با معرفی نفرات برتر: دومین دوره مسابقات قرآن منطقه آزاد ماکو پایان یافت

تازه ها

با معرفی نفرات برتر: دومین دوره مسابقات قرآن منطقه آزاد ماکو پایان یافت

نظرات ()

 

مسابقات قرآن

 

با معرفی نفرات برتر و با اعطای هدایایی دومین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه آزاد ماکو پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ماکو، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو امروز در آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: آرامش امروز ایران اسلامی حاصل خون بیش از 540 هزار شهید و جانباز انقلاب است.

حسین فروزان تصریح کرد: با همدلی و همکاری‌های صورت گرفته ستاد علوم قرآنی منطقه آزاد تشکیل یافته است و در سال 95 ساختمان علوم قرآنی منطقه با تمام تجهیزات کلنگ زنی خواهد شد و اعتقاد راسخ داریم داریم که باید علوم قرآنی در تمام امورات خانواده‌ها در اولویت باشد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت با تلاش‌های صورت گرفته در یکسال اخیر مسابقات قرآنی را در بین یک هزار نفر برگزار کردیم و بنا داریم این رقم در سال آینده به دو هزار نفر برسد چون معتقدیم اگر فرهنگ قرآنی در جامعه ما کمرنگ شود به بیراهه خواهیم رفت.

فروزان با اشاره به پرواز آزمایشی فرودگاه منطقه آزاد ماکو نیز گفت: تلاش داریم تا اردیبهشت ماه پروازهای مستقیم به ارومیه، تبریز و تهران از طریق فرودگاه منطقه آزاد ماکو شروع شود.

امام جمعه ماکو نیز در این آیین با تجلیل از خدمات و برنامه‌های فرهنگی سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: امروز در سایه جانفشانی‌های رزمندگان اسلام امنیت پایداری در کل کشور داریم که نشأت گرفته از فرهنگ غنی قرآنی و اسلامی است.

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو گام‌های موثری برای توسعه منطقه برداشته است ولی کافی نیست بلکه باید با تربیت نسل‌های آینده آرامش در سایه قرآن را به خانواده‌ها هدیه کنیم و کلام وحی را از گوشه منازل خارج کرده و عمل به آن را در تمام شئون زندگی جامعه نهادینه کرده و از مهجوریت خارج کنیم.

دومین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه آزاد ماکو با شرکت بیش از یک هزار نفر و در نه رشته صحیح خوانی، قرائت، ترتیل، حفظ عمومی و تخصصی، ابتهال، اذان، مفاهیم و نهج البلاغه برگزار شده بود که در پایان از 103 خادم قرآن و شرکت کننده با اهدا لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.