عشق

تازه ها

عشق

نظرات ()

تعشیق : تظاهر به عشق!


و اما تعشیق : تظاهر به عشق!

تعشیق همان فسق است و فسق هم راه و روشی جز این ندارد : من آمده ام که خود را فنای

تو سازم و تو را و خوشبخت سازم! و بدین ترفند است که می خواهم طرف مقابل را تصاحب

نموده و فدای خود سازم.


فسق محصول جادوی واژه « عشق » است.

 - آن که می گوید « من عاشق تو هستم » یعنی : « من مرید تو هستم پس بخواه تا اجابت

کنم، من خدای تو هستم مرا بپرست تا همه امیالت را برآورده سازم و بهشت را از آن تو سازم :

مرید من شو تا مرید تو شوم، همه امیالم را برآورده ساز تا همه امیالت را برآورده سازم.» و

این تضادی ذاتی و عریان است و لذا واقعه ای محال می باشد، و این منطق تعشیق است و لذا

جز بطالت و جنون عاقبتی نمی تواند داشته باشد.


آن که عشق را علناً ادعا می کند چه جنسی باشد چه عقیدتی یا سیاسی و اجتماعی و هنری و ... مبتلا به دروغی اندر دروغی دگر است و این همان تعشیق است : عشق نمایی! و ...


از کتاب :" عشق شناسی " استاد علی اکبر خانجانی