چرا برنامه ام عملی نمی شود ؟

تازه ها

چرا برنامه ام عملی نمی شود ؟

نظرات ()

همین الان شروع کنید

 

تا به حال چند بار برای خودتان برنامه ریزی کرده اید ، چند بار کاری را شروع کرده اما به اتمام نرسانده اید ، چند بار تصمیم گرفته اید که مکالمه زبان ، ورزش و ... را به طور جدی شروع کنید اما بعد از مدتی بی تفاوت شده اید آن ها را رها کرده اید .
اگر شما هم از این دسته افراد هستید بهتر است یک بار به جای برنامه ریزی بنشینید و فکر کنید که چرا برنامه هایتان عملی نمی شود ، این که هر روز قصد انجام کار بزرگی را دارید ، یا هر روز یک ایده جدید برای شما امتیازی محسوب نمی شود مهم این است که دست به کار شوید و ایده هایتان را عملی کنید .
توصیه های زیر شما را در عملی کردن برنامه هایتان یاری خواهد کرد .

1 – چند کار را باهم شروع نکنید .

ممکن است شما بعد از خواندن یک کتاب یا مقاله ، حرارت زیادی برای برنامه ریزی داشته باشید و شروع به برنامه ریزی کنید اما توجه داشته باشید که گنجاندن کارهای متعدد و سنگین و گاهی خارج از توانتان خصوصا برای شروع کار ، شما را دچار سرخوردگی خواهد کرد .

 

 

 

2 - دلایل شما برای انجام کار کافی و منطقی باشد .

دلایل کافی شما را ملزم به انجام برنامه هایتان می کند سعی کنید برای انجام کارهایتان خودتان دلایلی بیابید .

3 - همه را با خبر نکنید .

اگر می خواهید کاری شروع کنید لزومی ندارد همگان با خبر شوند چون در این صورت شما مجبورید نظرات موافقان و مخالفان را تحلیل کنید و این انرژی زیادی از شما می گیرد اندکی صبر کنید وقتی کارهایتان عملی شد همه با خبر می شوند .

4 - ترس نداشته باشید .

هیچ وقت از بدیع بودن برنامه هایتان نهراسید . موفق کسانی هستند که از خطور افکار بدیع استفاده کرده و آن ها را عملی کرده اند . از انتقادهای دیگران هم نترسید . انتخاب کنید می خواهید بایستید و انتقادی نشنوید و جلب ترحم کنید یا می خواهید بدوید و مورد انتقاد باشید آیا می خواهید عمری در آرزوی دویدن به خاطر ترس از انتقاد ، بخزید!؟
فراموش نکنید که همیشه مسیری که ارزش پیمودن دارد پر از مانع است .

5 - پیش از ظهور کار منتظر ظهور مهارت نباشید :

برای بهره برداری از کارها شناخت کامل آنها لازم نیست .
فقط کافی است شروع کنید . این مساله ناشی از غرور شماست که می خواهید هنگام شروع کاری آن را با مهارت انجام دهید . تنها راه کسب مهارت این است که در کاری مدت ها بی دست و یا سرگردان باشید و صدها اشتباه از شما سر بزند .

 

6 - زنجیرها را پاره کنید:

عادت ها زنجیرهایی هستند که مانع عملی شدن برنامه هایتان می شوند . اگر شما به تنبلی عادت کرده اید بیماری خاصی ندارید فقط یک الگوی ذهنی را مرتبا تکرار می کنید . برای برطرف کردن عادت کافی است این الگو را به هم بزنید ، افکارتان را عوض کنید و حتما می دانید که تنها دو گروه نمی توانند افکارشان را عوض کنند " دیوانگان تیمارستان و مردگان گورستان " .
بسیاری از رفتارهای ما پاسخ هایی هستند که از پیش در ذهن ما برنامه ریزی شده اند . در واقع ما به آن ها عادت کرده ایم ، پس انتخاب کنید که آیا می خواهید به چیزی عادت کنید ؟ عملی شدن کارهایتان یک رمز دارد و رمز آن " همین الان " است یک برنامه عملی برای شروع کارهایتان این است که به جمله بالا عادت کنید عادت هم با تکرار حاصل می شود . رابطه بین جمله بالا و عمل خود را حفظ کنید یعنی به محض اینکه تصمیم به انجام کاری گرفتید آن را عملی کنید . برای شروع بهتر است از کارهای جزیی و کوچک شروع کنید مثلا تصمیم بگیرید به محض این که ساعت زنگ زد از خواب بیدار شوید و این کار را انجام دهید . تا می توانید فاصله بین قصد و انجام را کم کنید و به تصمیمات بزرگ تر بسط دهید تا به جایی برسید که هر موقع قصد انجام کاری را داشتید " همین الان " از ضمیر ناخوادآگاه شما به خودآگاه راه پیدا کند و برنامه هایتان عملی شود .
یادتان نرود هرچه بیشتر طفره بروید و تلاش برای تحقق رویاهایتان را به تعویق بیندازید اعتماد به نفس و انگیزه کمتری خواهید داشت و هراس از این که نتیجه نگیرید بیشتر می شود پس از "همین الان" شروع کنید.