پله: مقايسه مسي با من ظالمانه است

تازه ها

پله: مقايسه مسي با من ظالمانه است

نظرات ()

مرواريد سياه فوتبال برزيل مقايسه مسي با او را ظالمانه مي‌داند. او بارسلونا را تيمي محبوب خود مي‌داند و اميدوار است که برزيل در جام جهاني عنوان قهرماني را به دست آورد.

به گزارش شفقنا ورزشي، پله "مرواريد سياه" فوتبال برزيل که براي افتتاح يک شرکت تجاري به مصر سفر کرده است، در نشست خبري درباره موضوعات زيادي صحبت کرد. او مقايسه خود با مسي را ظالمانه مي‌داند.

پله گفت: همواره من را با "مسي" ستاره آرژانتيني بارسلونا مقايسه مي‌کنند. اين مقايسه ظالمانه است، هر بازيکني سبک خاص خود را دارد و توانايي‌هاي را دارد که با ديگر بازيکنان متفاوت است. به عنوان مثال زيدان، رونالدو و مارادونا هر کدام شگرد خاصي در بازي کردن دارند که با ديگري متفاوت است. گذشته از اين بعضي از بازيکنان هستند که در يکي، دو سال بسيار خوب بوده‌اند، اما بعد از آن دچار افت شده‌اند و ديگر نامي از آنها به زبان نمي‌آيد. اين در مورد من صدق نمي‌کند، چرا که من حدود 25 سال با سانتوس بازي‌هاي خوبي را به نمايش گذاشته‌ام.

پله درباره اين سوال که چه تيمي را در فوتبال اروپا دوست دارد؟ گفت: من به ليگ‌هاي اسپانيا و انگليس علاقه خاصي دارم. بايد بگويم که بارسلونا تيم مورد علاقه من است. اين تيم همواره بازي‌هاي خوبي را به نمايش مي‌گذارد و روال ثابتي دارد. بارسلونا از هر نظر تيم کاملي است و من بازي‌هاي اين تيم را دوست دارم.

پله که سه بار با برزيل قهرماني در جام جهاني را تجربه کرده است، از کارنامه درخشان خود راضي است. او گفت: استعداد من، يک استعداد خدايي بود. من تلاش کردم تا اين استعداد را تقويت کنم. خوشحالم که بازيکني تاريخ ساز بودم و توانستم از اين استعداد به خوبي بهره بگيرم. مي‌خواهم به بازيکنان فوتبال يک نصحيتي کنم و آن اين که همواره به حريف احترام بگذارند. نبايد آنها در هيچ حالتي از کوره در روند و به ديگران توهين کنند. در اين حالت است که يک بازيکن مي‌تواند، يک بازيکن تمام معنا باشد.

جام جهاني 2014 در کشور برزيل برگزار مي‌شود، کشوري که ستارگان زيادي از جمله پله، زيکو، سوکراتس، روماريو، رونالدو، ريوالدو و کارلوس را به جهان فوتبال معرفي کرده است. پله اميدوار است که برزيل از امتيازي ميزباني خود استفاده کند و جام قهرماني را بالاي سر برد. او گفت: آلمان، اسپانيا، آرژانتين و ايتاليا از شانس هاي قهرماني هستند. اميدوارم که در نهايت برزيل جام جهاني را بالاي سر برد. من نمي‌توانم يک تيم خاص را به عنوان نامزد نهايي قهرماني مشخص کنم. ايمان دارم که فوتبال همچون صندوقچه‌اي سر بسته است است که هر احتمالي در آن وجود دارد. شيلي و هلند هم از تيم‌هاي خوب جام جهاني هستند. احتمال دارد که يکي از اين دو تيم هم به فينال صعود کند.

بر اساس گزارش ورزش سه، پله در مصر همچنين يک مرکز پرورش کودکان بي سرپرست را افتتاح کرد، اما نخواست که نام اين مرکز فاش شود