مردم مي آيند تا دوباره غرور آفرين شوند

تازه ها

مردم مي آيند تا دوباره غرور آفرين شوند

نظرات ()

مردم مي آيند تا دوباره غرور آفرين شوند

یاداشتی از: جعفر رشتبر

جعفر رشتبر فارغ التحصيل رشته حقوق در مقاله اي با عنوان "مردم مي آيند تا دوباره غرور آفرين شوند" نوشت:

ايران و مردمش در جهان به عنوان كشور و مردمي شناخته شده است كه ...

هميشه استثنائات را رقم زده است؛

مردم ايران اسلامي بزرگترين انقلاب مردمي تاريخ را بوجود آورده اند

مردم ايران 8 سال با دست خالي مرد و مردانه جلوي دشم ايستادند

مردم ايران بدترين تحريم ها را تحمل كرده اند اما پا پس نگذاشته اند

اما بود روزي روزگاري كه اين جامعه با روش ارباب – رعيتي اداره مي شد، كه در آن مردم عزيز ما تحت فشار زندگي مي كردند و گاه و بيگاه اموالشان توسط زورگويان به غارت و يغما مي رفت.

روزي روزگاري كه كه مردم ما حق انتخاب نداشتند و پست ها و مناصب حكومتي بصورت وراثتي يا فرمايشي و برابر يا اصل وفاداري دست به دست مي شد.

امثال اين روزها در كشور ما قبل از انقلاب اسلامي ايران كه بر اساس اصل حكومت مردم بر مردم به تحقق پيوست كم نبود و تا بخواهي قابل شمارش، ولي به اقتضاء ادب و اينكه اين مقاله جاي مجال نيست.

پس از شروع دهه چهل جرقه انقلاب و تغير حكومت در جلسان و مراسمات در بين روحانيت و جوانان و افرادي كه جانشان از اين همه بدي حكومت پهلوي به ستوه آمده بود، زده شد و تا سال هاي منتج به انقلاب به اين صورت ادامه داشت.

در ادامه تنش‌ها و نارضایتی‌ها مردم از رژيم پهلوي با بازتر شدن فضای سیاسی در سال ۱۳۵۶ که به دلیل هوشياري مردم و آگاهي از امتيازاتي كه از سوي شاه به بيگانگان داده شده بود و روشن گري هاي امام خميني(ره) صورت پذیرفته بود، از پاییز و زمستان همان سال، به صورت تظاهرات خیابانی خود را نشان داد.

در مقابل علني شدن اعتراضات مردم در خيابان ها، از سوي حكومت براي درمان اين وضعيت، مُسكَن كوتاه مدت حكومت نظامي گاه و بيگاه تجويز مي شد كه براي ساكت كردن مردمي كه خواهان آزادي و حق راي بودند چاره ساز نشد.

و مردم از طبقات مختلف بازاریان، روشنفکران، دانشجویان و روحانیون و مذهبي ها براي ايجاد فردايي بهتر سينه هاي خود را در جلوي گلوله هاي داغ سپر كردند تا سلطنت را از اين كشور ريشه كن كنند تا بتوانند براي آينده خود تصميم بگيرند و آزادانه زندگي كنند و در باره مسئل مختلف كشور اظهار نظر كنند.

22 بهمن سال 57 انقلاب اسلامي ايران، آن نهال نوپا كه با خون فرزندان آزادي خواه اين ملت آبياري شده و رشد كرد، روز نجات ملت ایران از چنگال طاغوتیان زمان، روز آشکار شدن نعمت بزرگ الهی; یعنی، استقلال و آزادی بود.

یادآوری یوم الله 22 بهمن; یعنی، یادآوری رشادت ها و فداکاری ها و شهادت طلبی های ملتی با وحدت كلمه و پيرو ولايت فقيه که با ایثار تنهاترين هستي خويش اين جمله تاريخي كه خون بر شمشیر پیروز است را بار ديگر منصه نمايش گذاشتند.

