تکست آلبوم عرفــــان * همـیـشگـی *

تازه ها

تکست آلبوم عرفــــان * همـیـشگـی *

نظرات ()




Name: Erfan - Hamishegi
Genre: Rap
Producers: A Plus
Mix Mastering:
A Plus
Featuring: Khashyar , Sarkesh , Reveal , Siavosh Shams , Nona , Morvarid , Amir Farjam , Emanuel



« همیشگی »



اینترو:
کارِ عرفان همیشگیِ...
کارِ عرفان همیشگیِ...
کارِ عرفان همیشگیِ...
کارِ عرفان همیشگیِ...



کروس:
شما کجا؛ همیشگیِ ...
ما کجا نمیرسی با این کارا؛ همیشگیِ ...



ورس 1:
عرفان تنها رپر غربِ // هرچه بش وق زدن بهش نزدن ضربه
کل کشور امشب پای خبر حرفش // هنوز پشتش خطش , کردن ترکش
دود آتیش نفسم , با نفس وصله // میخوای بدی بیرون نفس تو قفس حبسِ
حالا نعشه کرده بد از حرفام // کره کرده سیر نمیشه از عرفان
صد سال نخواستم بدم من امضا // هر سال میخواستم بشم من عرفان
هر سال میخواستم که من انشام // بره بالاتر از حالا به بعد من سلطان
همینم میمونم هر سبکُ میدونم // هر سبکُ میتونم هر سبکُ میخونم , 800 سال میمونم


کروس:
شما کجا؛ همیشگیِ ...
ما کجا نمیرسی با این کارا؛ همیشگیِ ...



ورس 2:
گروه خونیمون فرق داره تو Oیه منفی // فرق داره نمیتونی Copy من شی
کدوم گوری اون اندازه توهین و تحقیر // 7 ساله که میخونی تو چیو من چی!
پـَـ پـَـ پدر سگ پرچم به دستم // بدتر که است که از کس بترسم
بیت سوارمو کلمات میرقصند // تیز کلامم همه ضربات میچسبند
برا همینه که همه دَر و داف میچسبن // برا همینه که همه رپرا میترسن
چپ و راست یه مشت کر و لال میجنگن // نصف مصرع به سر تا پاش می ارزند
حالا دیس کن شاخُ تیز کن باز من // از این بالا به سر تا پات میخندم
هـــــه هــــه هــــه هـــــه


کروس:
شما کجا؛ همیشگیِ ...
ما کجا نمیرسی با این کارا؛ همیشگیِ ...



ورس 3:
تو سلول بودی برا رنگ پوستت // مثلِ حیوون بکوبنن دستِ زور بت
بقلیتو بزنن دندون غرق خون شه // قُنداقُ بکوبنه فکش خورد شه
اینا اخبار روزانۀ یه رپرِ غربه // مثله اشعار اجداد 11 قرنش
این نظم قدیمه این نظم جدیدِ // یه سبک پدیدِ برا نسل جدیدِ
نبضمون با هم میکوبهُ اصلش همینه // عرفان فرقش همینه
هر کی که ببینه هر جا اصل قضیه // هر کی که نبینه در جا پخش زمینِ
بی حد و ضمیمه , خودُ میکشونم بالا از رو غریزه // اگه میکُشمت با نفسم هست رو غریزه
همینم میمونم هر سبکُ میدونم // هر سبکُ میتونم 800 سال میمونم




« تصمیم »



اینترو [ عرفـــان ]:
بازم تنگِ دلِ همه این آهنگ دلِ منه // اینا زهرِ اهریمنِ که قاتل شهر منه
باعث قهر همه همش باشن نعشه همه // هر چه بکشن باز کمِ هر چه بکشن باز غمه



ورس 1 [ عرفـــان ]:
خدا منو با خود ببر , آشفته ام // دنیا زمین زده یه ضرب , مارو بگم
نیستش اصلا نازک دلم , آخه چقدر // آره لام تا کاف و بی لافُت عارف حالا با تو بگم
نوشتم فقط کلی آیَس , کلی دل و کلی خا*س // کلی عشق و کمی مایَس , کلی فکر و کمی حاجت
کلی کار و کمی فایدس , اگه کارمون بی فایدس // سال های سال به بیهودگی کردیم عادت
8 سال برادرام کفن میلیون میلیون دادیم جسد // حالا خفن پای خطن پای منقل پای عَمَل
همه تو و ما و منن , همه توی ماه و مَهن // از "خانه تا گور" سفر زنده به گور همه خفن
ولی از امید میخونم چونکه دنیام دیست منه // جاده ام رو میدونم آره میجسبم بهش مثه کَنه
قسم آخری که میخونم بازم حرف منه // قسم آخری که میخونم سازِ مرگِ منه


کروس [ خشـایــار ]:
اولش "تــصمــیــم"
تا نشیم تسلیم رو پات برخیز قائل نشیم تبعیض
اینه زندگی حالا هی بگی ولی بیهودس
مثله اینه به ما میگن بمیری اشک نیست // فرقِ حقیقت و دروغ نمیدی تشخیص
خوب نگاه بندار به زندگیت چونکه // فرقی نداری هستی یه زندۀ مُردهِ



ورس 2 [ خشـایــار ]:
دیگه زندگیم همه غصه توش آره // تنها چیزی وقتی غم کمِ توش سازِ
میگین ایرانِ ما ایراد ماست هر روز آخه // شما میزنین و میکشین بدجور آره
پس حق اون داره که مجنون باشه // بایست بدونی که واسه تو و من جون داده
آدم سخت پوست باشه باید دئوث باشه // نشه مأیوس تا آخرت چند روز راهه
تو چشمم مثه تیتر هر روزنامه // چون فحش میدم میگن «خشی» کمبود داره
مگه اسکلِ مثله شما محدود باشه // میره میگه میرسه بهش هر جور باشه
تلاش فهموندن به شما مثله اینکه حیفِ // مثه چشم گدا به یک سکۀ گِرده
داش ایرانیم تو خاکشم میمیرم // عمرا" کل دنیا بتونن خوابشو ببینن


