قفل کردن و باز کردن رجیستری

تازه ها

قفل کردن و باز کردن رجیستری

نظرات ()

قفل کردن و باز کردن رجیستری

شاید شما از اون دسته افرادی باشید که مزاحم دارید و دوست ندارید کسی به رجیستری ویندوز شما دسترسی داشته باشد و خرابکاری کند . یا از دسته ی دیگر هستید که دوست دارید ریجستری ویندوز رو باز کنید و دستکاری کنید ولی ریجستری قفله و بسته است
 بستن ریجستری
بعضی از برنامه ها این کار را انجام می دهند ولی برای بستن ریجستری بدون برنامه گزينه Run را از منوي Start انتخاب كنيد. سپس در آن Gpedit.msc را تايپ كرده و Ok كنيد . در پنجره ظاهر شده مسير زير را دنبال كنيد :
user configuration > administrative templates > system
حال در سمت راست روي گزينه prevent access to registry editing tools دابل كليك كنيد و در پنجره اي كه باز مي شود گزينه Enable را فعال كرده و Ok كنيد . حال ریجستری ویندوز بسته شده است . می توانید امتحان کنید .

باز کردن ریجستری
برای باز کردن ریجستری و از بین بردن قفل آن مراحل ذکر شده را می روید و اين بار به جاي Enable گزينه

Disable

را برگزينيد و Ok بزنید . حال ریجستری شما باز شده و قابل اجراست.

(جلوگيري از اجراي برخي از برنامه ها توسط ديگران )

 

كامپيوترهايPC ، شخصي هستند ولي چه بسا از كامپيوتر شما چندين نفر ديگر نيز استفاده كنند .مشكل زماني بروز ميكند كه ديگران برنامه هاي شما را اجرا كرده و يا داده هاي مهم شما را دستكاري كنند .يا شايد نخواهيد فرزندتان يك بازي هيجاني و خشن را كه خود به آن علاقه داريد، اجرا كند !ويندوز اين قابليت را دارد كه مانع از اجراي برخي از برنامه هاي از قبل تعريف شده، شود .بدين منظور بايد در رجيستري ويندوز تغييراتي اعمال كنيم .ابتدا در كليد:

[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer]

يك رشته به نام Disallow Run بسازيد و سپس به آن مقدار 1 را بدهيد .و بعد يك كليد شاخه به نام Disallow Runنيز در همان محل بسازيد .اكنون در شاخه ساخته شده يعني:

[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorerDisallowRun]

براي هر برنامه|اي كه نمي خواهيد اجرا شود يك مقدار رشته|اي با نام خود برنامه بسازيد و به عنوان مقدار آن، دوباره نام خود برنامه را بدهيد .مثلا اگر نميخواهيد برنامه Note Pad ويندوز اجرا شود، يك رشته|اي به نام NOTEPAD.EXE بسازيد و به آن مقدار NOTEPAD.EXE را بدهيد و به همين ترتيب براي هر برنامه يك مقدار بسازيد، به شكل 2 توجه كنيد .در اين شكل، دو برنامه Note Pad و Windows Media Player در ويندوز XPمعرفي شدهاند تا از اجراي آنها ممانعت به عمل آيد.