5راهکارجهت تقویت مودمهای وای فای

تازه ها

5راهکارجهت تقویت مودمهای وای فای

نظرات ()

بسیاری از کاربران سرویس ADSL برای استفاده همزمان توسط گجت‌های دیگر، از مودم‌های وای‌فای استفاده می‌کنند. این مودم‌ها که بعضا قوی هم نیستند، ممکن است برخی اوقات کاربران را در آنتن‌دهی و سرعت کلافه کنند. برای تقویت آنتن‌دهی وای فای مودم، به‌طور مختصر در این مطلب پنج راهکار را به شما معرفی می‌کنیم.

 
1ـ‌ پیدا کردن بهترین مکان برای مودم
اولین و مهم‌ترین مرحله، پیدا کردن بهترین جای ممکن برای مودمتان است. بهترین مکان برای قرار دادن روتر فضایی باز است که علاوه بر برخورداری از ارتفاع مناسب، قرار نگرفتن سر راه سیگنال‌های دیواری است. همچنین توجه داشته باشید اگر از تمام محیط خانه به اینترنت وصل می‌شوید، بهترین مکان برای مودم شما مرکز خانه است در غیر این‌صورت می‌توانید جای مناسب برای مودم را با آزمایش و خطا پیدا کنید.

 

برای یافتن قدرت سیگنال در نقاط مختلف منزل، می‌توانید از نرم‌افزارهای قدرت‌یاب سیگنال مانند Inssider یا نرم‌افزارهای مشابه استفاده کنید. بهتراست نرم‌افزار را روی لپ‌تاپ خود نصب کنید، سپس در نقاط مختلف خانه از دسترسی و کیفیت سیگنال‌های شبکه با خبر شوید. با کنار هم گذاشتن اطلاعات به دست آمده می‌توانید بهترین مکان قرارگیری دستگاه روتر را تشخیص دهید. توجه داشته باشید بهتر است آنتن یا آنتن‌های مودمتان را به صورت عمودی تنظیم کنید.