10 دلیل واضح برای اینکه از اندروید متنفر باشید!

تازه ها

10 دلیل واضح برای اینکه از اندروید متنفر باشید!

نظرات ()

من همیشه اپل را تحسین کرده‌ام. این شرکت و خلاقیت‌هاش به طور دیوانه‌وار خیره‌کننده هستند. مدیریت استیو جابز هم عاملی برای تداوم این موفقیت‌ها بود. اگر بگوییم محصولات این شرکت تحولی عظیم درصنعت‌های مختلف از گوشی‌های هوشمند تا لپ‌تاپ و حتی نرم‌افزارها ایجاد کرد، اغراق نکرده‌ایم. این شرکت خیلی راحت بهترین گوشی هوشمند، بهترین تبلت، بهترین لپ‌تاپ و بهترین سیستم عامل موبایل را می‌سازد.

i-hate-android

مدتها شاهد بودیم که همه شرکت‌ها از معرفی رقیب آیفون بانام iPhone Killer سخن می‌گفتند یا کیفیت صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند تولیدی را با آیفون‌های نسخه‌های مختلف می‌سنجیدند.

اما ازطرف دیگر باوجود اینکه اندروید پتانسیل لازم را برای تبدیل شدن به سیستم عاملی با قابلیت‌های عالی داشته، می‌توان ادعا کرد که همیشه به کپی کردن پرداخته است. برای اینکه تحسین من از اپل، از دیدگاه تعصبی نباشد و از طرفی تنفر ما از اندروید رنگ و بوی منطقی‌تری بگیرد، در ادامه ۱۰ دلیل برای تنفر از این سیستم عامل بیان خواهم کرد.

- هماهنگی بیشتر iOS نسبت به اندروید

iOS تا اینجا کارایی بیشتری داشته و حسی‌تر بوده است. ارتباط بی‌سیم بین همه دستگاه‌های iOS از آیفون تا آی‌پاد و مک‌بوک به راحتی برقرار می‌شود. نرم‌افزار آی‌تونز کارایی آسانتری نسبت به گوگل پلی دارد، پرداخت‌ها سریع‌تر انجام می‌شود. پیداکردن موسیقی و ویدئوهای مورد نظر به سادگی و با کارایی بالا انجام شدنی است و اکثر اوقات، برنامه‌های مشابه ساخته شده، کارایی بیشتری برروی آیفون دارند تا اندروید و مطمئنا این مسئله به شانس ربطی ندارد.

- پشتیبانی

اکثر گوشی‌های اندروید از نسخه به‌روزرسانی نشده این سیستم عامل استفاده می‌کنند و این ازنظر کاربران واقعا بی‌معناست. به عنوان کاربر آیفون نیاز نیست منتظر باشید تا سامسونگ یا اچ.تی.سی یا Verizon یا گوگل برای شما به‌روزرسانی تولید کنند. اپل تا حد ممکن این به‌روز رسانی‌ها را برای گوشی شما ارائه می‌کند. اگر گوشی من مشکلی داشته باشد، به اپل مراجعه می‌کنم.حداقل سردرگم نمی‌شوم که آیا این مشکل از گوگل بوده یا سامسونگ یا اپراتور محلی؟ هر برنامه یا فیلمی که من می‌خرم از طریق آی‌تونز اپل صورت می‌گیرد و نیازی نیست این برنامه را از مارکت‌های مختلف اندروید تهیه کنم.

apple-store-nyc

- امنیت

اول از همه این نکته رایادآور شوم که تاکنون اطلاعات من بر روی هیچ گوشی اندرویدی سرقت نشده است و من تاکنون قربانی نرم‌افزارهای مخرب نیز نبوده‌ام. اما واقعیت این است که گوشی‌های اندروید درمقابل ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب نسبت به آیفون آسیب‌پذیرترند و این مسئله به اثبات رسیده است.

