سریال دوران کهن (Primeval)

تازه ها

سریال دوران کهن (Primeval)

نظرات ()

                                                                          

Primeval

 

 تلويزيون رقابت سختي را با سينما در سال‌هاي اخير آغاز كرده است. شبكه‌هاي معروف دنيا با صرف هزينه‌هاي گزاف به شيوه‌هاي غيرمعمول به سريال‌سازي رو آورده‌اند و موضوعات و روش‌هايي را براي ساخت سريال انتخاب مي‌كنند كه تا پيش از اين به دليل هزينه‌هاي بالاي توليد، تنها سينما از پس آن بر مي‌آمد.

تلويزيون براي تامين اين هزينه‌ها به تبليغات و فروش در بازار دي‌وي‌دي چشم دوخته است كه ظاهرا اين معادلات درست از آب در آمده و بسياري از سريال‌ها توانسته‌اند در بازار موفق باشند. اين شيوه بويژه در تلويزيون‌هاي آمريكا طي سال‌هاي اخير رواج پيدا كرده است كه نمونه‌هاي موفقي چون CSI محصول C.B.S ، لاست يا گمشدگان محصولABC و قهرمانان محصول N.B.C محصول آن بوده‌اند.

اكنون نيز شبكه تلويزيوني ITV انگلستان با ساخت سريال دوران كهن قدم در اين راه گذاشته است. اين سريال كه هم‌اكنون از شبكه چهار سيما پخش مي‌شود، به داستان بلندپروازانه و البته مملو از كنايه در ژانر علمي تخيلي پرداخته است. داستان با حمله موجودات ماقبل تاريخ به انگلستان آغاز مي‌شود.قهرمانان داستان نيز تعدادي دانشمند هستند كه مي‌خواهند مشكل را حل كنند.

 

 

حمله دايناسور‌ها به انگلستان

 

سريال دوران كهن Primeval محصول 2007 انگلستان است. آدرين‌هاجز و تيم هينز كه تجربه ساخت مستند همراه با دايناسور‌ها را در شبكه بي.بي.سي داشتند تصميم به ساخت سريال داستاني دوران كهن گرفتند.

شخصيت‌هاي اصلي اين سريال 5 دانشمند هستند كه در مورد ظهور مجددا موجودات ماقبل تاريخ در سراسر انگلستان تحقيق مي‌كنند.پروفسور نيك كاتر  كه داگلاس‌هانسل نقش اصلي آن را بازي مي‌كند  استاد پالياتالوژي يا علم مطالعه زندگي موجودات ماقبل تاريخ است. او مي‌خواهد همسرش هلن را پيدا كند. هلن 8سال پيش در حال تحقيق در جنگل‌هاي دين ناپديد شده است. در اصل، داستان با ماجراي پيچيده گم شدن هلن آغاز مي‌شود. البته اين ماجرا كشش چنداني نداشت تا بيننده را بتواند چند قسمت دنبال خود بكشد.به همين دليل گره داستان تا قسمت سوم سري اول گشوده شد.

 ادامه این مطلب

  

    

   

 ادامه این مطلب

                                                                                                       منبع نوشتاری : wikipedia