تدوین و تدوینگر (13)

تازه ها

تدوین و تدوینگر (13)

نظرات ()

به عنوان یك قاعده كلی: در فصلهایی كه كارگردان با وحدتهای دراماتیك (زمان – مكان) در ساختار رویداد مواجه است، امكان گسترش زمان رویداد ازطریق تدوین موازی بین رویدادهای فرعی كه رویداد كلی صحنه رابه وجود می آورند زیاد است. در غالب نمونه هایی كه از گسترش زمان عمل توسط تدوین در تاریخ سینما سراغ داریم (تبدیل زمان فیزیكی به زمان روانی و یا زمان دراماتیك) وحدت مكان - زمان بر رویداد یا ماجرا حاكم بوده است. از نمونه های برجسته می توان به فصل پلكان اودسا ازفیلم "رزمنا و پوتمكین" اثر آیزنشتین، فصل به دام ا نداختن و كشتن راهزنان در دهكده از فیلم "هفت سامورایی" اثر كورساوا، فصل ورود مهاجمان به دهكده مكزیكی از فیلم "این گروه خشن" ساخته سام پكینپا اشاره كرد...