- اصلی و بهترین

نمی‌دانم چرا طرفداران اندروید این مسئله را انکار می‌کنند اما به طور قطع می‌توان اندروید را کپی آیفون دانست. وقتی که آیفون آینده ارتباطات همراه را مشخص کرد، اندروید زیرکانه این مسیر را دنبال کرد. قابلیت‌های لمسی، امکان کشیدن دست به سمت‌های مختلف برای انجام عملیاتی مشخص، بازکردن قفل صفحه نمایش باکشیدن به یک سمت، آیکون‌های مربعی برنامه‌ها و حتی فروشگاه برنامه‌ها، همه و همه برداشتی مستقیم از اپل بوده‌اند. برداشتی که البته به درستی انجام نگرفت. جای تعجبی ندارد که اپل برعلیه شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندروید برای اختراع‌های متعددش اقامه دعوی کند. اگر رو راست باشیم باید از خلاقیت و ابتکار، پشتیبانی کنیم، نه از  کپی کردن‌های پیاپی.

- کیفیت

اینکه گوشی‌های اندرویدی ارزان قیمت و با کارایی پایین از کیفیت پایین سخت‌افزاری برخوردارند جای هیچ بحثی ندارد اما مسئله این است که بعضا پرچمداران اندرویدی هم کیفیت ساخت خوبی ندارند. سری گلکسی سامسونگ با پلاستیک با کیفیت پایین، نمونه‌ای از  آنهاست. گوشی‌های نوکیا کیفیت ساخت عالی دارند. گوشی‌های بلک‌بری واقعا عالی هستند. تنها اپل نیست که در این قسمت خودنمایی می‌کند. شاید تنها گوشی‌های موتورولا هستند که کیفیت ساختی درخور دارند. وقتی که سازندگان به کیفیت قطعات بیرونی دستگاه اهمیت نمی‌دهند نباید انتظار داشت که کیفیت خوب قطعات داخل دستگاه را برای شما به ارمغان بیاورند.

- تعهد

آیا گوگل تعهد کافی را نسبت به اندروید دارد؟ شاید! اما چطور می توان مطمئن شد؟ گوگل از طریق iOS درآمد بیشتری کسب می‌کند تا اندروید ساخت خودش. این شرکت به همراه موتورولا درحال کار بر روی ساخت Xphone است، اما آیا این گوشی اندرویدی خواهد بود یا خیر؟ درمورد اچ.تی.سی، سونی و ال‌جی چطور؟ این شرکت‌ها هم اندروید را انتخاب کرده‌اند اما به نظر نمی‌رسد درآمد آنها از این پلتفرم باشد. بلکه سخت‌افزارها و امکانات بالای این گوشی‌ها، دلیلی دیگر بر انتخاب آنها هستند. جای تعجب ندارد که این شرکت‌ها خیلی راحت به سمت ساخت گوشی‌های ویندوزفونی کوچ کنند. سامسونگ پیشتار بازار عرضه گوشی‌های اندرویدی است اما آنها هم همیشه درحال جستجوی جایگزین‌های احتمالی از بادا گرفته تا ویندوزفون بوده‌اند. اما اپل ۱۰۰ درصد به iOS وفادار خواهد ماند. مهمتر ازاین ، اطمینان داریم که اپل سال به سال محصول تولیدی‌اش  را بهبود می‌بخشد. آنها تاریخچه‌ای چند دهه‌ای از بهبودهای متداوم درمحصولات دارند. هرساله، دستگاه‌های تولیدی این شرکت، قوی‌تر، سریع‌تر، سبک‌تر و با دوام‌تر می‌شود.

- گوگل !

گوگل اطلاعات شخصی زیادی از کاربران دراختیار دارد. واقعا مردد هستیم که شاید از مکان ما (از طریق جی.‌پی.اس)، تاریخچه خریدهای ما، مخاطبین داخل گوشی و بقیه اطلاعات برای درآمدهای بیشتر و فروش این اطلاعات سوءاستفاده شود. اگر این طور باشد به شخصه، بدون تعارف، پل صراط، محل برخورد ما و گوگل خواهد بود.

Hate-Android

- بازاریابی تخریبی

سوای هزینه‌هایی که شرکت‌های سازنده دستگاه‌های اندرویدی برای بازاریابی انجام می‌دهند (که خیلی بیشتر ازاپل است)، این شرکت‌ها هرکاری بتوانند می‌کنند تا خرده‌ای به محصولاتشان گرفته نشود. اگر به تبلیغات اپل نگاه کنید، برروی قابلیت‌های منحصر به فرد دستگاه‌های اپل تمرکز شده اما درمورد گوشیهای اندروید، تبلیغاتی که کاربران اپل را به استهزا گرفته، یا استفاده از لیزر و نینجا و بازیگران هالیوودی بیشتر خودنمایی می‌کند. این تبلیغات به هیچ وجه ما را برای خرید گوشی‌های اندرویدی قانع نمی‌کنند.

