جنجال برنامه جدید فیس‌بوک

تازه ها

جنجال برنامه جدید فیس‌بوک

نظرات ()

فیس‌بوک در حال طراحی برنامه کاربردی جدیدی است که موقعیت مکانی کاربران را ردگیری کرده و آن را به اطلاعات دوستان دیگر می رساند.

به نقل از فارس، این اطلاعات در اختیار افرادی قرار می گیرد که در نزدیکی موقعیت مکانی آن فرد قرار داشته باشند. برنامه یاد شده در اواسط ماه مارس عرضه شد و اگر بر روی گوشی افراد نصب شود، حتی در صورت باز نبودن هم فعال خواهد بود.

عرضه این برنامه باعث نگرانی های تازه ای در میان کاربران فیس بوک شده که نگران نقض حریم شخصی خود از سوی این شرکت هستند. به خصوص که صرف نصب آن برای فعال شدن بی اجازه برنامه مذکور کافی است.

فیس بوک چندی قبل هم برنامه همراه دیگری عرضه کرده بود که برقراری ارتباطات در میان افراد را تسهیل کرده و به آنها امکان می داد تا به سرعت بر مبنای موقعیت مکانی برای برگزاری نشست و جلسات مشترک برنامه ریزی کنند. برنامه ریزی فیس بوک برای عرضه چنین برنامه هایی در حالی صورت می گیرد که برخی شرکت های رقیب مدعی هستند ایده اولیه این برنامه ها متعلق به آنها بوده است.

از جمله این شرکت ها می توان به Friendthem اشاره کرد که می گوید فیس بوک ایده طراحی برنامه های یاد شده را از آن دزدیده است. فیس بوک در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.