نشان درجه یک هنری برای کارگردان اتوبوس --- استاد یدلله صمدی

تازه ها

نشان درجه یک هنری برای کارگردان اتوبوس --- استاد یدلله صمدی

نظرات ()

 
 
 
یدالله صمدی: به مخاطب احترام می گذارم
 
یدالله صمدی کارگردان فیلم پدر آن دیگری که امروز نشان درجه یک هنری از سوی وزارت ارشاد به وی اهدا شد گفت: این نشان مسئولیتم را بیشتر می کند اما همیشه سعی کرده ام به مخاطبان فیلمم احترام بگذارم.

صمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره مسئولیتش پس از دریافت نشان درجه یک هنری (معادل دکترا) از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بدون شک تشویق شدن، همیشه و در هر سن و سالی برای انسان ها جذاب است و من هم از این موضوع خوشحالم.
وی با اشاره به اینکه این لطفی است که مسئولان وزارت ارشاد نسبت به بنده داشته اند، گفت: این نشان تغییری در شخصیت من نخواهد داشت و نباید داشته باشد اما همین که آثاربنده دیده و مورد ارزیابی قرار گرفته است، برایم اهمیت دارد.
کارگردان سریال شوق پرواز ادامه داد: دوست دارم همه هنرمندانی که در ایران و عرصه سینما صادقانه و با کمترین توقع فعالیت می کنند، دیده شوند.
صمدی با بیان اینکه توجه کردن به هنرمندان مخصوصا پیشکسوتان باعث دلگرمی این قشر خواهد شد، تاکید کرد: باور کنید عیادت و دلجویی از هنرمندان پیشکسوت بسیار با ارزش تر و مهمتر از دادن پول یا سکه به آنها است.
وی همچنین درباره اکران تازه ترین ساخته اش با عنوان پدر آن دیگر گفت: قرار است پس از عاشورا اکران شود و این تصمیمی است که شورای صنفی نمایش، گرفته و ما هم به آن احترام می گذاریم.
این کارگردان پیشکسوت سینما درباره راضی بودن از زمان اکران فیلم نیز توضیح داد: به نظرم فیلم خوب مخاطب خود را پیدا می کند و زمان خیلی نمی تواند در میزان مخاطب فیلم ها تاثیر گذار باشد.
صمدی اضافه کرد: وقتی می شنوم فیلم یکی از همکاران در شرایط نامطلوب و با تعداد سالن های کم اکران شده است واقعا ناراحت می شوم و امیدوارم شاهد اینگونه اتفاقات در سینمای ایران نباشیم.
کارگردان فیلم معجزه خنده با اشاره به اینکه به خانواده ها پیشنهاد می کنم این فیلم را ببینند چون اقتباسی ادبی از یک کتاب تربیتی است، خاطرنشان کرد: جای اینگونه فیلم ها در سینمای ایران کم شده است و امیدوارم با این موضوعات توجه بیشتری شود.
18 خرداد ماه امسال نیز در نشستی 19 هنرمند از جمله عبدالله اسکندری ، محمدرضا اصلانی ، منوچهر اسماعیلی ، پرویز بهرام ، کیومرث پوراحمد، هدیه تهرانی، مسعود جعفری جوزانی ، احمدرضا درویش ، زنده یاد احمدرسول زاده (دخترش این گواهی را دریافت کرد)، علیرضا زرین دست ، خسرو سینایی ، جهانبخش سلطانی ، کیانوش عیاری ، رضا کیانیان ، غلامحسین لطفی ، جلال مقامی ، منوچهر محمدی و علی معلم نشان درجه یک هنری دریافت کردند.
صمدی کارگردانی فیلم هایی همچون مردی که زیاد می دانست، اتوبوس، ایستگاه، آپارتمان شماره 13 را در کارنامه هنری خود دارد.
پدر آن دیگری نام آخرین ساخته این کارگردان پیشکسوت است که با اقتباس از رمانی به همین نام ساخته شده و از 6 آبان ماه در گروه سینمایی استقلال اکران می شود.
حسین یاری، هنگامه قاضیانی، اکبر عبدی، فریده سپاه منصور، شمسی فضل الهی، مریم سعادت، بنفشه صمدی، سعید کریمی، مهدی یار عزیزی و جمشید مشایخی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.