- بهم ریختگی یا بهتر است بگوییم از هم گسیختگی

ایده استفاده از ویجت‌ها را دوست داریم، ایده تغییر در تنظیمات از طریق صفحه اصلی یا برنامه‌های مختلف را هم دوست داریم. این قابلیت‌ها در آیفون در دسترس نیستند (یا حداقل به کارگیری نشده‌اند) اما این ایده در اندروید هم موفق نبوده است. رابط کاربری اندروید آشفته و به هم ریخته است و استفاده از لانچرهای مختلف هم اوضاع را کمی بدتر می‌کند.

Force Close های متعدد و اشتهای سیری‌ناپذیر این سیستم عامل برای سخت‌افزار قوی‌تر، مدیریت بد حافظه متاثر از ویجت‌ها و برنامه‌ها و تاثیر آنها بر میزان مصرف باتری حساب نشده است. از سویی دیگر تحقیقات زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند کاربران آیفون بیشتر از همتاهای اندرویدیشان از دستگاهشان استفاده مفید می‌کنند. شاید این ازهم گسیختگی و قابل فهم نبودن، بی‌تاثیر نباشد.

- توطئه و خیانت

اپل مانند یک گاوچران آمریکایی است. می‌تواند به تنهایی گلیم خود را از آب بیرون بکشد. اگر این شرکت را دوست ندارید، محصولاتشان را نخرید. اما این شرکت مانند بعضی‌ها ! نیست که در ابتدا خدماتشان و سیستم عامل‌شان را به طور رایگان عرضه کنند و وقتی شما از همه چیز بی‌خبرید بوسیله استفاده شما از آن سیستم عامل، به کسب وکارخود رونق دهند. اگر این شرکت با اپراتورهای مختلف همکاری کند، امکان انتخاب آزاد ازشما سلب می‌شود. شما تنها می‌توانید شرکتی خاص (گوشی‌های ساخت خود گوگل) را برای دریافت به روزرسانی‌های متداول انتخاب کنید! این درحالیست که این شرکت بارها از واژه متن بازبودن سخن می‌گوید اما از طرفی موتورولا ، یکی از بزرگترین و بسته‌ترین (به علت بسته بودن بوتلودر دراکثر نسخه‌ها) شرکت‌های سازنده گوشی‌های همراه را خریداری کرد. اینکه گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های آنها به اطلاعات شخصی ما دسترسی داشته باشند خطرناک نیست اما اینکه گوگل از این راه ارتزاق کند و اشتهایی سیری‌ناپذیر داشته باشد می‌تواند نگران‌کننده باشد.

سخن آخر: زندگی کوتاه‌تر ازآن است که با نفرت سپری شود

اینها دلایلی برای برتری آیفون بر اندروید از نگاه یک نویسنده هستند. اگر با آنها موافق نیستید، مشکلی نیست.حق انتخاب باشماست. شاید دراستفاده از کلمه تنفر برای اندروید کمی تندروی کرده باشم. بدون اندروید شاید میلیون‌ها انسان نمی‌توانستند از گوشی‌های هوشمند استفاده کنند و اگر تنها آیفون وجود داشت شاید رقابت در بازار این چنین داغ و نفس‌گیر نمی‌شد. اگر اندروید نبود، دغدغه فعلی برای ساخت نرم‌افزارها و بازی‌های فعلی پلتفرم‌های مختلف وجود نداشت و حتی نمی‌توانسیم با اطمینان از سبکی و ضخامت کم نسل بعدی آیفون سخن بگوییم.

نکته پایانی اینکه این مطلب تنها برای تصمیم‌‌گیری بهتر برای انتخاب بین گوشی‌های اندرویدی و آیفون نوشته شده ، اگر طرفدار اندروید هستید می‌توانید مطلب دیگر ما در خصوص ده دلیل برای اینکه هنوز اندروید بسیار بهتر از iOS است! را بخوانید ‌ولذت بیشتری ببرید. مطلبی که شاید شما هم اگر مانند من یک طرفدار اپل باشید بسیاری از بندهای آن را قبول ندارید!

Source : Unwiredview