کروس [ خشـایــار ]:
اولش "تــصمــیــم"
تا نشیم تسلیم رو پات برخیز قائل نشیم تبعیض
اینه زندگی حالا هی بگی ولی بیهودس
مثله اینه به ما میگن بمیری اشک نیست // فرقِ حقیقت و دروغ نمیدی تشخیص
خوب نگاه بندار به زندگیت چونکه // فرقی نداری هستی یه زندۀ مُردهِ

ورس 3 [ عرفــــان ]:
یک روز دنیا رو کولمون حالا فصل رکودمون // غیر حرف جنگ و اتم دیگه پاکِ وجودمون
از خبر دروغشون باور کنم کدومشون // یاور من کدومتون آره میاد غروبتون
میگین ما یه قومِ وحشی قومی تروریست و نحسیم // با عزرائیل عهدی بستیم تا تو هستی نشیم تسلیم
حالا قوم 500 سالِ واسه ما سالارِ // همه دنیا پا میزاره از خود سرباز جا میزاره
از آزادی و تاریخ و از دین ما بیزاره // ولی ایثار ما نمیذاره ایران به ما دلی داده
ایران ما ویرانِ تا شیرانِ ما به این حالن // ایرانِ ما ویرانِ تا پیران ما به این خوابن
آره بگو نمیخوابم آره بگو نمیذارم // بگو با اون نور چند هزارِ همیشه میتابم
بگو با اون زور و هر فشارش همیشه میسازم // بگو از اون دور ها در کنارش همیشه میمانم


کروس [ خشـایــار ]:
اولش "تــصمــیــم"
تا نشیم تسلیم رو پات برخیز قائل نشیم تبعیض
اینه زندگی حالا هی بگی ولی بیهودس
مثله اینه به ما میگن بمیری اشک نیست // فرقِ حقیقت و دروغ نمیدی تشخیص
خوب نگاه بندار به زندگیت چونکه // فرقی نداری هستی یه زندۀ مُردهِ



اونترو [ عرفـــان ]:
بازم تنگِ دلِ همه این آهنگ دلِ منه // اینا زهرِ اهریمنِ که قاتل شهر منه
باعث قهر همه همش باشن نعشه همه // هر چه بکشن باز کمِ هر چه بکشن باز غمه






« شستم اشکــامو »



ورس 1 [ عرفـــان ]:
اومدی درس بخونی بعد چند سال // حالا فقط بنگ میجوقی روزی 10 بار
چند سالِ خارجی؟!! پول نون و اجاره چی؟!! // دست تنها کردی خودُ اداره بی هیچ
هر کار بگی باس پاش بری از // اسباب کشی تا بار کشی پس
اعصاب که نیـ باس خوار بشی // از اجبار که چی همه جا باج بدی
بدونه اینجا هم کار که نیست // چون بدونه گِرین کارد اجازه نیست
شاید داشته باشی آشنا واسه کار سالمی // و اِلا تو خیابونا کاسبی...
آه


کروس [ خشـایــار ]:
شستم اشکامو , کُشتم دردامو
دیدم من با تو اوجِ سرمارو
هیچوقت...
اگه بریم بالا دیگه نیست سخت لمس ستاره ها

اون بالا میشیم سفید مثلِ برف // خوب حالا میشیم که نیست حس بد
قصۀ دنیا میشه ماله ما فقط // کل کلش هست به جای ما همش [ x2 ]


ورس 2 [ عرفـــان , سرکــش ]:
به هر کاری دست زدم
حدودا" چند وقت قبل از همون میلاد صد قسم
فرار مغز یعنی منو چند نفر هموطن // قبل قتل و قَلع و قَمع
نه تو جنک تن به تن // بلکه مرد و زن به هجرت تن بدن
به هجرت تن بدن...
آه آه...

حالا صبح میشه شب همه چی یک نواختِ انگار توی زندانی
هر روز جلو در غرب بعد مدت ها اومدی تو با چه رویائی
میخوای برگردی ولی نه همه پل رو شکستن دیگه نمیشه برگشت
کابوسیه که بیداری نداره همه در هارو بستن // چند شب فقط اشک ریختیم ولی بعد...


کروس [ خشـایــار ]:
شستم اشکامو , کُشتم دردامو
دیدم من با تو اوجِ سرمارو
هیچوقت...
اگه بریم بالا دیگه نیست سخت لمس ستاره ها

اون بالا میشیم سفید مثلِ برف // خوب حالا میشیم که نیست حس بد
قصۀ دنیا میشه ماله ما فقط // کل کلش هست به جای ما همش [ x2 ]



ورس 3 [ عرفـــان , سرکـــش ]:
هر چند همش تو دغدغه // ولی میگیرم 800 ورق تو چند دقه
کارشم بدترِ خواب شب سخت تره // بعد چند وقت میخوره به هم حالم از همه
سرقت بدونِ رغبت // میمونه اسمم بدونِ خفّت

ولی راه دیگه ای نیست بخوای فردا برسی به آرزو های امشب
یک شب بهم وقت بده قبل اینکه باز شب بشه // فردا میرسم بهش سرقت حالا رسمشه
اینجا بده بهش دم زدیم حالا دلال مالِ مردم با عرفان تا پای دار // دنیا تکون میخوره با کارای ما
سد داره میشکَنیم تا برسیم به انتهای راه // هنوز جاده یادمه ببین کجای راهم جشا رو ماست
همه دافا دورِ ماان سختیارو نبودی و ندید الان // به آسمون میگی پایدار چون پُره ستارست
با هر کدوم از اون سختیا وایسن تو رام میجنگم // پایدار تا پای دار ما و آرزو ها هر جا که میرم من


