پاسخ به سوال یکی از خوانندگان وبلاگ

تازه ها

پاسخ به سوال یکی از خوانندگان وبلاگ

نظرات ()

دوست خوبی سوالی پرسیدند در مورد نصب لینوکس و ویندوز که بهتر دیدم اینجا جوابش را بدهم:

====================================

متن سوال:

سلام.

تورو خدا جوابمو بدین مشکل خیلی بزرگی دارم.

مشکلم رو قدم به قدم می گم(هر دفعه بدتر شد.)

1-روی کامپیوترم ویندوز 8.1 نصب بود.

2-اومدم یه نرم افزار که برای ویندوز 7 بود روش نصب کردم.

3-وقتی در حال نصب بود دیدم نصبش خیلی طول می کشه و من Cancel زدم. اما از اونجایی که اون نرم افزار با بخش های اصلی ویندوز سر کارد داشت بعد از نصب نصفه کاره اش مشکل بزرگی در کامپیوترم رخ داد. دیگر Windows Explorer و Control Panel و هیچ نرم افزار مربوط به ویندوزی باز نمی شد و اگر می خواستم با باز کردن Task Manager و گزینه Run new task نرم افزار های دیگری که جدا از ویندوز بودند را مثل Word و FireFox و ... را اجرا می کردم.

4-راه های زیادی را برای خلاص شدن از شر آن انتخاب کردم. مثلا دوباره فایلش را باز کرده و آن را کامل نصب کردم یا اینکه نرم افزار هایی را برای حذف کامل نرم افزار ها از کامیوتر دانلود کرده و آن نرم افزار را حذف کردم اما درست نشد.

5-تصمیم به نصب لینوکس گرفتم اما عجولانه عمل کردم.

سه سی دی لینوکسک داشتم: 9.10 و 13.10 و 7.04

 به اشتباه سی دی 7.04 را در کامپیوتر گذاشتم و آن را به صورت Boot شده نه Wubi نصب کردم. وقتی مراحل نصب به پایان رسید فهمیدم همه اطلاعات کامپیوترم پریده است از جمله همان ویندوز 8.1 نصفه و نیمه که حداقل کارم را راه می انداخت.

بعد هر چه خواستم 13.10 را نصب کنم نشد اما با صد زحمت 9.10 را نصب کردم.

6-بعد بارها اقدام به نصب دوباره ویندوز گرفتم. ویندوز 7 Enterprise و انواع نسخه های ویندوز 8.1 اما به مشکل بر می خورم و به شدت به ویندوز احتیاج دارم.

احتمال می دهم مشکل نصب نشدن ویندوز این باشد:

روی سی دی ویندوز نوشته است: سیستم عامل مورد نیاز: ویندوز اما من ویندوز را ندارم و نمی دانم باید چه کنم.

لطفا اگر می توانید کمکم کنید. به شدت به کامپیوتر احتیاج دارم.

====================================

گیکستان:

شما در تنظیمات bios مطمئن شوید گزینه بوت اول را سی دی انتخاب کرده اید. سپس سی دی نصب ویندوز را قرار داده و قبل از بالا آمدن grub(یعنی همان صفحه ای که انتخاب میکنید کدام کار را با لینوکس انجام میدهید) دکمه ای را فشار دهید و مراحل نصب را دقیقا طی کنید. متاسفانه اطلاعات کامپیوترتان از دست رفته. در هنگام نصب ویندوز، درایو لینوکس را باید کاملا فرمت کنید و روی آن ویندوز نصب نمایید. امیدواردم مشکلتان حل شود.