اعتیاد به دنیای کامپیوتر ها و فضای مجازی، مشکل جدید دوران ما

تازه ها

اعتیاد به دنیای کامپیوتر ها و فضای مجازی، مشکل جدید دوران ما

نظرات ()

Internet-Addiction-

دسترسی به فضای مجازی، پدیده ای رو به گسترش است و هر روز تعداد بیشتری از افراد در زمره ی استفاده کنندگان از این فضا ها قرار می گیرند. اینترنت نیز که امروزه در خیلی از مکان ها حضور دارد، در خانه، محل کار، دانشگاه، رستوران ها و ج های فراوان دیگر. میخواهیم کمی درباره ی اعتیاد به دنیای کامپیوتر و همچنین فضای مجازی، در ترنجی بحثی داشته باشیم. این موضوع را در چند بخش برای شما ارائه خواهیم کرد.
البته ممکن است تمامی نکات ذکر شده برای شما پیش نیامده باشد ولی خواندن این مقاله به تمامی کاربران کامپیوتر و اینترنت توصیه میشود تا هم به عنوان درمان به کار برود و هم به عنوان پیشگیری. با ترنجی همراه باشید.

همزمان با دسترسی روزافزون و گسترده ی افراد به فضاهای مجازی، شاهد نوع جدیدی از اعتیاد یعنی اعتیاد اینترنتی و یا اعتیاد به فضای مجازی هستیم که موضوع رو به رشد عصر ارتباطات است. این فضاها هم فرصت محسوب میشود و هم نوعی تهدید؛ ما به عنوان نمونه ای از کاربران اینترنت، ساعات زیادی از روز را در حال استفاده از سایت های اطلاع دهنده، مفید، دارای منابع غنی و همچنین سرگرم کننده هستیم. بعضی افراد نیز از ابتدا مشغول فعالیت های بیهوده هستند. از ترول سازی گرفته تا پرسه زدن در چت روم های مختلف و یا جنگ بر سر برتری برند مورد علاقه. اینجا درباره ی موضوع آخر صحبتی نمیکنیم و صحبت در مورد آن را به مقاله ای دیگر موکول خواهیم کرد.

 جهت خواندن ادامه متن، به ادامه مطلب مراجعه کنید.