درباره نصب وردپرس در ویندوز سرور چه می دانید؟

تازه ها

درباره نصب وردپرس در ویندوز سرور چه می دانید؟

نظرات ()

داشتم به جلسات سپری شده ی مدرسه ی همیار وردپرس نگاه میکردم، دیدم راجع به نصب وردپرس روی لوکال هاست و سپس هاست های سی پنل و دایرکت ادمین که هر دوی اونها لینوکسی هستند صحبت شد و نحوه ی کارکرد اونها گفته شد. ولی جای صحبت برای سرورهای ویندوزی گذاشته نشده. گفتم بهتره امروز گریزی به این قسمت بزنیم ببینیم چه خبره! ۵ دقیقه وقت بذارید تا با هم بریم به دنیای سرور های ویندوزی…

همونطور که می دونید وردپرس بر پایه ی پی اچچ پی نوشته شده و هر دو سرور لینوکس و ویندوز از این زبان به خوبی پشتیبانی می کنند. پس تفاوت اینها چیه؟!
حقیقت اینه که وردپرس در درجه ی اول برای سرورهای لینوکسی ساخته شد و بعدها کمپانی ماکروسافت پشتیبانی از پی اچ پی رو به امکانات وب سرورها اضافه کرد. این یکی از مهم ترین دلایلی هستش که اکثرا وردپرس رو روی سرورهای لینوکس نصب می کنند! حالا به دور از اشکالات جزئی یک سری خطرات نگران کننده ای در استفاده از سرور های ویندوزی برای وردپرس وجود داره! این موارد رو با هم بررسی می کنیم.

۱- قابلیت آپلود

این مورد یکی از رایج ترین مسائلی هستش که سیستم وردپرس رو وادار به دست و پنجه نرم کردن با سرور های ویندوزی میکنه! وردپرس دارای برگه ها، دسته ها، پرونده های چند رسانی و… هستش که هر کدوم احتیاج شدید به آپلود شدن دارند! مشکل اینجاست که سرور ویندوز خیلی محکم در برابر این مورد وایمیسه و نمیذاره به راحتی این فرآیند انجام بشه. دلیل اصلیش هم اینه که کلا فولدر خاصی رو برای این کار در نظر نمیگیره.

۲- مجوز حذف و نصب

ممکنه شما به عنوان یک مدیر وبسایت دلتون بخواد قالب خودتون رو بارها تغییر بدید یا افزونه ها رو کم و زیاد کنید! متاسفانه برای این کار باید در سرورهای ویندوزی از هفت خان رد بشید و احتمال ریسک پذیریش بسیار بالاست و نیاز به طی کردن مسیری طولانی داره.

۳- بهم ریختن پیوندهای یکتا

اولین کلید طلایی ما در وردپرس برای سئو، درست پیوندهای یکتا و ست کردن اونهاست اما زمانی که شما وردپرس رو بر روی سرور ویندوز نصب کرده اید این امر واقعا با ریسک رو به رو میشه و به مشکل میخورید یا به عبارتی درست و حسابی به موتورهای جستجو معرفی نمیشید.

۴- دیتابیس

شرکت ماکروسافت از SQL سرور و ASP استفاده میکنه در صورتی که وردپرس بر روی MySQL و PHP قابل اجراست و میتونه خودش یک عامل مخرب برای وبسایت و سختی های خاص بشه.

۵- کندی سرعت در نصب افزونه ها

سیستم وردپرس بر روی هاست ویندوز دچار کندی سرعت میشه طوری که شاید حتی برای نصب یک افزونه مدت زمان بسیار زیادی سپری بشه!

۶- عدم پشتیبانی ویندوز سرور از سیستم وردپرس

شاید این موضوع به ظاهر زیاد اصولی نباشه اما واقعا خیلی میتونه مهم باشه. وقتی سروری هیچ پشتیبانی برای کاربرای خودش نداشته باشه نمیشه براش اعتبار قائل شد!

۷- لوکال هاست ویندوزی

کار کردن بر روی لوکال هاست ویندوز مثل LAMP هم کار دشواری است و کلا نصب وردپرس بر روی آن دشواری های خاص خودش رو داره!

با دونستن این مطالب پیشنهاد میکنم که برای سیستم های وردپرسی از هاست لینوکسی استفاده کنید!
البته اینو بگم که این دلایل به معنی ضعف ویندوز سرورها نیست! ویندوز سرور ها به نوبه ی خود دارای امنیت بسیار خوبی هستند اما بهتره از اونها برای سیستم های وردپرسی استفاده نکنید.