بررسي خطاي WJView در ويندوز

تازه ها

بررسي خطاي WJView در ويندوز

نظرات ()

در اين مقاله ميخواهم راجع به نوعي Adware صحبت كنم كه موجب بروز يك خطا با نام WJView در ويندوز شده و باعث ناراحتي كاربران ميشود. نام اين Adware كه باعث بروز چنين خطايي ميشود WebSavings يا [ WebSavingTopMoxie ] ميباشد.
اين برنامه يك كليد در رجيستري ويندوز ساخته و يكي از فايلهاي Java Class را در پوشه Startup ويندوز فراخواني ميكند. اين كار شايد توسط بسياري از برنامه هاي ديگر نيز صورت پذيرد اما در مورد اين برنامه باعث بروز خطا ميشود.
اما WJView چيست ؟
WJView يك بارگذارنده يا Loader خط فرماني ( Command-Line ) مايكروسافت براي JAVA است كه به صورت يك هشدار دهنده يا پيغام دهنده قانوني و مجاز ميباشد.
در شكل زير پيغام خطاي WJView را مشاهده ميكنيد :
حتما با خود ميگوييد كه ميتوان به سادگي با يك برنامه ضد جاسوسي يا AntiSpyware اين برنامه Adware را پاك كرده و از شرش خلاص شد !
اما دقيقا نكته مهم همين جاست ! اين قبيل برنامه ها اگر چه ميتوانند برنامه جاسوسي را از بين ببرند و فايلهاي Java Class مربوطه را پاك كنند اما نميتوانند ارجاع دهنده WJView را از پوشه Startup پاك كنند و به همين علت است كه كاربر مدام با آن پيغام خطا مواجه خواهد شد.
براي رفع مشكل با ادامه مقاله همراه باشيد :

بسياري از كاربران براي جلوگيري از نمايش اين پيغام تيك كنار نام آن را از ليست Startup موجود در MSCONFIG پاك ميكنند و فكر ميكنند كه كار تمام شده و مشكل كاملا حل شده است ! در صورتي كه چنين نيست !
براي حذف كامل اين ابزار بايد مراحل زير را انجام دهيد :
ابتدا اگر تيك آن را در منوي Startup موجود در MSCONFIG غير فعال كرده ايد ، مجددا آن را فعال كنيد.
از طريق منوي Start و Run وارد ابزار Regedit شويد.
كليد زير را در رجيستري بيابيد :
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsRun
در صفحه سمت راست كليد WebSavingsfromEbates را يافته و حذف كنيد.
سپس رجيستري را بسته و پوشه زير را در مسير گفته شده بيابيد :
X:Program FilesWebSavingsfromEbates
در اين مسير منظور از X درايو ويندوز شما ميباشد.
پس از يافتن تمام پوشه ها و زير پوشه هاي موجود در آن را پاك كنيد ( ممكن است 3 يا 4 زيرپوشه در پوشه اصلي وجود داشته باشد ).
توجه داشته باشيد كه در مورد بسياري از Adware ها و ابزارهاي جاسوسي ميتوانيد به همين روش عمل كرده و از شر آن ها خلاص شويد.
البته توصيه اكيد من اين است كه حتما از يك برنامه Anti Spyware و Anti Virus و يك Firewall در سيستم خود استفاده كنيد و امنيت سيستم خود را تا جايي كه ممكن است بالا ببريد تا گرفتار اين برنامه هاي مخرب نشويد.