اثرات مثبت استفاده از اینترنت در میان جوانان و نوجوانان

تازه ها

اثرات مثبت استفاده از اینترنت در میان جوانان و نوجوانان

نظرات ()

اثرات مثبت استفاده از اینترنت در میان جوانان و نوجوانان

برشمردن اثرات منفى استفاده از اینترنت در میان نوجوانان و جوانان بدون اشاره به ویژگى ها و امتیازات مثبتى که مى تواند براى این گروه سنى به وجود بیاورد، نادیده گرفتن بخشى از اثرات این پدیده تکنولوژیک و مؤثر مى باشد. همان طور که پیش از این گفته شده، استفاده از اینترنت در میان نوجوانان و جوانان در صورتى که نظارت والدین را نداشته باشد، مى تواند منجر به بخشى از نابهنجارى هایى که در بالا بدانها اشاره گردید، شود. اما در صورت نظارت مسئولانه والدین که مى تواند با کمک و همراهى نرم افزارهاى ارزان قیمتى که هم مى توانند سایت هایى خاصى را براى حضور نوجوانان بلوکه نمایند و هم از این امکان برخوردارند که والدین پس از استفاده فرزندانشان امکان رصد کردن فعالیت آنان و سایت هایى که در آن حضور یافته اند را داشته باشند، زمینه ساز نظارت موثر بر فعالیت اینترنتى فرزندان باشند. این نظارت مى تواند ضمن جلوگیرى از ارتکاب افعال نامتناسب با سنّ نوجوانان، زمینه را براى سوق دادن آنها به استفاده هاى علمى ، پژوهشى و سرگرمى هاى مناسب فراهم نماید و استفاده از دریاى بى کران اطلاعات در اینترنت را براى نوجوانان و جوانان لذت بخش نماید. 
زمینه هاى مختلفى براى حضور مفید و ارزشمند نوجوانان در اینترنت وجود دارد، که با هدایت و نظارت والدین مى تواند ضمن کمک به فراگیرى مهارت هاى مختلف زندگى و فراگیرى مناسب آموزش هاى مرتبط با تحصیلات آنها، ارتقاى سطح فرهنگى و تربیتى نوجوانان و جوانان را باعث شده و زمینه ساز افزایش سطح علمى این رده سنى گردد.
کمک والدین به حضور نوجوانان در سایت هاى دوستیابى مرتبط با فعالیت هاى فرهنگى و علمى که در نهایت منجر به فعالیت در فضاى واقعى و ارتباطات انسانى نیز گردد، از جمله کمک هایى است که منجر به افزایش توانمندى حضور اجتماعى نوجوانان و جوانان مى شود. سایت هاى مختص به این رده سنى که از سلامت اخلاقى برخوردار هستند، در اینترنت به فراوانى یافت مى شود و تنها نیازمند یافتن و برقرارى ارتباط با آنها مى باشد.