اين روزها يك اتفاق بزرگ مردمي و دو انتخاب مهم با يكديگر متقارن شده است

"راهپيمايي يوم الله 22 بهمن و انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي"

اول اينكه؛ اهميت راهپيمايي 22 بهمن ماه بارها از سوري رهبري عزيز ايران اسلامي مورد اشاره و تاكيد قرار گرفته است.

خصوصا در اين سالها كه معاندين وطن فروش با استفاده از رسانه ها و شبكه هاي مختلف و برنامه هاي ماهواره اي كه از سوي استكبار جهاني تامين بودجه مي شود سعي در كم رنك نشان دادن احساس مردم ايران به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دارند و در نگاهي ديگر سعي بر جدا كردن مردم از نظام و مسئولين آن دارند و مي خواهند مردم را با تبليغات مختلف و مخرب و انواع شايعه پراكني ها از نظامي كه توسط خود اين مردم به وجود آمده است دلسرد كنند و مقبوليت و مشروعيت نظام را زير سوال ببرند.

زهي خيال باطل ...؛ مردم بصير ايران اسلامي در طول اين 37 سال بارها نشان داده اند كه پاي نظام ايستاده و فرمانبردار رهبر دلسوز و با درايت خويش مي باشند.

از اين رو بار ديگر مردم بزرگ ايران در جهت حفظ و پاس داشت آرمان هاي انقلاب اسلامي و در جهت تحقق بخشيدن به منويات رهبري عزيز در راهپيمايي عظيم 22 بهمن ماه شركت خواهند كرد تا به نا محرمان و نا اهلان نشان دهند كه همه جوره پاي انقلاب و استقلال و آزادي كه باخون دل به دست آورده اند خواهند ايستاد، تا روسياهي براي زغال بماند...

 دوم اينكه؛ پس از انقلاب اين اولين بار مي باشد كه دو انتخابات مهم در يك روز با هم مقارن شده اند و آن انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي مي باشد كه اهميت آن بر هيچكس پوشيده نيست و اينكه يك نظام مقبوليت خود را به توسط وجود انتخابات و شركت و حضور مردم در آن به دست مي آورد از اين رو مي خواهن اين انتخابات ها و راي دادن ها نباشد.

در سال هاي اخير بارها مشاهده شده است كه كشوري كه حتي در تاريخ ذلت بار و وابستگي استعمار گونه اش يك بار روي انتخابات را به روي خود نديده اسن و پست ها و مناصب بصورت سفارشي از سوي كشورهاي اروپايي و آمريكا به افراد ذي نفوذ سپرده مي شود، سعي در به چالش كشيدن و سرمايه گذاري براي عدم حضور مردم در انتخابات مي كنند كه به نوبه خود خنده دار است و قابل تامل ...

پس بر ما واجب است كه حماسه سياسي ديگري را در هفتم اسفندماه خلق كرده و به پاي صندوق هاي راي برويم تا مملكت خويش را با انتخاب افراد صالح و كاردان و بر اساس اصل مهم " حكومت مردم بر مردم" واكسينه نمائيم، تا در آينده غصه اين روزها را نخوريم.

و در آخر اينكه، من بر اين باورم كه مردم مي آيند....

آري مردم مي آيند

مردم به پاس خون هاي ريخته و جاري شده عزيزانشان و شهدا براي آزادي و استقلال كشور مي آيند

مردم به پاس دلسوزي هاي مقام معظم رهبري و لبيك گويي به منويات ايشان كه انتخابات را يك روح جديد و يك خون تازه و يك نفس نو به مردم دادن، دانستند مي آيد

مردم ما به پاس حق انتخاب و حق رايي كه دارند مي آيند

من ايمان دارم كه پير و جوان؛ مرد و زن؛ دانشجو و روحاني؛ كشاورز وصنعتگر؛ بازاري و كارمند مي آيند،

همه و همه، من و تو، ما و شما مي آيند و مي آئيم، تا غرور آفرين و سربلند شويم.