کروس [ خشـایــار ]:
اون بالا میشیم سفید مثلِ برف // خوب حالا میشیم که نیست حس بد
قصۀ دنیا میشه ماله ما فقط // کل کلش هست به جای ما همش [ x2 ]


شستم اشکامو , کُشتم دردامو
دیدم من با تو اوجِ سرمارو
هیچوقت...
اگه بریم بالا دیگه نیست سخت لمس ستاره ها

اون بالا میشیم سفید مثلِ برف // خوب حالا میشیم که نیست حس بد
قصۀ دنیا میشه ماله ما فقط // کل کلش هست به جای ما همش [ x2 ]



اونترو [ عرفـــان ]:
اینم داستان این چند سالِ ما
داستانی از سفری که از بیرون خیلی پر زرق و برقِ ولی ار تو کلی کار و قرضِ
یعنی به هدفت میتونی برسی ما هم میرسیم ولی به چه قیمتی؟!

اون بالا میشیم سفید مثلِ برف... اون بالا میشیم سفید مثلِ برف... اون بالا میشیم سفید مثلِ برف...




« راهِ مـن »



ورس 1 [ عرفـــان ]:
قاتل تا که صاحب همتون از دَم // شاعر تا که سایۀ کار بگیره هر شهر
عاشق تا که واشه یه راه به قلبم // کاسب تا که مایۀ ما بریزه از سقف
هر چه که دیدم و هر چه شنیدم و حرفه رفیقمو از بر دارم
نمیتونه هیچوقت بگیره اونو از من
هر چه ندیدمُ مرز عزیزمُ سمت مسیرمو در سر دارم
نمیتونه هیچوقت بگیره اونو از من
سراسیمه از ترس من با کیمه اصلا // میرم میگم میرسم روزی بگیره حرفم
قاتلم شاعرم عاشقم کاسبم دائما" // تا که من واسه رپ ظاهرا" باطنا" قالبم
حرفمو نمیدونن قلبمُ نمیخونن ترجمه بکنن این اشعارُ
اشعارم اشکامن تا ابد ما پایدار
با اسلحه نمیتونن فلسفه نمیتونن ترجمه بکنن این اسرارُ
افکارم همراهم با قلم تا پای دار


کروس [
عرفـــان ]:
قاتل شاعر عاشق کاسب آره تا که بخوابم // تا که واشه واسه ما یه راه تازه بکارم
ناکس سال به سالِ داره چاله جادۀ راهم // تازه کاره خوابه خوابه راهِ چاره چه دارن
یا که مایه داره یا که باید خا* بمالن // واژه های آیه شاخه آخه وارد به کارم
واسه ما یه کاره آره سایه سایه کنارم // آره واسه مایه مایه پایه تا شه مایه فسادم
راه من , کارِ من , به کارمم واردم...
آره پس , کارِ من , ماله من , ماله من...



ورس 2 [ عرفـــان , خشـایــار ]:
واسه ما یه کاره آآآره کی میگه؟! آی آی // صِـ صدای خشایارِ که میگه وای وای
نه داره میگه ای وای نداره دیگه اشکال // بد باشه حرف حق باشه حرف همرام همواره میره پی کار
مُتَلاشی میشی ببین بشین پس نیستم کشیش من بدون که هیچوقت بخشش نمیدم
با عرفـ دنبالتیم تو اتاقتیم // حالا باید باشی زیرِ فرشِ نشیمن
عمو نگو که رپری هوسی پسر // توی کارم دوم دارم عوضی چقدر
نگیری خودتو با من عوضی یه وقت // چون که بَلا مَلا میاد سرت عوضی یه وقت


کروس [ عرفـــان ]:
قاتل شاعر عاشق کاسب آره تا که بخوابم // تا که واشه واسه ما یه راه تازه بکارم
ناکس سال به سالِ داره چاله جادۀ راهم // تازه کاره خوابه خوابه راهِ چاره چه دارن
یا که مایه داره یا که باید خا* بمالن // واژه های آیه شاخه آخه وارد به کارم
واسه ما یه کاره آره سایه سایه کنارم // آره واسه مایه مایه پایه تا شه مایه فسادم
راه من , کارِ من , به کارمم واردم...
آره پس , کارِ من , ماله من , ماله من...


ورس 3 [ خشـایــار ]:
چونکه میبینین چیزی نیست باتون // میبینین میشینین میرینین جاتون
میگیرین ساطور میمیرین با باتوم // سیریشی کلیدی ول نمیکنی مارو
شاخ نشو نمیدم جواب که میترکونمت با تپانچه // آنقدر میزنمت یواش که دکوراسیونِ بدنت خراب شه
قاتل شاعر عاشق کاسب آره تا که بخوابم // نکن چون که بدون بعدش فکت رسما" بگ* رفتِ
صدا «عرفان» و «خشی» وقتی پخش خوبه // تا کَر شه گوشت با همون پرده که توشه


بــریـج [ خشـایــار ]:
داشِ من...
این دوره دورۀ ماست // حتی با میکروفن میریم دوره کرۀ ماه
میریم بالا اوجِ شهرت ماست // اوجِ قدرت داریم ت*م و جرأت [ x2 ]


کروس [ عرفـــان ]:
قاتل شاعر عاشق کاسب آره تا که بخوابم // تا که واشه واسه ما یه راه تازه بکارم
ناکس سال به سالِ داره چاله جادۀ راهم // تازه کاره خوابه خوابه راهِ چاره چه دارن
یا که مایه داره یا که باید خا* بمالن // واژه های آیه شاخه آخه وارد به کارم
واسه ما یه کاره آره سایه سایه کنارم // آره واسه مایه مایه پایه تا شه مایه فسادم
راه من , کارِ من , به کارمم واردم...
آره پس , کارِ من , ماله من , ماله من...
 

