آمیخته بازاریابی الکترونیک

تازه ها

آمیخته بازاریابی الکترونیک

نظرات ()

الف) محصول:
محصول را می توان بدین گونه تعریف کرد :
هر چیزی که جهت جلب توجه ، کاربرد یا مصرف بتوان  به بازار عرضه کرد و بتواند نیاز یا خواسته ای را ارضا کند ، محصول نامیده می شود .
محصول به شدت تحت تاثیر اینترنت قرار گرفته است . اینترنت بستری را برای نوآوری در تو لید محصول به وجود آورده است ، زیرا شرکت ها می توانند مستقیم به مشتریان دسترسی پیدا کرده و از اطلاعات به دست آمده برای توسعه محصولات جدید استفاده کنند .کاهش هزینه جمع آوری و انتشار اطلاعات در مورد مشتریان در نتیجه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز به این فرایند کمک کرده است . ریپورت و اسویولا (۱۹۹۴)معتقدند که در عصز اینترنت اهمیت اطلاعات محصول از خود محصول بیشتر شده و در اصل مبادلات بر اساس اطلاعات محصول صورت می گیرد . وجود بسیاری از محصولات جدید تنها به خاطر وجود اینترنت است . نمونه آن به وجود آمدن شرکت های ارایه دهنده خدمات جستجوی اطلاعات است. پایگاه های اینترنتی مثل یا هو ، که به درگاه (PORTAL) معروف هستند ، مشتریان را در جهت جستجوی اطلاعات مورد نظر یاری می رسانند

ب) قیمت:
قیمت تنها عنصری است که در آمد ایجاد می کند و همان طور که کاتلر (۱۹۹۱) می گوید سایر عناصر نمایان گر هزینه هستند . تصمیم گیری در مورد قیمت محصولات در اینترنت به اندازه قیمت گذاری سنتی دارای اهمیت است . اینترنت موجب افزایش رقابت بر سر کاهش قیمت ها و در نتیجه شکل گیری قیمتهای یکسان می شود . همچنین توانایی در مقایسه قیمت های مختلف در اینترنت رقابت  در کاهش قیمت را افزایش می دهد و طبق فرضیه های اقتصادی قیمت کالا یا خدمات به هزینه نهایی آن ها نزدیک می شود . ریپورت و اسویولا (۱۹۹۴) معتقدند توانایی فناوری برای ارایه خدمات با هزینه کمتر ، تعیین قیمت مناسب را مشکل تر ساخته است)