Jared Leto

تازه ها

Jared Leto

نظرات ()

جرد جوزف لتو هنرپیشه و خواننده ی آمریکایی متولد 26 دسامبر 1971 در شهر باسیر از ایالت آریزونا است. در عالم هنرپیشگی، جرد لتو چهره ای آشنا در فیلمهای اخیر سینماست. در دنیای موسیقی هم او همیشه به عنوان وکال، نوازنده ی گیتار ریتمیک و آهنگساز گروه راک آمریکایی سی ثانیه به مریخ حضور داشته است.

در سنین خردسالی او و خانواده اش به تمام ایالات متحده آمریکا سفر و در ایالات وایومینگ، ویرجینیا و کلورادو نیز زندگی کردند.در سالهای بعد و در دوران تحصیل، لتو از ادامه تحصیل در رشته ی نقاشی دانشگاه هنر فیلادلفیا انصراف داد و برای پرداختن بیشتر به هنر مورد علاقه اش یعنی هنرپیشگی، به کالج هنرهای بصری در نیویورک رفت. در سال 1992 او برای ادامه ی حرفه ی  موسیقی و اتخاذ نخستین نقش هاش به لس آنجلس رفت. اولین اجراهای لتو در تلویزیون و به عنوان مهمان بود که خیلی مهم نبودند. کار او در هالیوود به کندی پیش میرفت و جرد کماکان برای پیدا کردن نقش و کار در فیلم تلاش میکرد. این شرایط مایوس کننده تا سال 1998 ادامه داشت و دقیقا در آن زمان بود که همه چیز برای او به بهترین شکل ممکن تغییر یافت. سال 98 سالی بود که جرد به همراه برادرش شانون و مت واچر گروه سی ثانیه به مریخ را تشکیل دادند (مت واچر بعدها گروه را ترک کرد). بعد از ترک مت نیز دو گیتاریست به گروه ملحق و بزودی از آن جدا شدند. تومو میلیسویچ نوازنده ای بود که در این حین  بعنوان نوازنده ی کیبورد و گیتار الکتریک به گروه ملحق شد.

میتوان گفت که گروه سی ثانیه به مریخ نقش به سزایی در معرفی لتو به دنیای هنر داشت. چرا که بعد از شروع فعالیت او در این بند شرایط برای او بهتر شد و او به عنوان بازیگر در فیلم دلهره آور Urban Legend که داستانی جنایی داشت حضور یافت. نکته ی قابل توجه در مورد این فیلم آنست که برخلاف نظرات منتقدان که اصلا از Urban Legend راضی نبودند، فیلم موفقیت تجاری عظیمی کسب کرد. در همان سال لتو برای ایفای نقش در فیلم کارگردانی معروف به نام ترنس ملیک انتخاب شد که بازیگران معروفی چون شان پن، وودی هرلسون، جان تراولتا و نیک نولتی نیز در آن حضور داشتند. تدوین این فیلم بسیار طولانی بود و همچنین در حین انجام پروﮋه بازیگران زیادی آنرا ترک کردند ولی خوشبختانه جرد لتو در پروﮋه باقی ماند. این فیلم The Thin Red Line نام داشت که در جشنواره ی اسکار 98 نامزد 7 اسکار شد و همچنین در همان سال موفقیت عظیمی در باکس آفیس کسب کرد. شهرت جرد لتو در همان زمان همه گیر شد و او نقش مکمل فیلمهای کارگردانان بزرگی چون جیمز منگلد و دیوید فینچر را در سال 99 نیز از آن خود کرد. اگر به خاطر داشته باشید او در فیلم فایت کلاب که برد پیت و ادوارد نورتن نیز در آن به عنوان بازیگران اصلی حضور داشتند ایفای نقش کرد (کارگردان : دیوید فینچر). حضور او در فیلمهای بعدی پررنگ تر بود و او در سال 2000 در فیلمهای روانی آمریکایی (نقش مکمل) و مرثیه ای برای یک رویا (نقش اصلی) نیز حضور یافت.

داستان زندگی هنری جرد لتو خیلی جذاب است. او ابتدا به عنوان هنرپیشه ای خیلی معمولی در فیلمهای تلویزیونی و سپس در فیلمهای سینمایی نه چندان مطرح حضور یافت. ولی دیری نپایید که زندگی هنری روی خوش خود را به او نشان داد و بعد از تشکیل گروه سی ثانیه به مریخ، همگان او را در صف هنرپیشگان درجه یک هالیوود مشاهده کردند. مطمئنا در آینده از نام لتو به عنوان هنرپیشه ای متعهد یاد خواهد شد و این امر دلیلی به غیر از پروﮋه های بیشمار و طاقت فرسایی که انجام داده است ندارد. مطمئنا کسب این موفقیت برای او آسان نبوده ولی به هر حال و در هر شرایطی او این موفقیت را بدست آورده و همین امر علاقه مندانش را مجاب به دنبال کردن کارهای هنری او در حوزه ی موسیقی و سینما میکند.

منبع : IMDb