سلام . در مطلب Easter Egg‌های ماینکرفت ، اشاره ای به دیسک ۱۱ شده بود . امروز میخوایم کلن این دیسک رو بررسی کنیم و همه ی راز‌های اون رو کشف کنیم ! خیلی‌ها این موزیک دیسک رو به اندرمن یا هروبراین ربط میدن و ما هم در آخر ننیجه گیری خودمون رو می‌کنیم …

تمام موزیک دیسک‌های بازی با مجبور کردن یک Skeleton به پرتاب کردن تیر به یک Creeper و کشتن اون ، بدست میان .

موزیک دیسک ۱۱ ، یازدهمین موزیک دیسک بازی با آیدی ۲۲۶۶ هست . ۲۲ و ۶۶ هر دو از اعداد بخش پذیر بر ۱۱ هستند . اما بیاین ببینیم عدد ۱۱ در ماینکرفت چه معناهایی داره …

یازدهمین آیتم بازی (با آیدی ۱۱) لاوا Static هست . جالبه بدونید که خیلی از افراد می‌گن که هروبراین دریاچه‌هایی از لاوا برای به دام انداختن پلیرها استفاده می‌کنه … ما وجود هروبراین رو تایید نمی‌کنیم و خود Mojang هم این کار رو نمی‌کنه ولی از رابطه این دیسک با هروبراین نمیشه به سادگی رد شد .

یازدهمین موبی که به بازی اضافه شد اندرمن (Enderman) بود . اندرمن از خیلی لحاظ شبیه به هروبراین عمل می‌کنه ، حمله از پشت ، تلپورت کردن و … اما در واقع Entity یازدهم بازی Snowball (گلوله برفی) هست . همونچیزی که اندرمن ازش فرار می‌کنه و سریع تلپورت می‌کنه !

یازدهمین رنگ بازی (منظور از رنگ ، رنگ Wool و Stained Glass و Stained Clay است) رنگ آبی تیره هست . رنگی که با استفاده از Lapis Lazuli که البته خودش ربط چندانی به ۱۱ نداره . البته با شمارش خاصی میشه عدد یازده مرتبط با لاپیز رو پیدا کرد :

شمارش مواد معدنی و رنگی خاص . به ترتیب در Creative Tab متریال‌ها : Coal, Charcoal, Diamond, Iron, Gold, Flint, Clay, Rose Red, Cactus Green, Cocoa Beans و در آخر و ماده یازدهم Lapis Lazuli. البته شاید کمی‌غیر عقلانی به نظر بیاد این نوع شمارش ولی خب در مورد یازدهم بودن لاپیز خودتون می‌تونید تصمیم بگیرید !  در ضمن اگر در همین تب رنگ‌ها (Dye‌ها) رو از آخر و بدون شمارش Bone Meal بشماریم ، یازدهمین رنگ Lapis Lazuli هست .

در تب Redstone در مد کریتیو ، به ترتیب ، آیتم یازدهم Trapdoor هست که معنای در تله رو میده ! تله … به طور کلی این هم یکی از تله‌هایی هست که هروبراین ازش استفاده می‌کنه .

در تب Foods آیتم یازدهم Pufferfish هست که با خوردن خام اون به دلیل سمی‌که داره هم در دنیای واقعی و هم در ماینکرفت حالت تهوع و سرگیجه می‌گیرید ! در ماینکرفت خوردن این ماهی به شما افکت‌های Nausea ، Hunger و Poison دریافت میکنید !

در تب Transportation در کریتیو ، آیتم یازدهم Minecart With TNT هست ! که از این آیتم هم میشه برای تله ساختن استفاده کرد ! درضمن اگر از آخر بشمارید آیتم یازدهم Detector Rail هست ، که باز از این هم میشه برای تله ساختن استفاده کرد .

در تب Decoration کریتیو آیتم یازدهم از بالا Cobweb هست که … خودتون بهتر میشناسیدش ! می‌تونید از اون برای کم کردن سرعت پلیرها … و در نتیجه کشتن اونها استفاده کنید .

در تب Misc یازدهمین آیتم از بالا Ender Pearl هست . آیتمی‌که با کشتن اندرمن به دست میاد و با اون می‌تونید در سوروایوال تلپورت کنید و البته با این تلپورت مقداری از جان شما هم کم میشه … همم … تلپورت ! ویژگی مشترک هروبراین و اندرمن !

ایتم یازدهم در تپ Combat ، Leather Boots هست . کم ارزش ترین و کم اثرترین زره (Armor) در کل بازی ، که شاید نشونه ای از قدرت هروبراین در برابر پلیرها باشه … اما جالب اینجاست که آیتم ۳۱۱ ، Diamond Chestplate ، با ارزش ترین و قدرتمندترین زره در کل بازی ماینکرفت هست !

اما اصل قضیه این هست :

11_disc_spec

عکسی که نشون دهنده اسرار واقعی این موزیک دیسکه . در واقع این موزیک دیسک مجموعه ای از صداهای کنده شدن بلوک‌ها ، راه رفتن پلیر ، موب‌های مختلف ، صداهای اسرارآمیز و در آخر … فریادی با مضمون HEROBRI- هست که اگر با دقت گوش بدید در انتها ، این صدا رو می‌شنوید . میشه گفت تا اون شخص … میخواد فریاد خودش رو تموم کنه ، کار خودش تموم میشه !

عکسی که بالا دیدید یک Spectogram بود . در واقع تبدیل شدن یک صدا به تصویر Spectogram تشکیل میده که برعکس اون هم امکان پذیره ! اینیکی عکس کمی‌واضح تر هست :

 

تو این عکس صورتی می‌بینید که میشه اون رو به استیو ، اندرمن ، هروبراین ، کریپیر و زامبی تشبیهش کرد . تعدای عدد هم بقل اون نوشته شده ، دو تا ۱ ، یک ۲ ، یک ۴ و یک ۳ که جمع همه ی این‌ها برابر است با ۱۱ ! تا اینجا بیشتر مکاشفات ما که از ارتباط این صداها با هروبراین داشت ، اما تصمیم گیری نهایی با شماست ! شما چه فکر میکنید ؟

واقعا چه عدد اسرارآمیزی ست این یازده !

Eleven_Disc