یا که مایه داره یا که باید خا* بمالن // واژه های آیه شاخه آخه وارد به کارم
واسه ما یه کاره آره سایه سایه کنارم // آره واسه مایه مایه پایه تا شه مایه فسادم




« صــحـنــــه »



اینترو [ سیاوش شمس ]:
یادمه که یه شب وقتی توی آسمون
یه ستارۀ تنها مهمون بود تو کهکشون
دلم تپید و فریاد زنون گفت ببین ببین آواز خون
برو روی صحنه نشین توی خونه ستارۀ بی نشون



کروس [ سیاوش شمس ]:
"صحنه"؛ باز منو صدا کرد
عشث تو دوباره ما رو آشنا کرد


ورس 1 [ عرفـــان ]:
میگن دنیا فیلمِ همش هست یه "صــحـنـــه" // رو ورقه نوشتم نقش من که
نگن به من چهُ حرفم پخش شه // دنیا زیر پام و جام هست رو صحنه
خیلی دردِ وقتی نسلت // زنده به گور میشه ذره ذره
بنویس خط به خط حرفت گر چه // کَس نمیذاره وقت که بفهمِ حرفت
پشت پرده باز رشد حرفت // من یکی نمیذارم خوش شه صحنه
منم کعبه بهم نزن تعنه // رها تر از اونم بشم برات برده
رها ترین شهاب شبای شنبه // فراترین سراب آرزو برا من سهلِ
صحنه توی دستای منه // صحنه جواب شبهای منه
آه...


کروس [ سیاوش شمس ]:
"صحنه"؛ باز منو صدا کرد
عشث تو دوباره ما رو آشنا کرد



ورس 2 [ عرفـــان ]:
یه آوازِ خون که تا داره جون // میخونه آواز خون تا واسه اون
گوش پیر و جوون به همه آثار اون // عشق مردمشه تنها پاداش اون
ستارۀ بی نشون میون کهکشونُ // نمیمونه تو سکوت میگیره سهمشونو
از شمال و جنوب حق نسلمونو // وقتِ خروج از رکود وصلِ دستمونو
حالا بتونه یا نتونه بمونه یا نمونه // حالا که جوونه باس بکنه حتی اگه یدونه
نمونه یه بهونه که بخونه یا نخونه // بمونه یه نشونه حتی اگه یدونه
دوره از آشیونه و تنها شده دیوونهُ // برا شما میخونه و برا شما میمونه
صحنه توی دستای منه // صحنه جواب شبهای منه


کروس [ سیاوش شمس ]:
"صحنه"؛ باز منو صدا کرد
عشث تو دوباره ما رو آشنا کرد



ورس 3 [ عرفـــان ]:
بذار دلمو بشکَنهُ صدامو بشنوه // تا سالِ دیگه ببین کنم عوض اسم مگه
نه که تکه طول نگه رپ هست قسمتش // وطن عشقمشه و سفر شعرمه
یه رپکن خفه حالا سَمبل رپِ // ندادم باج به تاج نه از خود منه
مردمی که خوردن نون گندم شبش // مردمی بردن شور جنگُ از سرش
آره حالا حالا ها جام این بالا بالا هاس // میخوای بیا با ما بالا میخوای جای حالا باش
آره حالا حالا ها جام این بالا بالا هاس
میخوای بیا با ما بالا میخوای جای حالا باش


بـریــج [ عرفـــان ]:
میخوام باهاتون حرف بزنم با همتون میخوام تا همه چیُ بگم
گاهی وقتا دستم بستست گاهی وقتا رو کوتاهی خودمِ
ولی یه چیزی
یه ساعت تو کفش من نبودی که ببینی چرا؟
رپ نه


کروس [ سیاوش شمس ]:
"صحنه"؛ باز منو صدا کرد
عشث تو دوباره ما رو آشنا کرد



اونترو [ عرفـــان , شمس ]:
آره گفتم حالا حالا ها پایین نمیام
ولی صحنه رو به عنوان یه مکان یه مرتبه نمیبینم
به نظر من صحنه یه مسئولیتِ , مسئولیت نسبت به شما , مسئولیت نسبت به خودم
آه آره...
صدای نالۀ سازِ درمونِ روحمه // نور صحنه ها تنها عشق تار و پودمه
عشق دیدنِ تو هموطن که میخونه با صدای من // میخونه شعرمو میشناسه صدامو تموم دنیای من


کروس [ سیاوش شمس ]:
"صحنه"؛ باز منو صدا کرد
عشث تو دوباره ما رو آشنا کرد




« فرار از فــردا »



ورس 1:
اگه شب های تار زیر فشار کار // مثه من زل میزنی به ستاره ها
تو فکر یعنی هست کسی کناره ما // یا که نیست کسی فقط ماییم به یاد ما
یعنی نیست دلی تنهاییم به خواب ناز // همه شیفتۀ فردایی به کام ما
چند هزار سالِ رفته تو یه نگاه // به قولِ خیام : هر یه جا یه خاک
بوده چش نگاریُ یه یادگاری باشه یه یادگار // وقت وِصال ما
باشه یه جای پا باشه یه راهنما // برا اونی گذاشتی از خودت به جا
باشه دستمون هر دَم حساب کار // نشه قصدمون رفتن به خواب ناز
بشی دچار خواب با یه اشاره ما // میشیم غبار باد نشیم چه ساده خاک
بعد نوه نتیجه ها نیست کسی به یادت // نیست صبح و سحری این آخرین خوابِ
گوشه خونه خاک عکسای بالای قابت // شاید حمد و سوره و آب پاشی رو خاکت
آه...


