افزایش سرعت اینترنت مخابرات

تازه ها

افزایش سرعت اینترنت مخابرات

نظرات ()

جهت افزایش سرعت اینترنت مخابرات راهکارهای زیادی وجود دارد که با هم آنها را بررسی خواهیم کرد ولی قبل از شروع آموزش افزایش سرعت اینترنت مخابرات باید بگویم که من هم همانند شما با مشکل کندی سرعت اینترنت مخابرات روبرو بودم، بعد از بررسی‌های زیاد به نتایجی رسیدم که میخواهم آنها را با شما در میان بگذارم.

ابتدا بیایید مشخص کنیم که سرعت اینترنت شما کند است یا سرعت بارگذاری صفحات سایت... بله حق با شماست از نظر فنی سرعت بارگذاری صفحات سایت همان سرعت اینترنت است ولی بیایید این دو را جدا از هم فرض کنیم, دقت داشته باشید که من سعی کردم تا این مقاله را به زبانی ساده بیان کنم, از این رو سرعت بارگذاری صفحات سایت را موردی جدا از سرعت اینترنت فرض کردم.

شناسایی کندی سرعت اینترنت:

جهت تشخیص کندی سرعت اینترنت وارد سایت آپارات شوید و فیلمی را بطور تصادفی توسط برنامه «اینترنت دانلود منیجر» یا IDM دانلود نمایید, اگر سرعت دانلود فایل برابر یک هشتم سرعت سرویس خریداری شده بود سرعت اینترنت شما مشکلی ندارد (بطور مثال اگر سرویس اینترنت شما 512 است و سرعت دانلود فیلم از سایت آپارات بین 50 تا 70 باشد سرعت اینترنت شما مشکلی ندارد)

   - دانلود فیلم از آپارات را مثال زدم چون سرورهای آپارات در ایران است و تضمین کیفیت سرعت دانلود اینترنت مخابرات از سرورهای ایران است.

شناسایی کندی سرعت بارگذاری سایت:

جهت تشخیص کندی سرعت بارگذاری سایت یک سایت که میدانید در سرور خارج از ایران قرار دارد را باز کنید, برای مثال سایت barg.ir را باز کنید, در هنگام باز شدن سایت به بالای مرورگر خود نگاه کنید... آنجا که tab سایت قرار دارد و نام سایت در آن نوشته خواهد شد, یک دایره کوچک درحال چرخش را مشاهده میکنید. این دایره کوچک به شما نشان میدهد که سایت درحال بارگذاری است. دایره مذکور ابتدا پادساعتگرد میچرخد و بعد از چند ثانیه ساعتگرد خواهد چرخید. اگر زمان چرخش پادساعتگرد برای سایت barg.ir بیش از 5 ثانیه باشد یعنی سرعت بارگذاری سایت در اینترنت شما مشکل دارد.

افزایش سرعت دانلود اینترنت: در صورت کند بودن سرعت دانلود فیلم از سرروهای آپارات, موارد زیر را انجام دهید

  1. مطمئن شوید که کابل تلفن شما در مجاورت کابل‌های برق نباشد, حتی کابل پشت مودم هم در نزدیکی سیم آداپتور یا کابل برق کامپیوتر نباشد.
  2. دستگاه‌های تلفن فرسوده و قدیمی را با تلفن‌های جدید تعویض کنید, دستگاه‌های اضافی را نیز از روی خط تلفن جدا کنید تا قدرت سیگنال افزایش یابد.
  3. از مودم‌های ADSL با برند معتبر استفاده نمایید, دقت کنید که مودم بعد از حدود 5 سال عمر مفیدش به پایان خواهد رسید, من مودم Dlink را به شما پیشنهاد میکنم, با هزینه‌ای حدود 65 تا 90 هزار تومان می‌توانید یک مودم جدید خریداری نمایید.
  4. با مرکز سرویس دهی اینترنت مخابرات 2020 تماس بگیرید و علل کندی سرعت را جویا شوید, ممکن است مشکل از تنظیمات مرکز مخابرات باشد.

افزایش سرعت بارگذاری صفحات اینترنت:

در صورت کند بودن سرعت بارگذاری صفحات اینترنت, کافیست نرم افزار DnsJumper را دانلود و اجرا نمایید, این نرم افزار توسط انتخاب بهترین DNS , سرعت بارگذاری صفحات را بطور چشم گیری افزایش میدهد.

بعد از دانلود و اجرا ، کافیست بر روی دکمه Fastest DNS کلیک نمایید سپس بر روی دکمه Strat DNS Test کلیک کنید و بعد از آن دکمه Apply DNS Server را کلیک کنید تا پر سرعت ترین  DNS بر روی کانکشن شما بصورت اتوماتیک تنظیم شود. حال می‌توانید برنامه را ببندید.

دانلود DnsJumper