود برنامه ی f.lux برای PC

کار برنامه ی EyePro هم این است که هر چند دقیقه یکبار، یک تمرین ساده ی چشمی، مثل پلک زدن، بالا-پایین نگاه کردن و... را به شما یادآوری میکند. با انجام این کار ساده، از خشکی چشم و ... پیشگیری نموده و همچنین هر یک ساعت یکبار، با انجام تمرین تنفس عمیق، از سردرد ناشی از کار با رایانه هم جلوگیری می کنید!

دانلود برنامه ی EyePro

پسورد فایل: www.yasdl.com

توضیحات بیشتر درباره برنامه EyePro در سایت yasdl

2- کاهش شدت نور مانیتور در هنگام شب

3- رعایت فاصله ی مناسب چشم با مانیتور: حداقل 30 سانتی متر فاصله تا مانیتور باعث میشود در دراز مدت، دچار بیماری نزدیک بینی نشوید.

4- نگاه کردن به فاصله ای دور پس از نیم ساعت نگریستن به مانیتور (البته این تکنیک را برنامه EyePro هم به شما یادآوری میکند)

و اما اگر دچار خستگی چشم هستید، با انجام تمرین های یوگای چشم و eyerobic که در این فیلم آموزشی زیر گذاشته ایم، میتوانید شادابی و سرحالی را دوباره به دیدگان خود بازگردانید:

« به دلیل محدودیت های بلاگفا، متاسفانه لینک های دانلود حذف شده اند »