کروس:
من نمیخواستم؛ کنم "فرار از فردا" هرچی بود گذاشتم؛ لب مرز و پرواز
گذاشتمُ باختمُ خودمُ بعد ساختمُ // عالم و آدمُ کناره هم خواستم



ورس 2:
چند خط خیالی دور زمین کشیدن // با جنگ و بیگاری تو رو به زیر کشیدن
مرز یعنی چی؟ یعنی برات حد گذاشتن // با اون خط خیالی برات سد گذاشتن
بینِت فرق گذاشتن از تو مرگُ خواستن // خوب تختُ خواستن حکم شهرُ خواستن
بعد چند وقت میبینم جنگُ باختم // یعنی من نباختم همه دنیا باختن
غیر از چند نفری که همش تختُ داشتن // همون چند نفری که از تو قتلُ خواستن
طرز فتحُ یافتن رمز قبرُ یافتن // همون رمزی که بوده زیر تاج سلیمان
فکر کن چند نفر الان صاحت دنیان // کمتر از یه درصد وارث دنیان
نمیترسم میکنم حادثه عنوان


کروس:
من نمیخواستم؛ کنم "فرار از فردا" هرچی بود گذاشتم؛ لب مرز و پرواز
گذاشتمُ باختمُ خودمُ بعد ساختمُ // عالم و آدمُ کناره هم خواستم



ورس 3:
دوست داشته باش به همه عشق بِوَرز // چرا داشته باشیم این همه فکر هرز
طلسم من طلسم مرد و زن // کناره هم رد شیم مثه جسم سرد
واسه رنگ مرز دین بدیم حس بد // اینه بدبختیم اینه قصه ام
افسوس تلاش روز افزونم خامِ // مشروب حرام خونه هم خون حلالِ
کو یه حیوان که هم نوعشُ نکُشه // ولی انسان همش بکشه و بکشه
سر حرف یه نفر همگی حمله // آخه مردک احمق عملت قتلِ
بردگی بسه حق تو دستت // بگیرُ نذار که بذارن فرق با نَـسلِـتُ
تو به خاطره رنگ و رسمت // اینا همه قصست نذار بد شه نقشت


کروس:
من نمیخواستم؛ کنم "فرار از فردا" هرچی بود گذاشتم؛ لب مرز و پرواز
گذاشتمُ باختمُ خودمُ بعد ساختمُ // عالم و آدمُ کناره هم خواستم



اینترو:
کنم "فرار از فردا"...
لب مرز و پرواز...
باختمُ ... پس ساختمُ...




« دام »



ورس 1 [ عرفــان ]:
من این همه درد رو نخواستم // وقتی لب رو لب هات گذاشتم
با تو تنها ترسی نداشتم // ترسم ترک رو از تو گذشتن
چون من همونی ام می گفتم // هیچ وقت نمیبینم بیفتم
گفتی توی شب هات تو با من تو آخر // شستی روح و دستام از عالم


کروس [ نـونــا]:
من میشم عاشق ساده آخر
میشم خامت آره آخر
بیا بالت واشه , واشه با من
میشه
"دامِ" دائم آره آخر


ورس 2 [ عرفــان ]:
این آب اومد و هر چی که بود برد // من خواب جوونه ام از ریشه زود مُرد چه زود مُرد
سایه چند سالِ باهامه هر کام افکارِ خامِ // تن داد از خواسته هام به همراه امواج آبش
همواره از راه ساحل دورتر انگار یک خوابِ // رنگارنگ ولی یک سرابِ با یک کام از دور آغاز پایان
واسم بیدارِ بالا بکش دود از دماغت // برو بالا با یک قرص کامل حالا بیخواب تا صبح بیدارِ
صد سیگار شده سرفه کارش // هنو بیدارِ و بد خماره
یک چایی با یه قرص خواب که // تا پایین بیاد این نورِ ساکت
این روزگارِ همه هم سِنام میسوزن تو این کوره عاشق
این روزگارِ همه هم سِنام میسوزن تو این کوره عاشق


کروس [ نـونــا]:
من میشم عاشق ساده آخر
میشم خامت آره آخر
بیا بالت واشه , واشه با من
میشه "دامِ" دائم آره آخر



ورس 3 [ عرفــان , نــونــا ]:
تو دامت حبس سال هاست تو رد پا های گنگ عمرم من ثابتم // گرفتی ازم زندگیمو ولی عاشقم
گفتی؛ ببین دنیا چه خوبه // زنده است حتی رنگ غروبِ غروبه
ساقی توی شعر ها چه خوبِ // اینجا کارم قتل عمومه هجوم تمومِ
تو دامت حبس سال هاست تو رد پا های گنگ عمرم من ثابتم
گرفتی ازم زندگیمو ولی عاشقم


کروس [ نـونــا]:
من میشم عاشق ساده آخر
میشم خامت آره آخر
بیا بالت واشه , واشه با من
میشه
"دامِ" دائم آره آخر [ x2 ]


« دور دنیـــا »



کروس [ عرفــان ]:
"دور دنیا" رو بات من میگردم // کل دنیا رو بات من میچرخم
بیا بریم خوشحالی نه؟ آره خوشحالی
آره قول دادی پس , قول دادی آره
 باهم پاشیم ظهر باشیم آخر شب



ورس 1 [ عرفــان ]:
عرفان خسته ست دور همرو خط زد // تو رو میخواد با هم یه جایی هر شب
بدون مقصد بذار بمونه دستم // توی دستات تا که بدونی قصدم
اینه نباشی تنها با تو سوار ابرا // واسه امشب زندگی نه واسه فردا
آره امشب بهم بگی تمام حرفات // من سوال از اخمات تو هم جوابت دردام
حالا بام بیا بام بیا آمریکا // خونم غربشه آره کالیفرنیا
بد هست ولی داره جای خوب زیاد // لام تا کاف ریخته آره ولی پول میخواد
ولی ویزاش سخته این چیزا هم هستش // اگه رات ندادن جای دیگه هم هستش
مثلا ونکوُِ منظره هم تو دودش تکه // ولی غیر دو سه ماه آفتابش کم جونه


