طرح پیشنهادی مجلس در مورد دفاتر پیشخوان راهی صحن علنی می‌شود

تازه ها

طرح پیشنهادی مجلس در مورد دفاتر پیشخوان راهی صحن علنی می‌شود

نظرات ()

طرح پیشنهادی مجلس در مورد دفاتر پیشخوان راهی صحن علنی می‌شود

رئیس کمیته مخابرات مجلس گفت: به دلیل برخی کم توجهی‌ها در تدوین آیین نامه دفاتر پیش‌خوان توسط دولت، مجلس همزمان با دولت طرحی در این خصوص ارائه داد که این طرح یک فوریتی درکمیسیون‌های مربوطه مجلس تصویب شده و به زودی به صحن خواهد آمد.

ICTTIMES- رئیس کمیته مخابرات مجلس گفت: به دلیل برخی کم توجهی‌ها در تدوین آیین نامه دفاتر پیش‌خوان توسط دولت، مجلس همزمان با دولت طرحی در این خصوص ارائه داد که این طرح یک فوریتی درکمیسیون‌های مربوطه مجلس تصویب شده و به زودی به صحن خواهد آمد.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، علی مطهری در نخستین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و نقش آنها در تحقق دولت الکترونیک گفت: معتقدیم در شیوه‌های مدیریتی کشور روش‌های سنتی مدیریتی دیگر جوابگو نیست و امروز باید مدیریت با تکیه بر فناور‌ی‌های جدید صورت گیرد؛ در عین حال که صحبت از عدالت بدون توجه به این بخش کاملاً بی‌معنا است.
وی گفت: گاهی سؤال می‌شود که آیا زیرساخت‌های ارتباطی کشور مشکل دار است، که باید گفت در کشور ما نیز تا حدی زیرساخت‌های ارتباطی دارای مشکل است اما هیچ کشوری در این زمینه بی‌مشکل نیست.

* مشکل، عدم استفاده از زیرساخت است نه نبود آن

رئیس کمیته مخابرات مجلس ادامه داد: اگر امروز از من سؤال کنند که چه مقدار از فیبرهای نوری کشور در استفاده مردم و در اختیار نظام است، به جرأت می‌گویم ۳۰ درصد؛ زیرا برای مثال تا بسیاری از نقاط دورافتاده کشور فیبر نوری کشیده شده اما مدرسه درستی در آن روستا وجود ندارد؛ در حالی که از همین مسیر انتقال می‌توان آموزش مجازی را از طریق ویدئوکنفرانس یا روش‌های دیگر در روستا ارائه داد.
مطهری خاطرنشان کرد: در بسیاری از نقاط مرزی و روستایی کشور به علت نبود پوشش رسانه‌ای داخلی، روستائیان از رسانه‌های بیگانه تغذیه می‌کنند و در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که امروز مسیر انتقال فراهم است ولی از آن به خوبی استفاده نمی‌شود که البته امروز وزارت ارتباطات در این زمینه فعال شده است.
رئیس کمیته مخابرات مجلس همچنین ادامه داد: امروز و در آغاز کار دفاتر پیشخوان دولت بخش‌های مختلف از جمله ستاد حمل و نقل و سوخت کشور، وزارت ارتباطات، کانون سراسری دفاتر پیشخوان و وزارت کشور با یکدیگر همکاری می‌کنند و نگران این بخش نیستیم.
وی همچنین اعلام آمادگی کرد: در صورت نیاز می‌توانیم زیرساخت‌های حقوقی لازم را در مجلس آماده کنیم تا از نظر مجلس منع قانونی در این زمینه وجود نداشته باشد.

* طرح مجلس در خصوص دفاتر پیشخوان، مؤید آیین نامه دولت است

مطهری گفت: از دیگر سؤالاتی که مطرح می‌شود این است که چرا همزمان با دولت، مجلس نیز طرحی را در زمینه دفاتر پیشخوان دولت ارائه داده، که در جواب باید گفت دولت از سال ۸۷ این بخش را پیگیری کرده و در صورت تبدیل طرح مجلس به قانون، این قانون چیزی غیر از تائید مصوبه‌های دولت نخواهد بود، ‌مصوبه‌هایی که گاهی با کم توجهی مواجه شده بود.
وی ادامه داد: آنچه ما در این طرح آورده‌ایم بیش از ۶ یا ۷ سطر نیست و بندهای آیین‌نامه دولت را قانونی کرده‌ایم.
مطهری با بیان اینکه دولت مخالفتی با طرح مجلس نداشته و ندارد، افزود: دولت از ابتدا نیز موافق دفاتر پیشخوان دولت بود اما بحث مطرح این بود که شاید ضرورتی در تدوین آیین‌نامه نباشد که مجلس با ارائه طرح بر ضرورت آن تاکید کرد.
رئیس کمیته مخابرات مجلس تاکید کرد: طرح مجلس هیچ تکلیفی غیر از اینکه دولت آئین‌نامه‌ای را برای دفاتر پیشخوان دولت تدوین کند، ندارد و در هیچ یک از بندهای این طرح و آئین‌نامه دولت لغو امتیاز دفتری به چشم نمی‌خورد و این آئین‌نامه و طرح مجلس تنها در خصوص چگونگی ایجاد ودستورالعمل دفاتر است.

* لایحه تشکیل سازمان پست دولتی در مجلس

وی همچنین به تشکیل سازمان پست دولتی و خصوصی‌سازی شرکت پست اشاره کرد و گفت: در جلسه‌های اخیر با مسئولان پستی و وزارت ارتباطات متوجه شدیم که این وزارتخانه و شرکت پست بر سر‌ خصوصی‌سازی آن نگرانی‌هایی دارند که البته من این نگرانی‌ها را به جا نمی‌دانم.
وی گفت: باید سازمانی برای تصدی‌گری دولتی امور پستی تشکیل شود که لایحه تشکیل این سازمان نیز توسط دولت به مجلس ارائه شده و مجلس تصویب خواهد کرد که سازمانی برای امور حاکمیتی پستی تشکیل شود و در زمینه امور تصدی‌گری پستی نیز شرکت پست باید همت دو چندان داشته باشند.