شاید نقدی متفاوت از فیلم سینمایی قابل تامل گرانش gravity 2013

تازه ها

شاید نقدی متفاوت از فیلم سینمایی قابل تامل گرانش gravity 2013

نظرات ()

شاید نقدی متفاوت از فیلم سینمایی قابل تامل گرانش gravity 2013 

همین ابتدا باید بگم که قرار نیست راجع به ساختار و محتوی با اسلوب مشخص نقد در سینما صحبت کنم که اگه قرار بر این بود صفحات زیادی رو باید مطلب می نوشتم  اینجا در واقع من میخوام بیشتر احساس آنی خودم رو پس از دیدن یک فیلم متفاوت بیان کنم و بس.

حرف اول - برام جالب بود که هالیوود و کمپانی برادران وارنر اومده به یک کارگردان مکزیکی بنام آلفونسو کارون اعتماد کرده و این قابل تامل است! .

حرف دوم - برام جالب بود دکوپاژ این فیلم  ، که به اعتقاد من بهیچ عنوان نمیشه بر اساس قوانین و فرمول های نوشتاری گذشته سینماگران اون رو پیاده کرد و بیان کرد و تنها و تنها با ساخت انیماتیک سه بعدی (انیمیشن ابتدایی و ساده سه بعدی) قابل تعریف و بیان است و این قابل تامل است !

حرف سوم - برام جالب بود پلانهای طولانی این فیلم مخصوصا اولین پلان و در واقع پلام مقدمه فیلم که بیش از دوازده دقیقه بود و با توجه به ساختار تکنیکی فیلم کاملا بجا و از این نظر در نوع خودش بینظیره و این قابل تامل است!

حرف چهارم  - برام جالب بود که بدلیل نبودن صدا در خلاء صحنه های برخورد و انفجار تاثیر هیجان انگیز خودش رو از دست نداده بود چرا که موسیقی تمام و کمال جای خالی اون رو پر کرده بود و این قابل تامل است!

حرف آخر - و برام اصلا جالب نبود که نویسنده بشدت با خودش با درونش با عقلش با پیامبر درونش مبارزه کرده بود تا مبادا در این میان و در لحظات اوج ترس و تنهایی و انقطاع از اختیار سخنی از خداوند ، خالق و یگانه همراه انسان در همه لحظه ها بیاره خداوندی که در اینچنین لحظه هایی هر انسانی با هر دین و آیینی به وضوح و با تمام وجود حضورش رو احساس میکنه و این واقعا قابل تامل است!

 ودر پایان چند تصویر از پشت صحنه این فیلم براتون میذارم در بحث جلوه های ویژه این فیلم  همین بس که بگم شما در واقع دارید یک انیمیشن  سه بعدی رئالیسم تمام عیار می بینید البته با ذکر این نکته که  فقط سرهای بازیگران واقعی جداگانه تصویربرداری و مونتاژ شده و این نیز برای کسانی که هنوز قائل به جدا بودن فیلم از انیمیشن هستند قابل تامل است!!