غنی سازی نقد/14

تازه ها

غنی سازی نقد/14

نظرات ()

مرد پرنده ای(9):کل اجزای فیلم خوب وعالیست البته غیر از فیلمبرداری که متوسط است.فیلمنامه عالی اثر یکی از بهترین های هزاره سوم است بدون شک ،وبازی های فوق العاده(به معنای واقعی کلمه)وکارگردانی خوب اثر خصوصا در سکانسهای کم کات اثر به شدت خودنمایی میکند.این فیلم که با بودجه18میلیون دلاری ساخته شده نتوانسته در گیشه فوق العاده ظاهر شود که البته سه برابر بودجه فروش کرده وسودآوری خود را داشته و توانسته یکی از بهترین های چند سال اخیر را ارایه دهد.

نظریه همه چیز(7.5):خب شاید اولین چیز فیلم که بسیار جلب توجه میکند بازی بازیگر نقش اول فیلم است که به حق کمترین ایراد ممکن را در عملکرد خود نشان داده.موسیقی به اندازه ودرست زیبای اثر نیز از دیگر نکات مثبت اثر است .در کل فیلمی متوسط رو به بالا

جادو زیر نور ماه(7):مانند اکثر کار های آلن متوسط.طراحی صحنه وقابهایی زیبا .باتوجه به پرکاری این کارگردان خوب هنوز هم شاهد فیلمهایی قابل تحمل از وودی آلن هستیم که آدم را یاد "استاد آل هیچ" می اندازد.

در میان ستارگان(6):اداهای تبلیغاتی پشت سر فیلم کاملا پوشالیست.35دقیقه اول فیلم خیلی راحت میشد در 5دقیقه خلاصه شود.موسیقی های بیجا وخارج از موضوع هانس زیمر هم کاملا بیرون زده بود وگوش را اذیت میکند.البته شاید موسیقی اثر را به صورت مستقل بتوان خوب دانست اما در فیلم کارکرد مثبت ندارد.فیلمنامه هم که واویلا...منطق فیلمنامه کاملا در نیامده وخنده دار است ومصداق توهین به شعور مخاطب را دارد.

بازی ها هم که فاجعه است.مک کانهی جز لهجه تکزازیش چیزی را به نقش اضافه نمیکند وبقیه هم که ول معطلند.

در باب مسایل اختر فیزیک ومکانیک کوآنتوم هم به گفته یکی از متخصصان بین المللی:"خنده دار است"اصلا ماهیت کرم چاله اینطور نیست وچندین سوتی دیگر...

ادا اطوار های اودیسه وار هم پوشالیست چون خود اودیسه اصلا فیلم ماندگاری نیست وفقط اسم در کرده.البته برای زمان خود خوب بود.

ای کاش این کار را اسپیلبرگ میساخت چون هم فضا ذهنی اثر به اسپیلبرگ نزدیک تر است وهم کارگردان پرستیژ وبتمن واینسپشن پیشم خراب نمیشد.

بازی تقلید(5.5):در کل فیلمی متوسط روبه پایین که اوایل کمی بهتر بود ودر پایان به شکل گی واری تمام شد واز جنبه های مثبتش به سختی فاصله گرفت.بازی ها به شدت متوسط.هیچ نکته خاصی در فیلمنامه اثر نبود.رفت وبرگشت ها به گذشته بعضا بی خود وگاهی نابجا بود.انتها ربطی به فیلم نداشت.در کل یک ایده خوب که خیلی بد ساخته شد.