هوشمندی بازاریابی

تازه ها

هوشمندی بازاریابی

نظرات ()

 

سه نمونه از هوشمندی بازاریابی "هوشمندی رقیب، هوشمندی محصول و درک بازار"

هوشمندی در مقابل اطلاعات

اطلاعات از آمارها، اعداد و بیتی از داده ها در مورد رقبا، مشتریان، محصولات و استراتژی های بازاریابی ساخته شده است.

جمع آوری اطلاعات فقط گام اول در استراتژی های بازاریابی، هوشمند است. اطلاعات هوشمند نمی شود تا زمانی که تجزیه و تحلیل شود. رهبران شرکت برای تصمیم گیری، از هوش بازاریابی استفاده می کنند. برای مثال، کدام محصولات خود را متوقف کنند یا چه مشتریانی را هدف قرار دهند.

هوشمندی رقبا

هوشمندی رقیب ، جاسوسی در رقابت نیست؛ آن مبتنی بر جمع آوری اخلاقی اطلاعات، از جمله پایگاه های داده دولت و پرونده های عمومی که آشکارا در دسترس است می باشد. انجمن متخصصین هوشمندی رقابتی حتی دارای یک کد اخلاقی برای اعضایش است.

ژاپن با موفقیت استفاده کرد از هوشمندی رقیب که وارد بشه- حتی تسلط - پیدا کرد بر بازار خودرو آمریکا در 1970s.

قیمت بالای نفت و خانواده های کوچکتر یک تقاضایی را در ایالات متحده ایجاد کرد. برای اتومبیل های با کیفیت بالا، سوخت کارآمد که در نهایت ژاپن تولید کرد.

فروشگاه های وال مارت، استفاده کردند از هوشمندی رقیب منجر شد آن برای ساخت حالتی از هنر مراکز توزیع برای حفظ مشتریان خود از ناامید شدن در مورد کالا back-orderd، که مشتریان Sears تجربه کردند.

هوشمندی محصول

یک مثال ازهوشمندی محصول مطالعه این است که چگونه رقیبتان قیمت گذاری می کند و قرار دادن محصولات خود ، بنابراین شما ممکن است سهم بیشتری از خریداران را در همان بازار بدست آورید. برای مثال، شما ممکن است دریابید که رقیبتان قیمت یک مدل خاصی از جاروبرقی را کاهش داده است. از طریق تحلیل های دیگر، شما نیز ممکن است دریابید که دلیل برای کاهش قیمت آن است که این شرکت برای معرفی یک مدل جدید در سری و فروش سریع از مدل های قدیمی را می خواهد. این یافته ها می تواند به شما در تصمیم به معرفی یک مدل جدید از جاروبرقی برای بازار های مختلف کمک کند.

درک بازار

شما درک بازار دارید زمانی که شما سهم بازار شرکت تان را بدانید. شما همچنین زرنگ و دانا هستید زمانی که شما می دانید اندازه بازار و در آن بازار محصولات خود را در آینده جای می دهید .

درک بازار همچنین شامل "درک مشتری می باشد." شما آگاه هستید در مورد مشتریان زمانی که شما می دانید که چه کسانی هستند، چه می خواهند و سطح رضایت و وفاداریشان.

مشتریان هدف شما ممکن است، به عنوان مثال، مجرد، مصرف کنندگان بازنشسته، سن 50 تا 75، که مثل سفر به ، مکان های عجیب و غریب گرم باشد رزرو آژانس شما در سفرهای به آن نوع مکان های غیر معمول که آنها ترجیح می دهند. و شما مرتبا آنها را بررسی می کنید برای ارزیابی این که چگونه آن ها با آژانس شما خوشحال هستند.