پخش موسیقی و فیلم بدون نیاز به کدک

تازه ها

پخش موسیقی و فیلم بدون نیاز به کدک

نظرات ()

آیا میدانستید که میتوانید با استفاده از همین برنامه ی مرورگر (Browser) که با آن سایت ها را تماشا می کنید، به آهنگ گوش بدهید، فیلم ببینید، فایل های PDF را بخوانید و حتا مثل Explorer خود ویندوز به فولدرها و فایلهای خود دسترسی داشته باشید؟!!

تازه تمام این کارها فقط با یک ترفند خیلی ساده انجام میشود. به این صورت که شما کافی است آدرس فایل مورد نظر را که میخواهید با مرورگر باز کنید، به شکل زیر در نوار آدرس وارد کنید:

File:///X:/Folder1/Folder2/file.extension

مثلاً فرض کنید من میخواهم آهنگ موجود در آدرس زیر را پخش کنم:

C:My MusicsYanniUntil the last moment.mp3

برای انجام این کار من مرورگر کروم (یا فایرفاکس یا همان اینترنت اکسپلورر) را باز میکنم و در قسمت آدرس سایت می نویسم:

File:///C:/My Music/Yanni/Until the last moment.mp3

و Enter را میزنم. مرورگر با استفاده از کدک های داخلی خودش (و یا با استفاده از QuickTime) شروع به پخش فایل مورد نظر میکند!

نکات:

·       برای پخش موسیقی یا فیلم، در FireFox و Internet Explorer بصورت پیش فرض از همان QuickTime و در Chrome از کدک خود کروم استفاده میشود. پس اگر QuickTime اپل را نصب ندارید بهتر است سراغ Chrome بروید!

·       پس از زدن Enter، کروم بطور خودکار آدرس وارده را به این صورت تغییر میدهد: تمام فاصله ها (Space) را به %20 تبدیل میکند! پس نترسید و کارتان را ادامه دهید!

·       میتوانید برای مثال آدرس را بصورت file:///C:/My%20Music وارد کنید تا در خود مرورگر، لیست فایلها و فولدرها نمایش یابد.

·       و نکته ی آخر و مهمترین نکته: توجه کنید که آدرس ها باید به فرم لینوکسی آن وارد شوند، یعنی به جای از /  استفاده کنید!