بازگردانی فایرفاکس به تنظیمات اولیه برای حل مشکلات مرورگر

تازه ها

بازگردانی فایرفاکس به تنظیمات اولیه برای حل مشکلات مرورگر

نظرات ()

با وجود این‌که مرورگر را فایرفاکس را می‌توان برترین مرورگر حال حاضر دانست، با این حال گاهی به دلیل مشکلاتی که برای این مرورگر پیش می‌آید اسباب آزار کاربران فراهم می‌شود. این مشکلات که صرفاً به دلیل نصب افزونه‌های متنوع پیش می‌آید ممکن است باعث کند شدن مرورگر و یا هنگ‌ کردن‌های ناگهانی شود. در نسخه 13 مرورگر فایرفاکس راه‌حلی ساده برای حل این مشکل فراهم شده است. در صورتی که این مشکلات امان شما را بریده‌اند و حاضرید برای حل مشکل قید افزونه‌ها و قالب‌های نصب شده بر روی مرورگر را بزنید، در این ترفند به نحوه بازگردانی فایرفاکس به تنظیمات پیش‌فرض مرورگر خواهیم پرداخت.

ابتدا اطمینان داشته باشید نسخه 13 و به بعد این مرورگر بر روی سیستم شما نصب است.
همچنین دقت داشته باشید در صورت استفاده از این روش، کلیه افزونه‌ها و قالب‌های نصب شده بر روی مرورگر (Add-ons)، تنظیمات اختصاصی اعمال شده بر روی سایت‌ها و پلاگین‌های نصب شده بر روی مرورگر، پاک می‌شود. در نتیجه اگر به این موارد احتیاج دارید، پس از این کار آن‌ها را بایستی مجدد نصب کنید (البته توجه کنید نصب هر یک از این افزونه‌ها ممکن است مشکل کنونی را برای شما پدید آورده باشد، پس در نصب مجدد آن‌ها نیز دقت داشته باشید).
همچنین تاریخچه سایت‌های مرور شده، رمزهای عبور ذخیره شده، کوکی‌ها، اطلاعات ذخیره شده در فرم‌های اینترنتی و لیست لینک‌های مورد علاقه، دست‌نخورده باقی می‌ماند با این کار نیز حذف نمی‌شود.

اما برای بازگردانی فایرفاکس به تنظیمات پیش‌فرض:
ابتدا بر روی منوی Firefox کلیک کنید.
سپس از منوی Help بر روی Troubleshooting Information کلیک کنید (همچنین برای ورود مستقیم به این صفحه می‌توانید عبارت about:support را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید).
اکنون پس از کسب اطمینان از انجام این کار، بر روی دکمه Reset Firefox کلیک کنید.
برای تأیید انجام این کار، در پنجره باز شده مجدد بر روی دکمه Reset Firefox کلیک کنید.
فایرفاکس به صورت خودکار بسته شده و عملیاتی بازگردانی آغاز می‌شود.
پس از چند لحظه پیغامی مبنی بر وارد شدن اطلاعات قبلی شما به چشم می‌خورد. با کلیک بر روی دکمه Finish فایرفاکس شما باز خواهد شد.