راهکارهائی برای رفع تنبلی

تازه ها

راهکارهائی برای رفع تنبلی

نظرات ()

 

معمولا افرادی که تنبل نامیده می شوند در واقع تنبل نیستند. اینگونه افراد وقتی یک وظیفه که به نظر سخت و مناسب برای انجام توسط یک تیم است به آنها محول شود احساس سرگشتگی و حیران شدن می کنند. با وجود این بعضی وقت ها ، تنبلی مزمن دلیل اصلی است و ما را از انجام کارهایی که باید انجام گیرند باز می دارد. این مقاله به شما در رفع این مشکل کمک می کند :


قدم ها :

1- سعی کنید جزئیات و مشکل اصلی که شما را متوقف می کند درک کنید. به احتمال زیاد، این مشکل کوچک تر از آن است که شما فکرش را می کنید و شما می توانید راحت تر از آنچه تصور می کنید آن را رفع و رجوع کنید. هرچه که باشد، نا امید نشوید تا وقتی که راهی برای حل آن پیدا کنید . فراموش نکنید ، احتمالا تنها با یک موضوع بازدارنده مشخص روبرو هستید.

2- راجع به اهمیت مساله یا هدف فکر کنید. آیا این چیزی است که شما قادرید آن را نادیده بگیرید؟ آیا چیزی است که دیگران می توانند در انجامش به شما کمک کنند؟ آیا می توانید آن را فراموش کنید و روش دیگری را امتحان کنید؟ آیا شما فرد بسیار کمال گرایی هستید؟

3- خودتان را متقاعد کنید که می توانید کاری انجام دهید. بعضی که فکر می کند ممکن است تنبل باشند در واقع ناکامی های دلسرد کننده دوران گذشته خود را دوباره زنده می کنند. نیازی نیست که به گذشته خود مراجعه کنید اما اگر احساس می کنید که این فکر شمارا ول نمی کند، بلند شوید و کاری انجام دهید و به خود بگویید که " با وجود عادتم به دلسرد شدن، می توانم همین الان بلند شم و یه کار مثبت انجام بدم!"

4- تصمیم به شروع کار بگیرید، بدین شکل اولین قدم مهم برای کامل کردن آن کار را برداشتید.

5- به خودتان زمان بدهید. کارتان را به قسمت های کوچک تقسیم کنید. روش درست برای انجام آنها را پیدا کنید و آنها را با آرامش و تحت کنترل انجام بدهید. همیشه روی یک وظیفه تمرکز کنید : آن وظیفه ای که دارید انجامش می دهید، زیرا وقت کافی برای تمرکز روی بقیه را دارید. مغز ما وقتی که همواره فشار مداومی برای انجام چندین وظیفه با زمان تکمیل های فشرده دارد به شکل ناکارآمدی عمل می کند.