نمایش سردست

تازه ها

نمایش سردست

نظرات ()

" برگزاری اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین خلیج فارس "

سومین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین به میزبانی اداره کل بهزیستی استان فارس و با حضور گروههای نمایشی از استانهای بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس برگزار گردید.

کشاورز مدیرکل بهزیستی استان فارس هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فرصتهای مناسب جهت ارائه توانمندیهای هنری معلولین و شناسایی استعدادهای آنان بر شمرد.

وی مهمترین دستاورد این گونه جشنواره ها راتغییر نگرش مردم نسبت به معلولین و واقف شدن جامعه به هنرهای نهفته و استعدادهای درونی وذاتی معلولین عزیز عنوان کرد.

لازم به ذکر است تعدادتئاترهای تائید شده 9 اثربود که از تاریخ 21/2/92 لغایت 22/2/92 مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

مراسم اختتامیه نیز در روز دوشنبه 23/2/92 با حضور دکتر صادقی پیشکسوت تئاتر کشور، نعمتی معاون دفتر مراکز توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور و حق شناس کارشناسان هنری روابط عمومی بهزیستی کشور و تعدادی از مسئولین استان و معاونین بهزیستی فارس و روسای ادارات بهزیستی فارس و معاونین توانبخشی استانهای بوشهر و اصفهان  و گروههای تئاتر و تشکل های معلولین وکارکنان بهزیستی استان فارس درتالار حافظ برگزار گردید.

به گروههای برتر با نظر هیئت داوران متشکل از بهمن سلیمانی، دکتر قطب الدین صادقی و عباس حق شناس جوائز و تندیس جشنواره اهداء گردید:

بخش نور: کاظم ارجمند نیا طراح نور « یک تخت حوضی» از استان بوشهر و مهدی آشوغ برای نمایش «سردست» از استان خوزستان به ترتیب دوم و اول شدند.

بخش گریم: از حسام حیدری برای نمایش «شکوه نام تو» از استان فارس تجلیل شد و نیلوفر محزون هم جایزه برگزیده بخش بروشور را برای نمایش «از خون و گوشت من» از استان فارس از آن خود کرد.

آهنگسازی: محسن خدادادی برای آهنگسازی نمایش «سردست» از استان خوزستان جایزه برتر موسیقی را گرفت ومهدی شریفی برای موسیقی نمایش «یک تخت حوضی» از استان بوشهر دوم شد.

طراحی لباس: آرمان طیران جایزه دوم طراحی لباس برای نمایش «از خون و گوشت من» از استان فارس را به دست آورد و کاظم ارجمندنیا طراحی لباس، برتر جشنواره با نمایش «یک تخت حوضی» از استان بوشهر می باشد.

طراح صحنه: محمد حجازی مقام برتر برای نمایش «سردست» از استان خوزستان و ارمان طیران مقام دوم برای نمایش «از خون و گوشت من» از استان فارس

بازیگر زن معلولین جسمی حرکتی: مهرانگیز شریفی مقام اول با نمایش «پدارنه» از استان خوزستان و نجمه مهرآور برای نمایش «دمبل» از استان فارس مقام دوم و اعظم ایزدیان و راضیه مرادی هر دو برای بازی در «دمبل» از استان فارس مشترکاً سوم شدند.

بازیگر زن با معلولیت نابینایی: مریم موجی با نمایش «یک تخت حوضی» از استان بوشهر مقام اول و اکرام بیرانوند با نمایش «سردست» از استان خوزستان مقام دوم .

بازیگران زن همراه (بدون معلولیت): فریده گنجی با نمایش «بیا با رز قرمز، مریم طرفی با نمایش «مویه و لبخند» اول و دوم شدند و ماریا شریف پور هنرمند شیرازی با نمایش «از خون و گوشت من» از استان فارس و سارا مشعل با نمایش «سردست» از استان خوزستان مشترکاً سوم شدند.

بازیگر مرد معلولین ذهنی: میثم بختیاری «نمایش یک تخت حوضی» از استان بوشهرفرهاد امیری نمایش«از خون وگوشت من» از استان فارس و عادل دالوند با نمایش «سردست» از استان خوزستان به ترتیب اول تا سوم شدند.

بازیگر مرد معلولین جسمی حرکتی: اردلان تاج الدینی با نمایش «بیا بارز قرمز» از استان بوشهر مقام اول محراب مقدم با نمایش «سردست» از استان خوزستان مقام دوم و مهدی کناری با نمایش «عصر یخبندان» از استان هرمزگان سوم شدند.

بازیگران مرد همراه بدون معلولیت: مقام اول محسن خدادادی با نمایش «سردست» از استان خوزستان مقام دوم سعید بهفر با نمایش«پدرانه» از استان خوزستان و مقام سوم مشترکاً به علی صابری و رضا هویزاوی بخاطر نمایش «یک تخت حوضی» از استان فارس و «مویه و لبخند » از استان خوزستان رسید.

نویسندگی: مهدی آشوغ با نمایش «سردست» از استان خوزستان مقام اول را کسب کرد.

سعیدرضا خوش شانس از شیراز بانمایش «از خون و گوشت من» از استان فارس دوم و اردلان تاج الدینی با نمایش « بیا بارز قرمز » از استان بوشهر مقام سوم را بدست آورد.

کارگردانی: مهدی آشوغ کارگردان «سردست» از استان خوزستان مقام اول ، آرمان طیران کارگردان «از خون و گوشت من» از استان فارس مقام دوم وکاظم ارجمند کارگردان «یک تخت حوضی» از استان بوشهر مقام سوم را کسب کردند.

در پایان نمایش های «از خون و گوشت من» از فارس و «سردست» از خوزستان «به جشنواره تئاتر معلولین را ه یافتند.