کروس [ امیر فرجـام ]:
"دور دنیا"  رو بات من میگردم // کل دنیا رو بات من میچرخم
بیا بریم خوشحالی نه؟ آره خوشحالی
آره قول دادی پس , قول دادی آره
 باهم پاشیم ظهر باشیم آخر شب



ورس 2 [ عرفــان ]:
تو این سفر فقط تو رو میخوام همرام تو کیُ؟ // اگه منو بیا ببرمت قلب توکیو
میگی موتو اصلو کنم به دستت تو چیُ // میخوای غیرِ با من بودن هر شب و صبحی
مالزی و سنگاپور ساحلیمو سرما دور // صبحا دیر پا میشیمُ میریم بیرون شبها زود
روزا ساحل سوت بیچ شب ها مایمی // تو کار تو حرفی نیــ هر جا پایمی


کروس [ عرفــان , امیر فرجـام ]:
"دور دنیا" رو بات من میگردم // کل دنیا رو بات من میچرخم
بیا بریم خوشحالی نه؟ آره خوشحالی
آره قول دادی پس , قول دادی آره
 باهم پاشیم ظهر باشیم آخر شب


بــریــج [ امیر فرجـام ]:
زود بده من دستاتو بده بگیرم اخماتو // گذشته ها رو دور کنم دوباره با تو شروع کنم [ x2 ]


ورس 3 [ عرفــان ]:
نگو کار داری بیا بریم بام پاریس // خرید و ول کن هواپیما جا نیسـ
ولی خیالی نیســ هنوز میلان مونده // زیادی بخری گمرک ایران کوفتت میکنه
حالا باز نکن گوش بم // ولی دستتو نگیر جلوم برای پول هی
شک نیست تو خون اصفانیا // شاید رفتیم جنوب اسپانیا
توی ویلا یه گوشه فِس باشی بام // تا صبح بیدار تو نور فس قاطی بام
یا که بریم لندن این یکیُ رفتم // همه هستن برنامس هر شب
بریم تهران؟ هه نه نداره امکان // چون که عرفان امسال نمیره زندان
ولی یه روز میام بسه نمیگم ای کاش // بترکه دنیا مثه خشی و ای وای


ورس 4 [ امیر فرجـام ]:
هر جا رو بگی ساکو بردار و بریم // بیا حالا از این بالا ابرا رو ببین
اگه دستاتو بدی اگه اخماتو بدی // تا وقتی که تو همرامی هر جایی بریم


کروس [ امیر فرجـام ]:
"دور دنیا" رو بات من میگردم // کل دنیا رو بات من میچرخم
بیا بریم خوشحالی نه؟ آره خوشحالی
آره قول دادی پس , قول دادی آره
 باهم پاشیم ظهر باشیم آخر شب




« بــایــد »



اینترو [ عرفــان ]:
آه...
«عرفان» با «خشی» و «سرکش»
آه... «پایدار»



ورس 1 [ عرفــان ]:
توی ذهنت بکش حالا تصویری // که چه جوری ما بالا میریم شما پس میری
آره میگی ولی نه تو راه کج میری // حالا بگیر بشین بعد دوباره خط بگیر
میگیرن چشم و گوشتو کلمات تو حرف // واژه و برجسته لکه خون رو برف
خواستی خودُ برسونی چه جوری بدون سوژه // خدا خدا خدا میکنی که یجوری جور شه
زور که نیست مجبور که نیست // با یه Mic تو دست حالا میخوای نمره 20
عمرِ کیست که صرفِ شعر میشه؟ اون منم // تاج شاعرای رپُ گذاشتی روی سرم
«ماز» «خشی» و «افرا» نگی که تنهام // ضعیفه اشعار بابا همینه حرفام
کاخِ رپ بود کلبۀ کاه گلی // چرا بالاس ستوناش؟ چون رو کارشیم


هــوکـــ:
پایدار تا پایه پای دار تا...
ما و آرزو ها... ما و آرزو ها... [ x4 ]



ورس 2 [ خـشـایــار ]:
دوست نداری بشنوی کار تکِ مارو // برو رسما" بشین بکن داش من فکراتو
چون تند تند از بلند گو ها کارِ من تکرار شد // آلبوم اول پاره کرد تهرانُ
بدون برندم خوب شاهد باش // انگار شطرنجِ و تهش شاهت باخت
پوکرم تو رنگ داری و من کارۀ شاه // جلو خشی و عرف نیست کسی کارش شاخ
پس ساکت باش فکر شاشت باش // هنوز کف نکرده مخت داشت اشکال
اومدم به دنیا واسه همین کارا من // اوجشم هستم از کل زمین بالا تر
نمیتونی ببندی بند کفشت // اوف شدی بزنم چسب زخم بهش
اسمت تو آهنگت نیستش مستعار // سی دی تو باز انداخت تو سینکِ مستراح


هــوکـــ:
پایدار تا پایه پای دار تا...
ما و آرزو ها... ما و آرزو ها... [ x4 ]

آه... آره ما اومدیم آه.. آه..
دوباره ما اومدیم آه.. آه.. آه..
«سرکش»

ورس 3 [ سـرکــش ]:
کار ما جلو تو قاب عکس // هنوز یه رویاست دنبالته و مثه آرزو های مرد
تموم نمیشه بیشتر از صدای اذون شهر // رو به حرکت میاره نقاب زبونُ بر میداریم
عین ستاره شب بیداریم // همینه که هر شب داریم تو قبر میخوابین
تا میرسیم زود کفنُ میکِشی روت // وقتی میبینیمون مثه یه ابر میباری
اسکناس تو جیب و یه ضامن دار تیز // شامپاین رو میز تو رو آسفالتِ خیس
سرنگُ میکشی بیرون خونش بند نمیاد جلو ستارت // یه ابر سیاه میگه دیگه راهی نیست واست
تو خیابونیم تا شب به اینکه حقُ بگیریم // عادت کردیم حرفارو میزنیم با رپ
آره "بـــایـــد"...
هر دقه ما خونِ دشمنُ بچشیم تا آشنا بشیم ما با طعم رفاه
بیا...


