چطور یک گیک حرفه ای باشیم؟ - قسمت 1

تازه ها

چطور یک گیک حرفه ای باشیم؟ - قسمت 1

نظرات ()

یک گیک (خوره ی کامپیوتر) کسی است که به کامپیوتر و مباحث مربوط به آن خیلی علاقه دارد. اما خیلی از گیکها را می بینیم که گرچه آخرین مدل کامپیوتر یا لپ تاپ را خریده اند، اما واقعا از تمام پتانسیل وسیله های خود آگاه نیستند و مثلاً یک لپ تاپ 8 میلیونی اپل میخرند تا باهاش فیلم تماشا کنند! در این وبلاگ به شما یاد میدهم چطور کمی حرفه ای تر عمل کنید و با کامپیوترتان کارهایی انجام دهید که دهان دیگران باز بماند!


در این پست در مورد مدیریت پهنای باند اینترنت صحبت خواهم کرد و اینکه چطور مثل یک هکر، از تمام اتفاقاتی که در دروازه های اینترنت لپ تاپ تان میگذرد باخبر شوید!

قدم اول، نصب دو برنامه ی زیر است:

Net Balancer: با این برنامه میزان دانلود و آپلودتان را همیشه زیر نظر داشته باشید. تنظیمات این برنامه را نیاز نیست تغییر دهید.

NetWorx: این برنامه هم کاری مشابه NetBalancer انجام میدهد، اما شما باید آنرا تنظیم کنید که ترافیک روتر (یا همان مودم) را نشان بدهد. برای اینکار در قسمت Settings، وارد تب Main شده، روی عبارت آبی رنگ Monitor my router rather than this computer کلیک کرده، در قسمت سمت چپ، Gateway IP را وارد کنید که اکثرا 192.168.1.1 میباشد. در سمت راست هم معمولاً باید PPPOE را انتخاب کنید.

حالا دو نمودار گرافیکی در پایین سمت چپ ویندوز ظاهر میشوند که کمی شما را حرفه ای جلوه میدهد!


چرا باید این کار را انجام دهم؟

1- بخاطر اینکه اکثر اوقات کاربران اینترنت خبر ندارند چقدر ترافیک اینترنت مصرف میکنند و اگر طرح محدود داشته باشند، با مشکل مواجه میشوند.

2- شاید ISP شما سر شما کلاه میگذارد و مثلاً با طرح 512 kbps به شما سرعت 30 kBps میدهد که اشتباه است و باید حدود 60-70 باشد. با این برنامه ها مچ شرکت مربوطه را بگیرید!

3- اگر مودم شما Wi-Fi هم دارد، ممکن است کسی شما را هک کرده و از اینترنت شما استفاده کند. داشتن دو برنامه ی فوق در کنار هم باعث میشود سرعت دانلود/آپلود خودتان را از برنامه ی اول، با سرعت دانلود/آپلود از برنامه ی دوم مقایسه کرده و اگر دومی بیشتر بود، نتیجه میگیرید که کسی دارد از اینترنت شما استفاده میکند. در اینصورت میتوانید اقدامات لازم را انجام دهید (که در پست دیگری شرحشان خواهم داد)


برنامه های فوق را با سرچ اسمشان در گوگل، از خود سایت سازنده دانلود کنید و منتظر پست های بعدی گیکستان باشید!