H.I.M

تازه ها

H.I.M

نظرات ()

هیم یک گروه راک از هلسینکی فنلاند است که در سال 1991توسط ویله هرمانی والو (وکال)، میکو لینده لیندشتروم (گیتار) و میکو میگه پانانن (گیتار بیس) تشکیل شد. برخی از اعضای این گروه از سال 91 تا به حال تغییر یافته اند ولی اعضای فعلی این گروه به غیر از نفرات اصلی آن عبارتند از جانی پورتینن (کیبورد) و میکا کارپینن (درام). هیم تاکنون هشت استودیو آلبوم را منتشر کرده که آخرین آن Tears On Tape نام دارد که در 26 آپریل 2013 روانه ی بازار موسیقی شد. پنجمین آلبوم استودیویی آنها یعنی آلبوم Dark Light که در 5 سپتامبر 2006 منتشر شد توسط انجمن RIAA در آمریکا بعنوان آلبوم طلایی معرفی شد تا هیم اولین بند فنلاندی باشد که در ایالات متحده عنواندار این افتخار باشد. پنج آلبوم این گروه عنوان آلبوم نقره ای را در کشور فنلاند کسب کرده اند که آلبوم Razorblade Romance این عنوان را (آلبوم نقره ای) یکبار در فنلاند کسب و بار دیگر آنرا در آلمان تکرار کرده است.

نام این گروه در ابتدا His Infernal Majesty بود که با این عنوان سه Demo و EP پی ضبط کرده اند. لازم به ذکر است از این سه دمو تنها دو دمو (دمو تیپ 1 و دمو تیپ 2) انتشار یافت. اولین دموی آنها با نام Witches And Other Night Fears در سال 1992 ضبط گردید که البته انتشار نیافت! پس از آن هیم دمو تیپ 1 را در سال 1993 و دمو تیپ 2 را در سال 1995 منتشر کرد که این دو دمو توسط هواداران با عنوان This IsOnly The Beginning نامگذاری گردید. اولین EP آنها با نام666Ways To Love در سال 1996 و فقط در کشور فنلاند منتشر شد (تنها با 1000 کپی). نکته جالب در مورد این آلبوم این است که طبق گفته های شخص ویله هرمانی والو تصویر روی کاور این آلبوم متعلق به مادر او است!

در مورد نام آغازین این گروه یعنی His Infernal Majesty باید بگویم که آنتون لاوی آنرا از کتاب مقدس شیطانی برداشته است. (عجب!) بدلیل شباهت این نام با برخی از گروهای دیگر که در کانادا و آمریکا فعالیت داشتند، آنها این نام را به هیم تغییر دادند. البته آنها در انتشار آلبوم Razorblade Romance در آمریکا با نام " هیم" هم دچار مشکل شدند (بدلیل شباهت اسمی با یک گروه پست راک آمریکایی) و مجبور شدند آلبوم خود را با نام HER در آمریکا منتشر کنند. بعدها این گروه با تثبیت نام HIM در آمریکا، آلبومهای خود را با همین نام منتشر کرد. در مورد سبک این گروه نظرات مختلفی مطرح است. گفته میشود آلبوم Deep Shadows And Brilliant Highlights مشخصا نشانه هایی از سبک Alternative را دارد. ولی به استناد گفته های والو و البته طرفداران، این سبک بعنوان Love Metal معرفی شده است. این در حالی است که کارشناسان و منتقدان موسیقی راک، سبک آنها را آلترناتیو راک - متال، گوثیک راک – متال، دارک راک و ملودیک متال معرفی کرده اند. در این باب نظرات شخصی نیز مطرح است که در آن سبکهایی مانند گوث ان رول و اسکندینیوین بلوز را برای کارهای این بند تعریف کرده اند.

Heartagram سمبل تجاری هیم است که ویله والو آنرا در بیستمین سالگرد تولدش بوجود آورد. طبق اظهارات والو این سمبل نمادی از تقابل و نزاع همیشگی بین روشنایی و تاریکی، عشق و مرگ و خیر و شر است.هیم از این نماد در آلبومهای لاو متال، دارک لایت، سکریم ورکز و تیرز آن تیپ استفاده کرده است. (البته شکل و شمایل هارتاگرام در آلبوم تیرز آن تیپ کمی متفاوت است). والو گفته "هارتآگرام" موجودیت گروه هیم و لاو متال را تضمین میکند و یا به عبارت بهتر هیم با سمبل هارتآگرام معنا پیدا میکند. خیلی از طرفداران هیم، از این نماد بعنوان طرحی برای خالکوبی استفاده کرده اند و تقریبا همه ی علاقه مندان این بند هارتآگرام را بعنوان نمادی از آن پذیرفته اند. محبوبیت این سمبل در بین طرفداران تا حدی است که والو اظهار کرده گروهشان بیشتر به دلیل وجود این لوگو شناخته شده تا خود موزیک آن! گذشته از مباحث حاشیه ای باید به ریتم و ملودی دلنشین آهنگهای این بند اشاره کنم که در عین خشونت که در ذات این سبک است آرامش عجیبی را به شنونده منتقل میکند. مضمون اکثر آهنگهای "هیم" دارای پس زمینه ای عاشقانه است ولی موردی که کاملا واضح است این مطلب میباشد که تنفربیشتر از عشق در متن آهنگهایشان خودنمایی میکند (تقابل نابرابر عشق و تنفر). در انتها باید بگویم که هیم یکی از بندهای مورد علاقه من در موسیقی و سبک راک است و از خاطره انگیز ترین تجربه های من در زمینه ی موسیقی به شمار می آید.