هــوکـــ:
پایدار تا پایه پای دار تا...
ما و آرزو ها... ما و آرزو ها... [ x4 ]





« چــار دست و پــا »



ورس 1 [ عرفــان ]:
آه.. آه.. آه..
مود خوبه چرا چار هفته توریم // بوم بومِ نور و صدا چار شنبه سوری
میگه دیره برو بالا چار پنچ تا زوری // سینه سوخت ماها چار فصلُ جوریم
میگی چیه پوشیدی؟ بابک وثوقی // ستاره مثه ما دیدی؟ ما تک گروهیم
میخواد بگیره زودی بام عکسُ زوری // یه باره تا رسیدیم چار صد تا دوربین
حالا بدنای خفنِ که قدمه به قدمِ // بغلمِ قبل اینکه بگم من یه کلمه
ای وای... آویزون از دست دوباره // نا میزونه بد از پس خماره
پایۀ خط پس پا میده بد // حالا تا میتونه بد فک زد دوباره
نمیدونه نمیدم من شماره // نمیدونه کمی وقت هست خلاصه
اگه میتونه بمونه شب هست اتاقش // اگه میتونه خونه در بست خدافظ


کروس [ عرفــان ]:
اگه داری با ما میای حال داری بیای بیا بریم دیگه نکن ناز واسم
هرچی که بخوای لام تا کاف داریم میدونی که واست دارم
خوب میدونی که آخر امشبُ هستی با من
برو دستتو ببوس در گوشش بگو نگرانت نباشه هستی با من



ورس 2 [ خـشـایــار ]:
اینقدر خوبم دافی میاد "چــار دست و پـــا" // برنامه «خشی» بعد شام هست کجا
صاف رخت خواب چهارده فشار // صبح گیج پاشی بگی: هان من کجام؟
توی بار اومدم از شانسم دو بار // زیر نافم داد زد: وای من خدام
خوشت اومده؟ خیسِ تمیزه گیجی // میگی ماه عسل بریم جزیره فیجی؟
بابا اسکلی مگه واسه امشب بودی // تحفه ای نیستی واسه یک شب خوبی
میگی فیجی دو دقیقه پیش تو شمشک بودی // خوب معلومه میترسه اسمگولی
داری کم کم میـ*نی تو حس بد جوری // بدون فقط پارتنِر س*سم بودی
بدی یه کم سوتی میشه چشمم خونی // سیـ*تیر بابا مثه اِشَّک بودی


کروس [ عرفــان ]:
اگه داری با ما میای حال داری بیای بیا بریم دیگه نکن ناز واسم
هرچی که بخوای لام تا کاف داریم میدونی که واست دارم
خوب میدونی که آخر امشبُ هستی با من
برو دستتو ببوس در گوشش بگو نگرانت نباشه هستی با من


ورس 3 [ عرفــان ]:
اینم اخبار دافی میخوای شب بام پاشی // بیا همرام اگه میخوای تنها باشیم
اخلاقُ میدونی با ما سر و کار داری // پس خوب میدونی که شاید سر کار باشی
من و «خشی» باز لَشیم آره دم بار پاتیل // مستم آرومم ولی خشی باز قاطی
لاشخورا دور دافا مثه کفتار داشی // دافا مارو میخوان باشون شب کار داریم

ورس 4 [ خـشـایــار ]:
دافی میخوام صبح بذاری نیمرو رو تختم // سگ نباش اخلاق دیروزُ هستم
هی غُر نزن دارم میشم دیوونه کم کم // با هم نیستیم همیشه مثه میلو و تن تن
بیرون برف هست منم سردم // تنها یه صدا میشنوی اونم صدای تختم
پس بیا در بیار خوش باشیم با هم // بخوای چُس باشی نیستم صبح پاشی با من


بــریــج [ خـشـایــار ]:
میخوام تو بیتو میخوای من // ودکارُ بریز توی لیوانم
آتیشتو بذار لب سیگارم // دافی با «عرفی» و «خشی» چیکار کرد


کروس [ عرفــان ]:
اگه داری با ما میای حال داری بیای بیا بریم دیگه نکن ناز واسم
هرچی که بخوای لام تا کاف داریم میدونی که واست دارم
خوب میدونی که آخر امشبُ هستی با من
برو دستتو ببوس در گوشش بگو نگرانت نباشه هستی با من





« از مــاست که بر مـــاست »



کروس:
هر جایی که باشی تو باس بدونی داشی // که اگه بخوام نباشی خلاصی خوب بلدم
هر کاری که دادیم تو پاش میمونی داشی // پَ اگه بخوای نخواهی سواریم روت علنا [ x2 ]



ورس 1:
بابا این کار چیکار به مغر من داره // این چیه بابا اینو کی دست من داده
میگن رپکنِ گفتم هستم من پایه // میگن رپ مد خوب من دستم سرمایه
تکستو من زدم بیتشو بچه همسایه // یه کم خز شده میبخشید بد شده
نمرت رد شده وقتی "خط من" باشه // بگیر عکسمو نره یه وقتی از یادت
چونکه عرفان خداست رپر اصفهان // ولی انگار تو باز میکنی انکار
ولی چی؟ اشکال نداره امسال // میرم بالاتر حالا من تو هم کلافه
ای وای...
شناسنامه نداره اداره ثبت احوال // علاقه نداری بهانشِ سخت افزار
صِدام ادامه داره تا تهش دست بردار // شب شکن رپ یه خواب وحشتناکــ


کروس:
هر جایی که باشی تو باس بدونی داشی // که اگه بخوام نباشی خلاصی خوب بلدم
هر کاری که دادیم تو پاش میمونی داشی // پَ اگه بخوای نخواهی سواریم روت علنا [ x2 ]



ورس 2:
"از مــاست که بر مــاست"
اگه نشدی سوار ابرا // بدون نداری تو بال پرواز
یا که نداری سواد رپ ساختنُ
نداری علاقه اندازه // که تو بشینی تمام شب پاش
یا که ببینی جواب فرداش // خواب خوابیُ سرابِ فردات
حالا اینا...
اِلا بلا عَلَیهَم آرزو // اِنّا لله اِلَیه راجِعون
سنگ قبرم بریزن خاک به روم // بلکه بعد مرگم شما بدین حال بشون
آه..
اِلا بلا عَلَیهَم آرزو // اِنّا لله اِلَیه راجِعون
سنگ قبرم بریزن خاک به روم // بلکه بعد مرگم شما بدین حال بشون


کروس:
هر جایی که باشی تو باس بدونی داشی // که اگه بخوام نباشی خلاصی خوب بلدم
هر کاری که دادیم تو پاش میمونی داشی // پَ اگه بخوای نخواهی سواریم روت علنا [ x2 ]

ورس 3:
از هیچ طرفی طرفی نیست طرفِ من شه // شاید خوب گوش بکنه و بدلِ من شه
برا همیشه همیشه بغلم دستِ هست // که وسطِ معرکه یهویی شق شه
میگه به من چه هان؟! زبونتو خوردی؟! // دیگه به من چه کیـ* بد کسی و فشردی
به گر چه جمعتون جمعِ یهو // پشت Mic بکنم کل جمعتون پهن شه
سر زیرِه دیگه دیره حقته // اوم کردی و کیــ* زیرِ حلقته
تنها صدا صدا ضربانِ قلبتِ // تنها صدا صدا ضربانِ قلبتِ
انگشت اشاره بره رو ماشه
که باشه حواست خشابه رها شه // تلاشت فدا شه خلاصه خلاصِ ختمته
بعدم فاتحۀ سر خاکِ قبرتِ // آخرین خاطره هم صلوات بعدشِ
دیگه میگیری چی میگم آره بستته
هنوز سوار قلمم هست پنج صبح // مغزم هنوز داره واست دست خسته شد




« دوبـــاره »



کروس [ مرواریــد ]:
آره.. آره..
اجازه دادی و راضی بودی باهات بازی کنن
"دوبــاره" "دوبـــاره"
روزی میرسه میرسی به حرفام اشکال
نداره... نداره...
بذار ستاره روی سرم بباره
پس چرا خوابه بذار بخوابِ // نه نذار بخواب نه نداره چاره



ورس 1:
همه هم سنام مریض روحین // من هم هم سنم پـَــ اینه روحیم
من نگفتم تو مسیر خوبیم // نه من صوفیم نه سفیر رومیم
از جون میگم تو این راه جون میدم // حالا دور بر ندار بهت رو میدم
هر وری باد میاد به اون سو میرن // هر جا نونشون جوره از اون رو میگن
بذار زور بگن میگم تا کور بشن // دستور بدن بذار بگن و گوش ندم
بکَن تو گور من بِچش از خون من // هیچ کسوفی نمیشه ضد نور من
ببین شور من شده پل عبور من // روشنه طول شب کل وجود من
ندیده نور من نه بابا کوره پس // واستون زودِ هنوز قبول ظهور من


کروس [ مرواریــد ]:
آره.. آره..
اجازه دادی و راضی بودی باهات بازی کنن
"دوبــاره" "دوبـــاره"
روزی میرسه میرسی به حرفام اشکال
نداره... نداره...
بذار ستاره روی سرم بباره
پس چرا خوابه بذار بخوابِ // نه نذار بخواب نه نداره چاره



ورس 2:
نمی خوام الکی‌ مثل بغلی تز بدم // نمی خوام مثل بغلی الکی‌ حس بدم
احتیاجی‌ نداره بیارم اسمشم // بکن فکر یکم یا دوباره بهت بگم
نوشتن عشق من کی‌ نوشت مثل من // می خوام از حس بگم می خوام از دل بگم
توی خماری خود روی موج ول بشم // معلق رو ورقه بشم نصف شب
دود سنگینی‌ دورمه نصف وقت // نصف دیگشم وقت ندارم چت بشم
هر کیه ضد من نکنه فکرشم // می پیچمت تو کفنت عرفانه اسم من
همینه عشق من همیشه شعر بگم // همیشه عشق من شنیده شعر من
بیرون از جسم و تن بتونم حس کنم // جونم مال تو روحمو به کی‌ من بسپارم


کروس [ مرواریــد ]:
آره.. آره..
اجازه دادی و راضی بودی باهات بازی کنن
"دوبــاره" "دوبـــاره"
روزی میرسه میرسی به حرفام اشکال
نداره... نداره...
بذار ستاره روی سرم بباره
پس چرا خوابه بذار بخوابِ // نه نذار بخواب نه نداره چاره



ورس 3:
کل عمرم دنیا را دور زدم // دو تا چشم جلوم و دو تا هم پشت سرم
یه مشت لاشخور دنبال فرصتن // باس بکشم اگر نکشم کشتنم
دست ما نیست اینا برای ما هم بر زدن // حکم تو دستشونه و ما هم کت همش
اگر برد ازت دیگه دیره غر نزن // باز هم فرصت هست نکن فکر صلح اصلا
دیگه می خونه و میگه کلافه از این دل // وقتی‌ می دونه و میره خلاف غریزه
کلی‌ کار و فشار دائم و سالها لازم ولی‌ می رسم بهش آره
رفیقه دیوونه و پیرش بد حال و مریضه // ضعیف و بی جونه دیگه نداره نتیجه
کلی‌ کار و فشار دائم و سالها لازم ولی می رسم بهش آره


کروس [ مرواریــد ]: